اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970606313759425

خرید کالای ایرانی کمک به‌ اقتصاد است

فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی مهم‌ترین نقش حمایتی اصناف

کد: 13970606313759425

https://goo.gl/9rE7Np

، تهران , (اخبار رسمی): برای تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی ضمن توجه به کیفیت و قیمت کالا، با ارائه خدمات پس از فروش، اصناف می‌توانند در فرهنگ‌سازی و تبلیغ برای خرید کالای ایرانی نقش‌آفرین باشند.

فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی مهم ترین نقش حمایتی اصناف
فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی مهم‌ترین نقش حمایتی اصناف

در شرایطی که تحریم‌ها و فشارهای خارجی در صدد آسیب رساندن به اقتصاد، اشتغال، توسعه پایدار کشور است همه وظیفه داریم با مصرف کالای ایرانی گامی در مسیر رفع بیکاری، رونق تولید و اقتصاد کشور برداریم

سال ۹۷ با شعار حمایت از کالای ایرانی و تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر این امر آغاز شد و اکنون با گذشت یک فصل از سال باید دید در این مدت چه اتفاقاتی در این زمینه رخ داده است؟

حمایت از کالای ایرانی شامل سه بخش تولید، توزیع و مصرف است که هر کدام از این بخش ها جداگانه نیازمند حمایت و توجه است.

در این میان اصناف در تمام نقاط کشور، حلقه اتصال میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هستند که در جایگاه خود نقش مهمی دارند و در واقع اصناف و کسبه، بازوان اقتصادی جامعه محسوب می‌شوند که با ترویج مصرف کالای ایرانی می‌توانند در ایجاد زمینه توسعه و ارتقاء تولیدات ایرانی نقش‌آفرین باشند.

فروش بالای محصولات داخلی، بهترین اتفاق در حمایت از کالای ایرانی است که فروشندگان و اصناف می‌توانند در تحقق آن نقش تاثیرگذاری داشته باشند، زیرا بیشترین برخورد را با خریداران دارنداما عده‌ای از اصناف هم اعتقاد دارند نمی‌توانند تاثیر چندان زیادی در سلیقه و انتخاب مشتریان داشته باشند، چرا که هنوز آن اعتماد لازم به کالای ایرانی بین همه مردم شکل نگرفته لذا در ایجاد این اعتماد باید تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصولات خود نقش‌آفرینی کنند.

عبدالحسین کولجی، نایب رئیس اتاق اصناف استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نقش اصناف در حمایت از کالای ایرانی می‌گوید: در حمایت از تولید ایرانی، دو عامل پایه پولی و مالی و تورم مطرح است که در زنجیره اقتصادی جامعه با هم ارتباط دارند.

وی افزود: مفهوم کلی حمایت از کالای ایرانی توسط مصرف‌کننده به معنای شیوه انتخاب و جسارت انتخاب کردن محصول با قیمت شاخصه‌های اجتماعی آن است.

کولجی تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقتی چنین دستوری صادر کردند، قطعا مشاوران بسیار خوبی در این زمینه دارند که این توانایی ذهنی را در همه افراد ایجاد کردند که توانمندی‌های اقتصادی جامعه آنقدر گسترده است که بتوانیم این عرصه اقتصادی را دنبال کنیم و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، این توانمندی را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم در خرید و فروش کالای ایرانی مشارکت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: مشکلی که در جامعه با آن مواجه هستیم در عرصه اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود و در عرصه فرهنگی در برخی موارد، با اعتماد نکردن مردم به کالای ایرانی روبرو هستیم که معمولا به دلیل تبلیغات منفی است که در سایر نقاط کشور اتفاق افتاده و مردم به دلیل این که انضباط کالایی را، از محصولات ایرانی ندیده‌اند، با کمال تاسف اعتقاد لازم را به کالای ایرانی از دست داده‌اند ولی باید وارد عرصه‌های فرهنگی، معیشتی و علمی شویم و بتوانیم این توانمندی را در مردم به لحاظ فرهنگی ایجاد کنیم تا به آن درجه از اعتقاد و اعتماد برسند که کالای ایرانی را ترجیح دهند و امیدواریم به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

کولجی تصریح کرد: قطعا با توجه به رقابتی که بین کالای ایرانی و خارجی وجود دارد؛ اصناف فقط می توانند در عرصه فرهنگ سازی ورود پیدا کنند و با جذب مشتریان و تشویق آنها، بستر استفاده از محصولات ایرانی را فراهم کنند که توصیه ما به اصناف و بازاریان این است که کالای ایرانی از مصادیق چرخش حرکت اقتصادی است به همین دلیل، نیازهای جامعه را در روند بهبود فضای کسب و کار بالا می‌برد. بنابراین اگر به این موضوع توجه اساسی کنیم به طور طبیعی، طرف مقابل ما هم که خریداران و شهروندان هستند به خرید و مصرف تولیدات داخل تشویق می‌شوند.

نائب رئیس اتاق اصناف استان قزوین اضافه کرد: در زمینه اقتصادی، مسئله خیلی پیچیده‌تر است به دلیل اینکه قیمت تمام شده کالای داخلی معمولا به دلایل خاص پایه‌های پولی و مالی و مسائل خاصی که در نظام اقتصادی کشور داریم، بالاتر از قیمت خارجی است و این موضوع قدرت رقابت بین تولیدکننده داخلی و تولیدکننده خارجی را گرفته و عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده است.

کولجی تاکید کرد: در حمایت از محصولات ایرانی؛ اولین مولفه‌ای که باید به آن توجه شود سهولت در ارائه خدمت در فضای کسب و کار و سهولت در برنامه‌ریزی برای تولید بهینه با قیمت تمام‌شده کمتر است.

امروزه نمی‌توان از نقش سازنده اصناف در اقتصاد کشور به سادگی عبور کرد به ویژه اینکه نیروهای متخصص و کارآمد هم وارد فعالیت‌های صنفی شده‌اند و ظرفیت اعتبار و ارزش اصناف بین مردم می‌تواند یکی از کانال‌های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی باشد، آنها می‌توانند با مشتری‌مداری و فرهنگ‌سازی، حلقه اتصال محکمی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشند.

در شرایطی که تحریم ها و فشارهای خارجی در صدد آسیب رساندن به اقتصاد، اشتغال، توسعه پایدار کشور است همه وظیفه داریم با مصرف کالای ایرانی گامی در مسیر رفع بیکاری، رونق تولید و اقتصاد کشور برداریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کالا نیوز

ایران کالا نیوز، مرجعی برای پوشش اخبار پیرامون تولید ملی کشور عزیزمان ایران است. شما در ایران کالا نیوز آخرین اخبار پیرامون تولید ملی، استارت آپ ها و فعالان حوزه کسب و کار داخلی را مشاهده خواهید کرد.

اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه