اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970503306966066

آخرین اطلاعات از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

کد: 13970503306966066

https://goo.gl/BwRWb2

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر الکام‌استارز، بخش ویژه استارت‌آپ‌ها در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ، درباره جزییات این رویداد توضیح داد.

آخرین اطلاعات از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ
آخرین اطلاعات از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

آرش برهمند، مدیر بخش الکام استارز، با بیان این که الکام‌استارز 4 سال پیش کار خود را با حضور 60 استارتاپ آغاز کرد گفت: در آن زمان  با درایت مدیران وقت سازمان نظام صنفی بخشی از انتهای سالن 18 به صورت رایگاه به استارتاپ‌ها اختصاص داده شده بود. اما استقبال از این بخش به حدی بود که در سال بعدی، تعداد استارتاپ‌ها به دو برابر رسید و یک سالن کامل در اختیار الکام‌استارز قرار گرفت تا این رویداد به عنوان بخشی از هویت الکامپ تثبیت شود.

وی ادامه داد: سال گذشته سالن 8 و 9 نمایشگاه  که یکی از بهترین سالن‌های نمایشگاهی از نظر امکانات و دسترسی محسوب می‌شود و در دروازه جنوبی نمایشگاه است به الکام‌استارز اختصاص یافت و تعداد استارتاپ‌ها بیش از دو برابر شد و به حدود ۳۲۰  تیم و کسب وکار نوپا رسید.

مدیر بخش الکام‌استارز با بیان این که وقتی این رویداد در الکامپ شکل گرفت، حتی هنوز نمایشگاه‌های جیتکس و سبیت هم بخشی مستقل برای استارتاپ‌ها نداشتند گفت: در ادامه با تاسیس بخش‌های ویژه استارت آپی در رویداد بزرگ جهانی  مدیریت الکامپ سعی کرد از رویدادهای خارجی درس بگیرد و در طول سه سال گذشته شکل غرفه‌سازی و برگزاری رویدادهای جانبی بهبود یافته است. از سوی دیگر حجم استقبال و پوشش خبری و رسانه‌ای این رویداد به حدی است که می‌توان ادعا کرد بخشی قابل تاملی از ترافیک بازدیدکنندگان الکامپ، به دلیل وجود این رویداد است.

برهمند با بیان این که با تغییر هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مدل مفهومی الکام‌استارز نیز تغییر کرد گفت: پیش از این تنها نگاه حمایتی به صورت غالب به این بخش وجود داشت، اما در الکامپ امسال، در کنار نگاه حمایتی، نگاه توسعه کسب و کار نیز وجود دارد که نتایج جالبی نیز به همراه داشته است.

وی با بیان این که تلاش شد به جای ایجاد یک حباب کاذب و حمایت صرف، کاری کرد که استارتاپ‌ها حضور جدی‌تر و با برنامه‌تری در الکام‌استارز داشته باشند گفت: این تغییر نگاه سبب شد 40 درصد استارتاپ‌هایی که امسال ثبت‌نام کرده بودند، به جای میز ساده 6 متری که پارسال در اختیار داشتند، غرفه‌های 12 متر مربعی یا بالاتر بگیرند. درواقع به نظر می‌رسد هم‌زمان با رشد الکام‌استارز، فرزندان آن نیز رشد کرده‌اند که اتفاق ارزشمندی است.

مدیر بخش الکام‌استارز درباره تعداد استارتاپ‌های حاضر در رویداد امسال توضیح داد: 740 تیم برای حضور در بخش الکام‌استارز و الکام‌گیمز ثبت‌نام اولیه را انجام دادند که  در نهایت 617 درخواست در بخش استارز و 43 درخواست در بخش گیمز تایید شد. پس از آن مهلتی برای ثبت‌نام نهایی در نظر گفته شد و در نهایت ۴۳۰ تیم استارتاپی در رویداد امسال حضور خواهند داشت. علاوه بر این ۵۰ شرکت و سازمان دیگر شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیز به عنوان تکمیل کننده چرخه زیست بوم استارتاپ‌ها در سالن الکام‌استارز حضور دارند که بخشی به عنوان نمایندگان اکوسیستم سرمایه در رویدادهای مانند آوردگاه و الکام‌پیچ حضور پیدا کرده‌اند.

او با بیان این که الکام استارز در سالن‌ها 8 و 9، 10 و 11 و بخشی از سالن 27 برپا می‌شود گفت: سالن 27 به الکام ترندز اختصاص دارد و استارتاپ‌هایی که حوزه فعالیت‌شان به محورهای این بخش و فناوری‌های آینده نزدیک‌تر بود، در سالن 27 جانمایی شده‌اند.

برهمند با بیان این که بخش VIP الکام‌استارز سال گذشته، به بخش آوردگاه سرمایه تغییر نام داده است گفت: در این بخش ما از تیم‌های استارتاپی که مایلند در حضور سرمایه‌گذاران به ارایه کار خود بپردازند، ثبت نام کردیم. فهرست استارتاپ‌ها در اختیار نزدیک به ۳۰  سرمایه‌گذار قرار گرفت و آنها با توجه به علایق خود، استارتاپ‌هایی را انتخاب کردند. به این ترتیب در بخش آوردگاه سرمایه، استارتاپ‌های منتخب فرصت خواهند داشت کسب و کار خود را به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند معرفی کنند.

مدیر الکام‌گیمز با بیان این که بخش کافه به عنوان یک فضای مشاع انجام ملاقات‌های تجاری و شبکه‌سازی در الکام‌استارز امسال وجود دارد گفت: در بخش الکام‌پیچ نیز استارتاپ‌ها به رقابت با هم خواهند پرداخت و در مجموع حدود 80 میلیون تومان جایزه در این بخش درنظر گرفته شده است. علاوه بر این جوایز حمایتی نیز برای این بخش درنظر گرفته شده است از جمله این که تیم‌های منتخب از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان شرکت‌های خلاق طبقه‌بندی شده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

برهمند با بیان این که داوران الکام‌پیچ امسال طبقه‌بندی شده‌اند گفت: به این ترتیب از هرکدام از بخش‌های این حوزه، مانند سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و خود استارتاپ‌ها، داورانی حضور دارند.

وی با بیان این که بخش الکام‌تاکز برای نخستین بار برپا شده و با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده است گفت: در سالن الکام‌استارز سخنرانی‌های متنوعی از سوی نهادهای مختلف مانند شهرداری، وزارت ارشاد و چندین استارتاپ‌ها انجام خواهد شد.

مدیر الکام‌گیمز ادامه داد: در بخش دیگری به نام نیترو یا اتاق شتاب، ۲۰ مربی با مهارت‌های مختلف حضور دارند و به ثبت‌نام کنندگان در حوزه‌های مختلف مشاوره می‌دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]