اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970508308296066

تشریح خدمات الکترونیکی بنیاد در نمایشگاه «الکامپ 24»

کد: 13970508308296066

https://goo.gl/XqgT8y

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات الکترونیکی ایثارگران شامل سامانه برخط، وب‌سرویس‌ها و پیشخوان دولت را تشریح کرد.

تشریح خدمات الکترونیکی بنیاد در نمایشگاه «الکامپ 24»
تشریح خدمات الکترونیکی بنیاد در نمایشگاه «الکامپ 24»

به گزارش «ایثار»، علیرضا امینی با حضور در غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایشگاه «الکامپ 24» در خصوص دستاوردهای ارائه شده بنیاد در نمایشگاه الکامپ 24 گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است و این حضور با توجه به دستاوردها و اقدامات بنیاد در ارائه خدمات الکترونیک به ایثارگران عزیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به دستور دولت مبنی بر الکترونیکی شدن ارائه خدمات تصریح کرد: دولت محترم با توجه به مزیت‌های مهم الکترونیکی کردن خدمات، تصمیم به ارائه غیر حضوری خدمات گرفته است و ارائه الکترونیکی خدمات با توجه به ساختار و نوع خدمات بنیاد ضروری است.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد افزود: زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک در بنیاد فراهم شده و در حال حاضر 11 خدمت در سامانه برخط شامل فیش حقوقی، درخواست تسهیلات اشتغال، اپلیکیشن همراه، مسکن، صدور کارت شناسایی ایثارگری، ثبت مشکلات سامانه و پیگیری آنها، پایش سلامت، ثبت وضعیت شغلی بیکار، رویت اطلاعات مربوط به جزئیات درصد ایثارگری، رویت اطلاعات فردی و اهم خدمات دریافتی ارائه می‌شود و این خدمات در حال گسترش است.

امینی با بیا اینکه درخواست‌های تسهیلات بانکی، صدور کارت شناسایی و مشاهده فیش حقوقی از پربازدید ترین بخش‌های سامانه خدمات الکترونیک ایثار است، گفت: دلیل تأکید بنیاد برای مراجعه اولیه به مراکز هاتف و دریافت رمز ورود به سامانه به روز رسانی اطلاعات هویتی است و پس از این مرحله امضای ایثارگران به صورت اسکن شده در سامانه سجایا ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت بیش از 740 هزار ایثارگر در سامانه برخط تصریح کرد: اگر میانگین اعضای خانواده این عزیزان را سه نفر در نظر بگیریم اطلاعات حدود دو میلیون و 300 هزار نفر در سامانه به روز شده است.

امینی با تأکید بر لزوم الکترونیکی کردن خدمات بنیاد تا دی ماه بنا بر دستور دولت گفت: معتقدیم می‌توان تمامی خدمات به ایثارگران را الکترونیکی کرد به عنوان نمونه درخواست ایثارگران برای ویلچر می‌تواند در سامانه ثبت شود و این نوع خدمت بدون مراجعه ارائه شود؛ ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و در کل خدمات درخواست محور نیز به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد همچنین به خدمات وب سرویس بنیاد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خدمات وب سرویس به سازمان‌های مختلف قابل ارائه است و به عنوان نمونه وب سرویسی در اختیار بانک مرکزی قرارگرفته تا استعلام متقاضیان شاهد و ایثارگر دریافت وام ازدواج به آسانی صورت پذیرد و تاکنون برای 100 هزار نفر از مشمولان از این وب سرویس استفاده شده و این وب سرویس در مجموع 400 هزار نفر از مراجعات بنیاد کاسته است.

وی افزود: هم اکنون بنیاد از طریق وب سرویس با سازمان‌هایی نظیر بانک مرکزی، وزارت کشور، شرکت‌های هواپیمایی، سازمان سنجش آموزش کشور، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، ثبت احوال، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط است.

امینی با اعلام آمادگی بنیاد برای در اختیار گذاشتن وب سرویس به سازمان‌های متقاضی ظرف مدت یک هفته اظهار داشت: متاسفانه با وجود آمادگی بنیاد برای در اختیار گذاشتن وب سرویس، در برخی سازمان‌ها زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و بنابراین نمی‌توان وب سرویس‌های لازم را ارائه کرد.

وی با اشاره به ارتباط بنیاد با سه هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت تصریح کرد: در این دفاتر برای ایثارگران معرفی نامه صادر می‌شود و از ابتدای سال تاکنون 70 هزار نفر این خدمات را دریافت کرده‌اند و امیدواریم دریافت معرفی نامه با استفاده از این دفاتر تسهیل شده باشد.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه میزهای خدمت در بنیاد 60 درصد خدمات را ارائه می‌دهند، گفت: امیدواریم بتوانیم همه خدمات را در آینده نزدیک به میز خدمت منتقل کنیم و ایثارگران عزیز نیز می‌توانند از طریق برنامه موبایل همراه و سامانه برخط خدمات مدنظر خود را پیشنهاد دهند تا در دستور کار بنیاد قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]