اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970901329489704

دیدار دو حکیم نام آشنا صدا و سینمای ایران

کد: 13970901329489704

https://goo.gl/d8wVmV

، (اخبار رسمی): بهمن مفید و ابوالحسن تهامی دو هنرمند نام‌آشنا و قدیمی عرصه صدا و سینما، پس از نزدیک به پنجاه سال، در روز سه‌شنبه در تاریخ 29 آبان ماه، در منزل بهمن مفید دیدار تازه کردند.

دیدار حکیم صدا و حکیم سینما
از راست به چپ، استاد بهمن مفید، استاد ابوالحسن تهامی نژاد و مجید حبیبی

حضور چشمگیر بهمن مفید در دوبلاژ انیمیشن عصر یخبندان 4 (شکاف قاره‌ها) به تهیه‌کنندگی و مدیریت دوبلاژ مجید حبیبی و صدابازیگری و خوانندگی در نقش کاپتان گات

سینما و دوبلاژ در سال‌های نه چندان دور اجزای جدایی‌ناپذیر هم بودند. جذابیت این دو هنر و هنرمندانش در گرو درخششی دو سویه و تلاش برای ارتقای متقابل یکایک کاراکترها از منظر صدا و سیما، به خصوص در فیلم‌های ایرانی بود تا جایی که برخی بازیگران بدون دوبلور اصلی خود غیر قابل پذیرش و باور بودند.

در سال 1349 نزدیک به 50 سال پیش مرحوم علی حاتمی فیلم طوقی را کارگردانی کرد. در این فیلم بهمن مفید پس از حضوری درخشان در سال 1358 در فیلم قیصر و آن تک‌گویی ماندگارش؛ در دومین هنرنمایی سینمایی خود در فیلم طوقی در کنار هنرمندان بزرگ تاریخ سینما در نقشی ماندگار ظاهر شد. علی‌رغم تسلط و تبحر وی در فنون بیان و بازیگری با صدا، این بار بر خلاف فیلم قیصر که با بازیگری استادانه وی به نمایش در آمد، در فیلم طوقی به رسم آن سال‌ها،  هنرمند صدا و دوبلاژ ابوالحسن تهامی ایفاگر یا به عبارتی تخصصی‌تر صدابازیگر نقش جواد خالدار با بازیگری و هنرمندی استاد بهمن مفید شد و حالا پس از نزدیک به پنجاه سال این دو  چهره صدا وسیما دیدار تازه کردند.

ابوالحسن تهامی علاوه بر درخشش در دوبلاژ و مدیریت دوبلاژ؛ مترجم بسیاری از کتب شاخص همچون آثاری از شکسپیر مانند هملت، هنری پنجم، جولیوس قیصر و... نیز بوده است. او فارغ‌التحصیل زبان و ادبیات انگلیسی از دانش‌سرای عالی زبان و از مؤلفان و پیشروان بی‌بدیل در آنونس‌گویی فیلم‌های سینمائی است.

بهمن مفید نیز از سن 4 سالگی اولین حضور صحنه‌ای خود را با بازیگری تئاتر در کنار پدر آغاز کرد  و با کسب تجربه در کنار تحصیل رشته تئاتر و فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای دراماتیک پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری تا درجات متعالی هنر بازیگری تئاتر و سینما پیمود.

وی همچنین در کنار بازیگری در نوازندگی، ترانه سرایی، خوانندگی و صدابازیگری  تبحر دارد و در سال 1391 نیز با حضوری چشمگیر در دوبلاژ انیمیشن عصر یخبندان 4 (شکاف قاره‌ها) به تهیه‌کنندگی و مدیریت دوبلاژ مجید حبیبی در همکاری با برند صدابازیگر و صدابازیگری و خوانندگی در نقش کاپتان گات، همچون تمام سال‌های عمر خود اینبار در هنر دوبلاژ انیمیشن؛ بی‌مانند درخشید. این دوبلاژ برای نخستین بار با صدای 5.1 دالبی ساراند طراحی و تمامی موزیک‌های آن مانند نسخه اورژینال بازسازی شد. گفتنی است، طراحی صدا و ضبط آن با بیش از 25 دوبلور حرفه‌ای کشور بیش از یک ماه به طول انجامید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | سینما و تئاتر