اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970718321119940

مراحل اخذ مدرک گردشگری در آموزشگاه گردشگری آریا تهران

کد: 13970718321119940

https://goo.gl/BmXVYu

، تهران , (اخبار رسمی): دیپلم گردشگری آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای به دلیل جذابیت دروس و سادگی نسبی آن در مقایسه با سایر دیپلم‌ها مخصوصاً برای شاغلان و افرادی که به دلیل مشغله کاری امکان حضور مداوم در آموزشگاه‌ها را ندارند بسیار مناسب است.

مراحل اخذ مدرک گردشگری در آموزشگاه گردشگری آریا تهران
مراحل اخذ مدرک گردشگری در آموزشگاه گردشگری آریا تهران

درصد و احتمال گرفتن دیپلم گردشگری بسیار بالا و در حدود ۹۹٪ است

در این مقاله از سری مقالات آموزشی آموزشگاه گردشگری آریا تهران به شرایط گرفتن مدرک گردشگری پرداخته خواهد شد. اما چرا شرایط گرفتن مدرک گردشگری این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است؟ در ادامه مقداری در این مورد صحبت خواهد شد.

اهمیت گرفتن مدرک گردشگری

صنعت توریسم و گردشگری اگر از مهم‌ترین صنعت‌های مورد توجه مدیران کلان کشوری نباشد بی‌شک یکی از پراهمیت‌ترین آن‌ها است. اما چرا؟ چرا که با بررسی اجمالی در مورد بعضی کشورهای اروپایی و حتی آفریقای می‌توان فهمید که چه حجمی از درآمد در این حوزه نصیب بعضی کشورها خواهد شد. علاوه بر آن تردد فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف باعث ایجاد صمیمیت و در نهایت صلح خواهد بود. 

شرایط ورود به رشته گردشگری

برای ورود به رشته گردشگری و گرفتن  دیپلم گردشگری  نیاز به مدارک خاصی نیست فقط به موارد زیر احتیاج خواهید داشت.

- قبولی پایه سوم راهنمایی یا پایه نهم تحصیلی
- شخصیتی گرم، پر شور و کنجکاو
- انعطاف پذیری و خوش سرو و زبان

با دارا بودن سه مورد فوق تمام شرایط ورود به رشته گردشگری فراهم است. با این حال کلیه افرادی که مدرک پایه سوم راهنمایی (سیکل) یا پایه نهم تحصیلی آموزش و پرورش دارند، تمام دیپلم ردی‌ها و کسانی که می‌خواهند دیپلم خود را تغییر دهند (تطبیقی‌ها)، و کسانی که دوست دارند جدا از مدرک تحصیلی خود، دیپلم گردشگری فنی حرفه‌ای نیز بگیرند می‌توانند در دوره دیپلم گردشگری آموزشگاه آریا تهران شرکت کنند.

شرایط گرفتن مدرک گردشگری

همانطور که در توضیحات دوره دیپلم گردشگری به صورت مفصل توضیح داده شد مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک گردشگری یا همان دیپلم رسمی کاردانش آموزش و پرورش که شامل چهار درس تخصصی و مجموعا ۳۴ واحد است حدوداً شش ماه است. البته  در بعضی موارد در صورت امکان معرفی این زمان کاهش می‌یابد. با دریافت کتب و جزوات گردشگری می‌توان به صورت کاملا غیر حضوری آماده گرفتن مدرک گردشگری شد.

جزوات لازم برای گرفتن مدرک گردشگری به صورت مختصر، مفید برای امتحان اختصاصی‌سازی شده است.  این جزوات به صورت دوره‌ای توسط مربیان آموزشگاه گردشگری آریا تهران بازبینی و اصلاح می‌شود تا داوطلبان گرفتن مدرک گردشگری را یاری کنند.

درصد و احتمال گرفتن دیپلم گردشگری بسیار بالا و در حدود ۹۹٪ است. دیپلم گردشگری آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای به دلیل جذابیت دروس و سادگی نسبی آن در مقایسه با سایر دیپلمها مخصوصاً برای شاغلان و افرادی که به دلیل مشغله کاری امکان حضور مداوم در آموزشگاه‌ها را ندارند بسیار مناسب است.

مراحل گرفتن دیپلم گردشگری

کارآموزان پس از ثبت نام و پرداخت شهریه دوره‌های گردشگری آموزشگاه آریا تهران در مجموع ۹۶ واحد درسی را خواهند گذراند. از این ۹۶ واحد، ۶۲ واحد آن عمومی است که با دریافت جزوات و کتب‌هایی که از قبل آماده شده به راحتی نمرات قبولی قابل دریافت است.  علاوه بر این باید ۳۴ واحد مهارت را نیز بگذرانید که لیست آن در ادامه آورده شده است.

مهارت‌های گردشگری که کارآموزان باید بگذرانند

مهارت‌های گردشگری که کارآموزان هنرستانی و دیپلم ردی باید بگذرانند این چهار مهارت است. علاقه‌مندانپس از طی کردن دوره و کسب نمره قبولی مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت خواهند کرد که قابل ترجمه و بین‌المللی است.

راهنمای محلی (توانایی شناخت ویژگی‌های تاریخی و جغرافیایی محلی، شناخت صنایع دستی، فرهنگی، طبیعی و…)
راهنمای عمومی گردشگری (بررسی ویژگی های تاریخی ایران، بررسی روحیات ملل، بررسی مذاهب و...)
راهنمای موزه (تاریخچه و کلیات ساختار موزه، موزه‌های ایران و جهان، بازاریابی و طراحی موزه و...)
راهنمای طبیعت گردی و اکوتوریسم (شناخت اکو سیستم، حیات وحش، گونه‌های گیاهی، اقلیم و آب و هوا و...)

شهریه دوره‌های گردشگری

شهریه  ثبت نام دوره دیپلم گردشگری به صورت اقساط ۶ ماهه است که توسط آموزشگاه گردشگری آریا تهران از کارآموز دریافت خواهد شد. لازم به ذکر است برای هر درس دو آزمون (عملی و کتبی) توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است  که پس از کسب نمره قبولی در مجموع  دو آزمون می‌تواند نسبت به انجام آزمون‌های دیگر اقدام کند.

هزینه کل مهارت‌های مورد نیاز برای گرفتن مدرک گرشگری ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان است که در صورت پرداخت نقدی تقریبا ۲۵ درصد تخفیف ۱٫۲۷۵٫۰۰۰ تومان خواهد بود.

ادامه تحصیل پس از گرفتن مدرک گردشگری

داوطلبان و کارآموزان  پس از گرفتن مدرک دیپلم گردشگری می‌توانند در مقطع کاردانی دانشگاه‌های آزاد، جامع علمی و کاربردی، پیام نور و غیر انتفاعی و همچنین مقاطع بالاتر  ادامه تحصیل دهند. همچنین فارغ‌التحصیلان شاخه کاردانش می‌توانند پس از طی دوره پیش دانشگاهی در مقطع کارشناسی نیز شرکت کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه مزایای اخذ دیپلم گردشگری را مطالعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران

رکز آموزش نرم افزار های کامپیوتری - حسابداری - ICDL - برنامه نویسی - سخت افزار و ...

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]