اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961206284245738

با حضور کارشناسان سرور و تجهیزات شبکه

رونمایی از سرورهای نسل 10 اچ پی در فالنیک (ایران اچ پی)

کد: 13961206284245738

https://goo.gl/3c6NrV

، تهران , (اخبار رسمی): فالنیک (ایران اچ پی) از سرورهای نسل 10 اچ پی، به عنوان امن‌ترین و پرقدرت‌ترین سرورهای حال حاضر دنیا رونمایی کرد. عمده تغییراتی که اچ پی در سرورهای G10 خود داشته، در زمینه امنیت است. زیرساخت های نرم‌افزارمحور هم پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند که منجر به انعطاف‌پذیری و چابکی بیشتر در کسب‌وکارها می‌شود.

رونمایی از سرورهای نسل 10 اچ پی در فالنیک (ایران اچ پی)
حسین بشیرنژاد، مدیرعامل شرکت فالنیک (ایران اچ پی)، از سرور DL380 G10 رونمایی کرد.
رونمایی از سرورهای نسل 10 اچ پی در فالنیک (ایران اچ پی)
سرور DL380 G10 اکنون در بازار ایران
رونمایی از سرورهای نسل 10 اچ پی در فالنیک (ایران اچ پی)
نسل 10 سرورهای اچ پی، امنترین و پرقدرت‌ترین سرورهای حال حاضر دنیا

هم اکنون فالنیک (ایران اچ پی)، سرورهای نسل 10 و 9 اچ پی را با تضمین اصالت کالا و همراه با گارانتی معتبر ایران اچ پی ارایه می‌کند

امروز جدیدترین سری سرورهای اچ پی توسط حسین بشیرنژاد، مدیرعامل شرکت فالنیک (ایران اچ پی) به عنوان امن‌ترین و پرقدرت‌ترین سرورهای حال حاضر بازار سرور و شبکه رونمایی شد.

اچ پی در نام‌گذاری سرورهای نسل 10 خود تغییر چندانی نسبت به نسل‌های قبلی ایجاد نکرده و معرفی سرورهای پرولیانت نسل 10 خود را 10 خرداد 96 (5 ژوئن 2017) با میکرو سرور نسل 10 شروع کرد و پس از معرفی سری‌های DL380، DL360، DL560، DL580، ML110 و ML350؛ سرور DL385 را در پایان سال 2017، به بازار عرضه کرد.

اما این سرورها چه ویژگی هایی دارند؟

عمده تغییرات و ارتقایی که اچ پی در سرورهای خود داشته، در زمینه امنیت است اما پیشرفت‌های زیادی نیز در زیرساخت‌های نرم‌افزارمحور (Software Defined Infrastructure) فراهم کرده که منجر به انعطاف‌پذیری و چابکی بیشتر در عملکرد می‌شود. در ادامه به طور دقیق‌تر به این تغییرات می‌پردازیم.

امنیت:

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که سازمان‌ها با آن روبرو هستند، حملات روزافزون و پیچیده باج‌افزارها و بدافزارها به Firmware سرور است. اچ پی سرورهای پرولیانت نسل 10 خود را با بالاترین میزان امنیت و با توجه به این چالش‌ها عرضه کرده است.

اچ پی با ارایه تکنولوژی Silicon root of Trust، علاوه بر نرم افزار، سخت افزار را نیز در امنیت دخیل کرده است. این تکنولوژی طوری طراحی شده که اگر کدهای Firmware هک شده یا مشکوک به آلودگی باشند، به طور خودکار از اجرای آن توسط سرور جلوگیری کرده و کدهای مناسب را ریکاور می‌کند. در این سیستم، سرورهای پرولیانت اچ پی دارای اثرانگشت هستند و سرور تنها زمانی بوت می‌شود که اثرانگشت همخوانی داشته باشد.

پردازنده:

آپگرید دیگری که در نسل 10 سرورهای اچ پی انجام شده این است که از تمامی پردازنده‌های جدید اینتل تحت عنوانIntel Xeon Scalable پشتیبانی می‌شود. این پردازنده‌ها، در زمینه کارایی، سرعت و امنیت پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. پردازنده‌های Scalable، دارای سری‌هایPlatinum 8100 ،Gold 5100  و Gold 6100،Silver 4100 و در نهایت Bronze 3100 هستند. این پردازنده‌ها بسته به نیازهای شما در زمینه تعداد هسته‌ها، حجم ذخیره‌سازی و یا هر دو می‌توانند بین 4 تا 28 هسته را ارایه کنند. تعداد هسته‌های بیشتر در داخل یک کیس به‌طبع قدرت پردازشی بالاتر و ماشین‌های مجازی بیشتری را فراهم می‌کند تا با همان یک کیس بتوان از حجم‌های کاری متنوع پشتیبانی کرد.

اچ پی در سرور HPE DL385 G10 از پردازنده‌های AMD EPYC 7000 استفاده کرده است که برای مجازی‌سازی و اپلیکیشن‌های حافظه‌محور مناسب‌اند و هزینه مجازی‌سازی را تا 50 درصد کاهش می‌دهند. این پردازنده‌ها، 8، 16، 24 و 32 هسته را فراهم و از 2 ترابایت حافظه پشتیبانی می‌کنند.

حافظه:

 حافظه‌های به کار رفته در سرورهای نسل 10 نسبت به حافظه‌های نسل قبلی دارای ویژگی‌های زیر هستند:

سرعت و پهنای باند بیشتر، دسترس‌پذیری بالاتر، کارایی بالاتر سرعت در Fault  Tolerance، افزایش 66 درصدی در سرعت نرخ انتقال داده، ارایه مقدار جدید و بی‌سابقه‌ای از ظرفیت حافظه
سرعت حافظه‌ها 11 درصد افزایش یافته و به 2666 مگاهرتز رسیده است. همچنین شاهد افزایش 66 درصدی در سرعت نرخ انتقال داده و پهنای باند هستیم که متعاقباً عملکرد و کارایی بهتری را خواهیم داشت. سرورهای نسل 10 اچ پی به جای 4 کانال حافظه از 6 کانال حافظه پشتیبانی می‌کنند یعنی به جای اینکه در هر کانال حافظه، 3 اسلات حافظه قرار گیرد، 2 اسلات قرار می‌گیرد پس به سرعت بالاتری در حافظه دست می‌یابیم زیرا تنها دو اسلات DIMM به ازای هر کانال داریم. پس با تغییراتی که در DIMM Laneها ایجاد شده، به ساختار Six by Two رسیده‌ایم که این ساختار به ازای هر پردازنده، 6 کانال حافظه با دو DIMM را در دسترس قرار می‌دهد.

حافظه دائمی:

Persistent Memory برای اولین بار در سال 2015 و در سرورهای Broadwell نسل 9 اچ پی یعنی سرورهایی که از پردازنده‌های v4 استفاده می‌کنند معرفی شدند.

تکنولوژی Persistent Memory یا حافظه پایدار، در واقع راهکار ذخیره‌سازی به‌کار رفته در هاردها است که با سرعت و طول عمر رم‌ها ترکیب شده است و در صورت قطع جریان برق، اطلاعات موجود در رم از بین نمی رود. Persistent Memory بهترین تکنولوژی در پیوند دو دنیای استوریج و حافظه است که هم پایداری موجود در ذخیره‌سازی و هم سرعت و شتاب موجود در حافظه را در کنار هم فراهم می‌کند.

این تکنولوژی در قالب اسلات‌های NVDIMM ارایه می‌شود و هر پردازنده می‌تواند از 6 عدد NVDIMM پشتیبانی کند. هر NVDIMM می‌تواند ظرفیت 8 یا 16 گیگابایت را داشته باشد.

اولین نسل از NVDIMMها، DIMMهای 8 گیگابایتی بود و امکان استفاده از آنها در 16 اسلات DIMM وجود داشت. پس تاکنون یعنی قبل از معرفی سرورهای نسل 10، در کل می‌توانستیم 128 گیگابایت حافظه پایدار NVDIMM را فقط در سرورهای DL360 و DL380 استفاده کنیم. با معرفی سرورهای نسل 10، این تکنولوژی علاوه بر سرورهای DL360 و DL380 در سرورهای DL560 و  DL580 نیز پشتیبانی می‌شود.

همچنین در نسل 10 شاهد پیشرفت بی‌نظیری در زمینه ظرفیت هستیم و امکان استفاده از NVDIMMهای 16 گیگابایتی نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که در سرورهای نسل 10 اچ پی هر پردازنده از 6 عدد NVDIMM پشتیبانی می‌کند یعنی مثلا در سرور DL380 که دو پردازنده‌ای است از 12 عدد NVDIMM می‌توان استفاده کرد که اگر از NVDIMMهایی با ظرفیت 16 گیگابایت استفاده شود، در کل، ظرفیت 192 گیگابایت حافظه پایدار NVDIMM خواهیم داشت. یا مثلا در سرور DL580 که چهار پردازنده‌ای است از 24 عدد NVDIMM پشتیبانی می‌شود و در صورت استفاده از NVDIMMهایی با ظرفیت 16 گیگابایت در کل، ظرفیت 384 گیگابایت حافظه پایدار NVDIMM فراهم می‌شود.

نکته آخر اینکه، حافظه‌های پایدار NVDIMM، قابل ترکیب با حافظه‌های RDIMM و LRDIMM است.

ذخیره‌سازی:

در سرورهای نسل 10، در زمینه ذخیره‌سازی هم تغییرات زیادی رخ داده است. در قدم اول به بررسی کنترلرهای نسل 10 اچ پی می‌پردازیم. این کنترلرها دارای ویژگی‌های زیر هستند:

حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی، کارایی و دسترس‌پذیری داده انعطاف‌پذیری خارق‌العاده در ذخیره‌سازی (SFF، LFF، NVMe و …) 58 درصد ذخیره‌سازی بیشتر، نسبت به رقبا پشتیبانی تا 1.6 میلیون IOPS اضافه شدن مد ترکیبی یا Mixed Mode کاهش زمان پیکربندیRAID در UEFI انجام بسیار سریع Parity Initialization برای ایجاد Volumeهای منطقی در RAIDهای 5، 6، 50 و 60 امنیت بالا
کنترلرهای نسل 10 اچ پی در سه دسته ارایه شده‌اند: سری S، سری E و سری P که کنترلر تعبیه شده در سرورهای نسل 10، کنترلر سری S، SATA HPE Dynamic Smart Array S100i است.

گفتیم که ذخیره‌سازی بی‌سابقه و بالایی را در سرورهای نسل 10 شاهد هستیم. اچ پی به تازگی LFFهای 10 ترابایتی خود را ارتقا داده و ظرفیت آنها را به 12 ترابایت رسانده است. همچنین ظرفیت SSDها نیز از 3.84 به 15.3 ترابایت رسیده است.

اما اچ پی چگونه توانسته چنین تحولی را در ظرفیت ذخیره‌سازی هاردهای خود به وجود آورد؟ یکی از راهکارهای آن استفاده از گاز هلیوم در هاردها است که باعث می‌شود تعداد بیشتری صفحه در هارد قرار گیرد چرا که می‌توان صفحات را با فاصله کمتری نسبت به یکدیگر تعبیه کرد. پس با تعبیه تعداد صفحات بیشتر در یک حجم فیزیکی ثابت، به ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری در همان ابعاد فیزیکی دست خواهیم یافت. دستاوردهای دیگر در هاردهای هلیومی مصرف برق کمتر، تولید حرارت کمتر و سرعت بیشتر است.

جمع‌بندی

سرورهای نسل 10 اچ پی تغییرات چشمگیری داشته‌اند که مهمترین موارد را در این مقاله نام بردیم.

هر یک از این پیشرفت‌های اتفاق افتاده، می‌تواند دلیلی کافی برای استفاده از این نسل از سرورهای اچ پی در کسب‌وکارهای مختلف، سازمانها و دیتاسنترها باشد.

در مجموع در سرورهای نسل 10 اچ پی به دلیل امکان پیاده‌سازی مجازی‌سازی در مقیاس بالا، کارایی و سرعت بالا، انعطاف‌پذیری و ارتقاپذیری فوق العاده؛ هزینه تمام شده برای خرید سخت‌افزارها کاهش می‌یابد. بعلاوه به دلیل کمتر شدن تعداد سرورهای مورد نیاز، هزینه‌های جانبی دیگر مثل مصرف برق، هزینه‌های خرید لایسنس نرم‌افزارها، زمان و هزینه مدیریت سرویس‌ها نیز کمتر خواهد بود.

به گفته مسئولان شرکت فالنیک (ایران اچ پی) شروع قیمت برای مدل G10  DL380 از 15 میلیون تومان خواهد بود.

هم اکنون فالنیک (ایران اچ پی)، سرورهای نسل 10 و 9 اچ پی را با تضمین اصالت کالا و همراه با گارانتی معتبر ایران اچ پی ارایه می‌کند. علاوه بر 2 سال گارانتی معتبر؛ 1 سال پوشش کامل حوادث، حمل و نصب رایگان در تهران و یک بار جنرال سرویس رایگان نیز بر روی سرورهای عرضه شده توسط فالنیک قرار دارد.

لازم به ذکر است که ایران اچ پی با دارا بودن شرایط استاندارد و مورد درخواست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی محصولات اچ پی در ایران شده است.

 

5 ویژگی جدید سرورهای نسل 10 اچ پی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فالنیک (ایران اچ پی)

فالنیک (ایران اچ پی)، دارنده بزرگترین سبد محصولات و خدمات اچ پی در ایران است و اولین شرکتی است که برای محصولات اچ پی گارانتی رسمی ارائه می‌کند. راحت‌تر کردن زندگی مشتریان با تحت کنترل درآوردن تکنولوژی و خلق تجربه‌های لذتبخش برای آنها، مهم‌ترین رسالت ما در فالنیک است. ما با جوانانی پر انرژی، پویا، مستعد و حرفه‌ای؛ با تمام قدرت برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]