اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951124235035383

مدیر پذیرش بورس تهران اعلام کرد

آخرین وضعیت پذیرش ودرج شرکت ها در بورس

کد: 13951124235035383

https://goo.gl/c1uOQV

، تهران , (اخبار رسمی): در جلسه هیات پذیرش، روز شنبه 23 بهمن ماه جاری با ورود سه شرکت جدید در بورس تهران موافقت شد.

آخرین وضعیت پذیرش ودرج شرکت ها در بورس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی بورس تهران، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس تهران ضمن بیان شمای کلی از وضعیت پذیرش شرکت ها گفت: شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر با سرمایه 6.000 میلیارد ریال و شرکت مدیریت صنعت شوینده بهشهر با سرمایه 1.000 میلیارد ریال هم چنین شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا با سرمایه 1.500 میلیارد ریال در فهرست شرکت‌های بازار دوم بورس پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر با بیش از 21 شرکت زیرمجموعه در زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیروگاهی و نیز سوآپ برق و گاز با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و آذربایجان فعالیت دارد و یکی از هلدینگ های بزرگ صنعت برق کشور محسوب می شود. سهامدار عمده این شرکت، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است که پس از انجام اقدامات مربوط به درج نماد و افشای اطلاعات الزامی در سامانه کدال، زمینه عرضه سهام شرکت فراهم خواهد شد.

درگاهی با بیان اینکه شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با شرکت فرعی در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولید مواد شوینده و بهداشتی  از جمله هلدینگ‌های بزرگ شوینده وبهداشتی کشور است گفت: از شرکت‌های شاخص این صنعت می‌توان به پاکسان، گلتاش، شوینده بهشهر و ... اشاره کرد. شرکت‌های این گروه با سهم بازار قابل توجه در زمینه تولید پودر، صابون، شامپو، خمیر دندان و سایر محصولات شوینده و نیز مواد اولیه صنعت بهداشتی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا هم با سرمایه 1.500 میلیارد ریال به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به گروه مپنا، در زمینه سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار فعالیت دارد که با انجام الزامات تعیین شده از سوی هیئت پذیرش و نیز گزارشگری روی سامانه کدال، امکان درج و در نهایت عرضه خواهد داشت.

برنامه هیات پذیرش تا پایان سال 95

مدیریت پذیرش بورس تهران ضمن اعلام این مطلب که از ابتدای سال تاکنون 18 جلسه هیات پذیرش برگزار شده است یادآور شد: با توجه به تعدد درخواست شرکت‌ها، برگزاری دو یا سه جلسه دیگر برای هیات پذیرش تا پایان سال لازم است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات آتی تقاضای پذیرش شرکت ملی نفت کش ایران، لیزینگ پارسیان، های وب و شرکت‌های دیگر به تناسب آمادگی پرونده پذیرش مطرح خواهد.

5 شرکت در نوبت عرضه بورس تهران قرار دارند

هم اکنون 5 شرکت گروه صنعتی مینو، ترانسفور ماتور توزیع زنگان، پالایش نفت جی، فولاد کاوه جنوب کیش و نیز تامین سرمایه امید که درج نماد در بورس را پشت سر گذاشته اند، در نوبت عرضه در بورس قرار دارند که با کسب نظر سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز اراده سهامدار عمده با عنایت به شرایط بازار، امکان عرضه دارند.

آخرین گام های به‌پرداخت ملت برای ورود به بورس تهران

درگاهی افزود: به‌پرداخت ملت هم جزو شرکتهایی است که اراده برای عرضه آن از سوی سهامدار عمده وجود دارد با این وجود با عنایت به اینکه عملیات درج آن نهایی نشده است تکمیل مدارک و درج نماد در اولویت قرار دارد. بدیهی است پس از درج نماد و افشای کامل اطلاعات در سامانه کدال، با لحاظ شرکت‌های متعدد آماده عرضه (ذکر شده در بالا) و لزوم انجام اقدامات بعد از درج، بورس تهران نسبت به ارائه مجوز عرضه برای شرکت مذکور اقدام خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بورس اوراق بهادار تهران

بورس اوراق بهادار تهران در بهمن‌ماه سال 1346 بر پایه قانون مصوب اردیبهشت‌ماه 1345 تأسیس شد. دوران فعالیت بورس اوراق بهادار را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد: دوره نخست (1357-1346)، دوره دوم (1367-1358)، دوره سوم (1383-1368) و دوره چهارم (از 1384 تاکنون)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه