اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970718321166066

در مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش بین المللی توسعه چاپ و بسته‌بندی مطرح شد

از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران

کد: 13970718321166066

https://goo.gl/V811MX

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش بین‌المللی توسعه چاپ و بسته‌بندی 17 مهر ماه با حضور برخی از فعالان این حوزه برگزار شد. در این مراسم، بزرگان صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور به بررسی چالش‌های این صنعت پرداختند.

از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران
از کارتن سازی به کارتن خوابی از زبان فعالان صنعت چاپ و بسته بندی ایران

دومین همایش بین المللی توسعه چاپ و بسته‌بندی که در تاریخ  20 مهر ماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. بستری برای گردهمایی فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی است.

هفدهم مهر ماه ساعت 17، مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش بین المللی توسعه چاپ و بسته‌بندی با حضور فعالان و بزرگان این صنعت در حالی برگزار شد که این صنعت با مشکلات عدیده‌ از جمله صادرات بی‌رویه کاغذ و نبود مواد اولیه مورد نیاز روبرو است. 

صنعتگران فعال در حوزه چاپ و بسته بندی به مناسبت رونمایی از پوستر دومین همایش بین المللی توسعه چاپ و بسته‌بندی در هفدهم مهر ماه گردهم آمدند تا ضمن برگزاری آیین رونمایی، به بررسی مشکلات این صنعت بپردازند.

در ابتدای برنامه رامین اکبری ریاست و موسس همایش ضمن خیر مقدم به بزرگواران صنعت چاپ و بسته بندی اعلام کرد در همایش از تمامی نقاط کشور حضور پیدا می کنند. همایش در ساعت 10 روز جمعه 20 مهر در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شروع خواهد شد. و همچنین از آلمان دو نفر بعنوان سخنران حضور خواهند داشت. محورهای اصلی همایش (اقتصاد – مدیریت –تجارت الکترونیک – عوامل توسعه) در صنعت چاپ و بسته بندی خواهد بود.

در این مراسم علیقلی حسنی اعظمی، مدیر عامل انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق، مدیر عامل کارتن میهن دومین تولیدکننده کارتن در ایران از سال 1341 با اشاره به مشکلات پیش آمده در صنعت بسته‌بندی گفت: «در انتهای سال 96 با کم شدن واردات کاغذ در راستای صادرات آن، کارتن‌سازان با اعتمادی که به فروشندگان و واردکنندگان داخلی داشتند اقدام به واردات نکردند تا اینکه این مشکل در مرداد ماه امسال با صادرات 216 هزار تنی کاغذ حادتر شد. این مساله باعث شد کارتن به حدی گران شود که تولید آن به صرفه نباشد.

اعظمی در ادامه افزود: در راستای حل این مشکل بیستم مرداد سال جاری با مسولین وزارت صنعت ، معدن ، تجارت جلسه‌ای برای ممنوعیت صادرات کاغذ داشتیم . در این جلسه از وزیر صنعت درخواست ممنوعیت صادرات انواع کاغذ را را کردیم. ممنوعیت بعد از این جلسه فقط بیست روز اعمال شد و در نهایت در تاریخ بیستم شهریور به صورت رسمی مجددا صادرات کاغذ از سر گرفته شد. سوالی که ما به عنوان صنعتگر داریم این است که چه اتفاقی افتاد که موضوع آزاد شدن بحث صادرات کاغذ باز هم با وجود جلسه‌ای که داشتیم اعمال نشد. ما به عنوان صنعتگر می‌خواهیم بدانیم در این چند روز چه اتفاقی افتاد که منجر به آزاد شدن مجدد صادرات کاغذ شد. 

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای ارائه شده از سوی صنعتگران این حوزه گفت: ما برای این که بتوانیم به کارمان ادامه دهیم، حتی درخواست مجوز واردات آخال (زباله کاغذ) را برای کارخانجات نیز دادیم و حتی توانستیم مجوزهای لازم را از محیط زیست نیز دریافت کردیم اما متاسفانه مدیران ارشد بعضی از استانها اجازه این کار را هم به ما ندادند.

اعظمی با اظهار ناامیدی از وضع ایجاد شده و تشبیه وضعیت صنعت کارتن سازی به کارتن خوابی اعلام کرد اکنون در بحرانی‌ترین شرایط کاغذ و چاپ در ایران هستیم وی با اشاره به سابقه شرکت کارتن سازی میهن گفت: شرکت کارتن سازی میهن از سال 57 مشغول به تولید کارتن در ایران است اما امسال مجبور به تعدیل نیرو شدیم و سه روز است که کارخانه را نیز به علت نداشتن کاغذ تعطیل کرده‌ایم.

رضا رضایی، مشاور پروژه شرکت برساز رویداد پارس؛ مجری برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی که از 19 تا 21 در نمایشگاه شهر آفتاب با مشارکت دروپا و اینتر پک آلمان برگزار خواهد شد. نیز در ادامه به سخنرانی پرداخت و گفت: تاکنون استقبال خوبی از نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری شده است و اینترپک،یکی از بزرگترین برگزارکنندگان نمایشگاه در حوزه چاپ و بسته‌بندی و نمایشگاه چاپ دوسلدورف تاکنون از این نمایشگاه حمایت کرده و اعلام حضور کرده‌اند. 

وی در ادامه از موفقیت نمایشگاه چاپ و بسته بندی گفت و افزود: امسال شرکت‌‌های مطرحی از اروپا، هند و آسیای شرقی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

حمیدرضا طاهری، عضوء هیت مدیر گروه صنعت پما و مدیر عامل پوشان پلاستیک؛ یکی دیگر از فعالان این صنعت نیز در ادامه این رونمایی گفت: تاکنون تولید 20 قلم کالای خاص پزشکی از جمله سرنگ، کیسه خون و .... که توسط مجموعه گروه صنعتی پما انجام می‌شده است، بخاطر تامین مواد اولیه مورد نیاز به مشکل برخورده است. با توجه به صادرات مواد اولیه پتروشیمی به خارج از کشور، اکنون تقریبا 70 درصد نیاز بازار به مواد اولیه دچار مشکل شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: امسال نیز بعنوان اسپانسر همایش هستیم. تا بتوانیم تعامل خوبی با دیگر صنعتگران داشته باشیم و امیدواریم حضور در همایش بتواند به همگرایی بیشتر بین صنعتگران کمک کند.

در ادامه غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور نیز با اشاره به بحرانی بودن وضع صنعت چاپ، وجود مافیا و رانت را در بخش‌های تصمیم‌گیر کشور مانع اصلی حل مشکلات دانست و گفت: عدم نفود اتاق بازرگانی در تصمیم‌گیری‌ها باعث شده در صنعت چاپ و بسته بندی سیاست‌گذاری‌های مقطعی صورت گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به واردات کاغذ با دلار دولتی و سپس صادرات همان کاغذ گفت: ما برای تامین دفترچه کودکان برای مدرسه مشکل داریم و این درحالی است که دفترچه مشق را به عراق و افغانستان صادر می‌کنیم.

اخبار رسمی، نخستین نیوزوایر ایرانی، به عنوان حامی رسانه‌ای این رویداد در این گردهمایی شرکت داشت.

گفتنی است گردهمایی رونمایی از پوستر دومین همایش بین‌المللی توسعه صنعت چاپ و بسته بندی در سالن جلسات گروه صنعت پما برگزار شد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]