اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970508308156066

آشنایی با استارتاپ بیدود در الکامپ ۹۷

کد: 13970508308156066

https://goo.gl/1voijU

، تهران , (اخبار رسمی): بیدود از آن استارتاپ‌هایی است که نمی‌توان به سادگی از کنار غرفه‌اش عبور کرد؛ این مجموعه اولین سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه ایرانیست؛ استارتاپی که با کمک گرفتن از فناوری می‌خواهد نقش مفیدی در حمل و نقل شهری و کاهش آلودگی شهرهای بزرگ ایفا کند.

آشنایی با استارتاپ بیدود در الکامپ ۹۷
آشنایی با استارتاپ بیدود در الکامپ ۹۷

بیدود یکی از استارتاپ‌هایی است که پتانسیل خوبی برای استقبال از سوی مردم دارد؛ چه از نظر هزینه کم رفت و آمد، چه از منظر نقش مفیدش در سلامتی و چه تأثیر بسیار مهمی که بر کاهش آلودگی هوا خواهد گذاشت.

به گزارش دیجیاتو , بیدود از آن استارتاپ‌هایی است که نمی‌توان به سادگی از کنار غرفه‌اش عبور کرد؛ چه به خاطر دوچرخه‌ها و چه به خاطر هدف بزرگی که به دنبالش هستند. اشتراک‌گذاری دوچرخه اگر چه در کشورهای غربی و حتی شرق آسیا طرفداران زیادی دارد، اما در ایران حوزه نسبتا ناشناخته‌ای است. برای همین چند دقیقه‌ای با مدیر عامل این استارتاپ همکلام شدیم تا اطلاعات بیشتری در اختیارمان بگذارد. 

سعید بابایوسفی، مدیر عامل شرکت پاک چرخ ایرانیان بیدود از ایده اولیه راه‌اندازی چنین سرویسی برایمان سخن گفت: «زادگاه ایده اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های هوشمند کشور چین است که برای نخستین بار در سال 2014 به مرحله عمل رسید. ما پیش از اجرایی کردن بیدود، بیش از یک سال را به تحقیقات در مورد این ایده پرداختیم و الان ده ماه است که استارتاپ کار خود را به طور رسمی آغاز کرده. ما پس از ثبت برند، دوچرخه‌ها را خودمان طراحی کردیم و این طراحی به گونه‌ای انجام گرفت که وسیله کمترین آسیب‌پذیری و احتیاج به تعمیر را داشته باشد.»

نکته بسیار جالب در مورد دوچرخه‌های بیدود، سازگاری آن‌ها با اینترنت اشیاست؛ تکنولوژی نوینی که کمتر استارتاپ ایرانی تا کنون به آن پرداخته و رویش سرمایه‌گذاری کرده است:

«دوچرخه‌های ما دارای یک قفل هوشمند هستند که با اینترنت اشیاء سازگاری دارد. این قفل می‌تواند از سوی کاربر و وقتی که با یکی از دوچرخه‌ها در سطح شهر مواجه شد، به کمک اپلیکیشن بیدود باز شود. نزدیک‌ترین دوچرخه به کاربر از طریق نقشه بیدود مشخص می‌شود تا بتواند به سوی آن حرکت کرده و از آن استفاده کند. بعد از این کاربر می‌تواند با آن دوچرخه به مقصد دلخواهش برود و وقتی به نقطه مورد نظر رسید، از دوچرخه پیاده شده و آن را قفل کند و گزینه اتمام سفر را بزند. در این حالت یک هزینه حداقلی هم از کاربر دریافت خواهد شد.»

اپلیکیشن بیدود بعد از هر سفر اطلاعات جالبی مثل میزان مسیر طی شده و کالری مصرف شده هنگام رکاب‌زنی را هم به اطلاع‌تان می‌رساند و ضمنا اگر دوچرخه‌تان در مسیر خراب شد، متخصصینی هستند که جهت تعمیر به کمک‌تان می‌آیند.

این استارتاپ اشتراک‌گذاری دوچرخه در حال حاضر یک مدل دوچرخه به مشتریان خود ارائه می‌کند، اما به گفته بابایوسفی در آینده دوچرخه‌های دنده‌ای و برقی که به غیر از خیابان‌ها، مناسب تردد در سطوح شیبدار هستند هم به گزینه‌ها اضافه می‌شوند.

بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که مردم چقدر از بیدود و طرح هوشمندانه‌اش استقبال خواهند کرد. امیدواریم این اتفاق بیفتد تا در آینده جامعه سالم‌ تر و با نشاط‌تری داشته باشیم و بتوانیم در هوای پاکیزه‌تری نفس بکشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]