اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970624316406557

مدیر عامل علی بابا در خصوص فیلترینگ کسب‌وکارهای فروش آنلاین بلیت گفت:

از ساماندهی بازار فروش آنلاین بلیت حمایت می‌کنیم؛ اما نه با فیلترینگ

کد: 13970624316406557

https://goo.gl/rgVeNK

، تهران , (اخبار رسمی): در پی فیلترینگ برخی وب‌سایت‌های فعال در حوزه گردشگری و فروش آنلاین بلیت هتل و هواپیما، نیما قاضی مدیرعامل سایت علی بابا، این اقدام را با توجه به ضرر و زیان‌هایی که برای کسب‌وکارها در پی دارد نادرست اعلام کرد و نبود تشکل‌های قدرتمند در این حوزه را عامل آن دانست.

از ساماندهی بازار فروش آنلاین بلیت حمایت می‌کنیم؛ اما نه با فیلترینگ
از ساماندهی بازار فروش آنلاین بلیت حمایت می‌کنیم؛ اما نه با فیلترینگ

این فیلترینگ که برخی از سایت‌های مطرح این حوزه همچون رسپینا، مستربلیط، سایت سپهر 360 و صدها کسب‌وکار فعال دیگر را در روز پنجشنبه 22 شهریورماه تحت تاثیر قرار داد با واکنش‌های مختلفی از طرف فعالان کسب و کار اینترنتی روبه رو شده است.

سایت علی بابا که یکی از پیشروان صنعت فروش آنلاین بلیت در ایران است، اگرچه در این اتفاق با فیلترینگ مواجه نشد، اما نیما قاضی مدیرعامل آن، این اتفاق را به ضرر همه کسب‌وکارهای آنلاین و صنعت گردشگری ایران می‌داند.

وی درباره ارزیابی خود از این اتفاق گفت: مساله فیلترینگ دو بعد دارد، یکی از ابعاد این مساله که مورد پذیرش ما نیز می‌باشد این است که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حامی وب‌سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما، تصمیم به ساماندهی شرکت‌های فروش آنلاین بلیت و تورهای مسافرتی کرده است. با توجه به این که برخی از سایت‌های فعال در این حوزه، اعتبار لازم را ندارند و یا از سیاست قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی کشوری پیروی نمی‌کنند به نظر می‌آید این کار، یعنی سامان‌دهی آنها می‌تواند منجر به ایجاد امنیت در بازار شده و از طرفی دیگر می‌تواند به سایت‌هایی که به درستی و مطابق قوانین کار می‌کنند نیز در راستای بهتر شدن فعالیت‌شان کمک کند.

 اما مساله اینجا است که در این میان خشک و تر با هم سوختند. چون برخی از سایت‌هایی که فیلتر شدند، مانند رسپینا، مستربلیط و سایت سپهر 360  هستند که کاملا قانونمند کار می‌کنند و یا اصلا کار فروش انجام نمی‌دهند. فیلتر کردن این سایت‌های فعال و قانونمند باعث شد که فعالیت‌های آنها نیز زیر سوال برود و آنها را دچار مشکل کند. 

مدیر عامل علی بابا، با اشاره به تلاش‌های سازمان هواپیمایی کشوری در راستای برقراری نظم و رفع مشکلات صنف خود گفت: به نظر ما به عنوان یکی از فعالان این حوزه، شاید بهتر بود که سازمان‌های تصمیم‌گیر که تاکنون حمایتی همه جانبه از وب‌سایت‌های فروش اینترنتی بلیت داشته‌اند در راستای ساماندهی کسب و کار در این حوزه، نسبت به اطلاع‌رسانی در مورد پروسه کسب مجوزهای لازم و اتخاذ تصمیم‌های این چنینی به صورت مستقیم با وب‌سایت‌ها وارد مذاکره شوند و آنها را از قبل در جریان اتفاقاتی که کسب و کار آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بگذارند.

وی در مورد اینکه فیلترینگ چه اثری بر کسب و کارهای آنلاین و صنعت گردشگری دارد گفت: با توجه به این که رسیدگی به فیلتر صورت گرفته به سرعت در حال بررسی است و احتمالا به زودی فیلتر اعمال شده رفع خواهد شد، امیدواریم که همکارانمان که در معرض این فیلترینگ قرار گرفته‌اند، خیلی متضرر نشوند؛ هر چند که متاسفانه فیلترینگ همیشه هم ضرر مالی و هم اعتباری برای کسب‌وکارها در پی دارد.

قاضی در پایان، در مورد راهکارهایی برای قانونمندی و ساماندهی کسب‌وکارها و جلوگیری از فیلترینگ گفت: ما عادت نداریم که برای معضلات، فقط نسخه بپیچیم؛ بلکه ما از این جایگاه به موضوع فیلترینگ نگاه می‌کنیم که  تا به امروز نبود تشکل‌های قدرتمند باعث این مشکلات برای کسب و کارهای آنلاین بوده است. برای همین اقدام به تشکیل تشکلی برای بخش خصوصی کرده‌ایم که امیدواریم این تشکل را یا در اتاق بازرگانی و یا اتاق اصناف به زودی ایجاد شود تا در آینده بتواند مشاوری از جانب شرکت‌های گردشگری با سازمان گردشگری و سازمان هواپیمایی کشوری باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

علی بابا

علی‌بابا نه تنها کامل‌ترین سیستم جستجوی بلیط‌های سیستمی و چارتر است، بلکه امکان رزرو و خرید بلیط را در کمترین زمان ممکن، برای‌تان فراهم می‌کند. داشتن سفری آسان و مطمئن، یکی از آن مواردی است که کیفیت زندگی‌مان را بالا می‌برد و علی‌بابا، همه‌جوره سعی دارد تا هم‌وطن‌هایش بهتر زندگی کنند و از لحظه لحظه‌ی آن، لذت ببرند. حالا، برای اینکه علی‌بابا، حجت را بر مسافرانش تمام کرده باشد، امکان استرداد آنلاین را نیز، به باقی امکاناتش اضافه کرده است تا در هر لحظه از شبانه‌روز که دچار مشکلی شدید و از سفرتان بازماندید، بتوانید بلیط‌تان را کنسل کرده و با کمترین هزینه‌ی جریمه‌ی کنسلی، مبلغ بلیط را در حساب‌تان داشته باشید. سایت علی‌بابا، محصول همکاری نزدیک و دو طرفه‌ی آژانس سفرهای علی‌بابا و شرکت فرانگر است. ما امیدواریم که نوآوری و خلاقیت‌مان در این مسیر طولانی، با استقبال شما همراه بشود. آژانس سفرهای علی بابا در تاریخ 25/10/1390 با شماره ثبت 420571 به ثبت رسیده و متولد شد و دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است. کلیه‌ی حقوق مادی معنوی این سایت متعلق به این شرکت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]