اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709143317010341

نصب حفاظ شاخ گوزنی و خطرات پیش‌بینی نشده در نصب آن

کد: 139709143317010341

https://goo.gl/8vPHnA

، تهران , (اخبار رسمی): حفاظ برتر، مرجع تخصصی انواع نرده حفاظ روی دیوار و بررسی مشکلات بیمه نکردن کارگران و نصابان حفاظ شاخ گوزنی و بررسی مشکلات ناشی از بروز حوادث کاری در نصب آن، با توجه به عدم آشنایی بسیاری از خریداران با قوانین وزارت کار و نبود قرارداد بین کارفرما و پیمان‌کار و الزام وزارت کار بر بیمه بودن است.

حفاظ سازه  , نصب حفاظ شاخ گوزنی و خطرات پیش بینی نشده در نصب حفاظ شاخ گوزنی
عکس حفاظ لیلیوم و تیز بودن قسمت های مختلف حفاظ و تاکید بر بیمه بودن نصاب های حفاظ شاخ گوزنی

نصب حفاظ شاخ گوزنی:

نصب حفاظ شاخ گوزنی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

1) اندازه گیری و کارشناسی اولیه

2) نصب حفاظ

اندازه‌گیری و کارشناسی حفاظ شاخ گوزنی:

اولین مرحله از پیش تولید هر پروژه‌ای در ساخت حفاظ، اعزام کارشناس برای اندازه‌گیری دقیق طول کار است. بعد از اندازه‌گیری دقیق و محاسبه تمام فراز و فرودهای روی دیوار، کارشناس باید جنس دیوار و سایر موارد خاص مانند محاسبه قسمت‌های قوس‌دار روی دیوار یا سردرب و همچنین وجود موانعی مانند لوله گاز و … را با دقت کامل انجام دهد. انجام این مراحل با توجه به هزینه مواد مصرفی بر  قیمت حفاظ شاخ گوزنی تاثیرگذار است.

در مواردی که متراژ کقیمت نرده ار کم باشد و دیوار قوس دار نباشد، کارفرما می‌تواند خودکار اندازه‌گیری را انجام داده و با ارسال عکس برای کارشناسان فنی، سفارش خود را نهایی کند.

نصب حفاظ شاخ گوزنی باید با تاکید بر تجربه و مهارت فنی نصاب انجام گیرد

نصب حفاظ بسته به نوع دیوار مراحل مختلفی دارد: در اغلب موارد با استفاده از دلر روی دیوار سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند و با قرار دادن پین داخل آنها و اتصال این پین‌ها به پایه حفاظ، اقدام به نصب حفاظ شاخ گوزنی می‌کنند. علاوه بر اتصال از پایین به پین‌های داخل دیوار، حفاظ‌ها به همدیگر نیز متصل شده و باعث مستحکم‌تر شدن سازه نهایی و همچنین یک‌دست دیده شدن آن می‌شود. پس از پایان نصب حفاظ باید محل‌های جوشکاری را با اسپری لکه‌گیری کرد تا نمای آن حفاظ شود.

همچنین گاهی به دلیل عدم وجود بستر مناسب نباز به استفاده از پروفیل در سایزهای مختلف است که انجام این امر با کارشناسی قبل از نصب مشخص می‌شود و در صورت نیاز، در روز نصب حفاظ، بستر کار پروفیل‌کشی می‌شود.

تقریبا هر فردی که تا اندازه‌ای با جوشکاری آشنا باشد می‌تواند به هر صورت ممکن نصب حفاظ شاخ گوزنی را انجام دهد! ولی نصب اصولی و صحیح حفاظ شاخ گوزنی نیاز به تجربه و مهارت و همچنین اطلاعات فنی به خصوصی دارد. به عنوان مثال نصاب باید بداند که حفاظ را طوری روی عرض دیوار نصب کند که شاخه‌های نوک تیز رو به پایین حفاظ در کنار لبه بیرونی دیوار باشد تا امکان بالا رفتن از دیوار را به فرد مهاجم ندهد. یا اینکه فرد نصاب باید انواع مصالح و  دیوارها را بشناسد و از ابزار درستی برای نصب در هر نوع دیواری استفاده کند تا هم به سازه دیوار آسیب نرساند و هم حفاظ به بهترین نحو ممکن نصب شود.

نصب حفاظ شاخ گوزنی را معمولا جدا از قیمت حفاظ شاخ گوزنی محاسبه می‌کنند زیرا در برخی موارد خریدار مایل است خودکار نصب پروژه را برعهده گیرد.

بررسی بیمه نصاب حفاظ شاخ گوزنی را فراموش نکنید

یکی از مهمترین مسائل در نصب حفاظ که تقریبا هیچکدام از خریدارها از آن آگاهی ندارند، داشتن بیمه مسوولیت برای تمامی نصاب‌ها است. با وجود این بیمه، اگر حادثه‌ای در محل نصب متوجه نصاب‌ها یا هر فرد دیگری شود، هیچ مسئولیتی متوجه خریدار و تولیدکننده نخواهد بود و شرکت بیمه‌گذار تمام مسئولیت جبران خسارت درمانی و فوتی را بر عهده خواهد گرفت.

شاید گمان کنید که در صورت بروز حادثه فوتی در حین نصب به هر علتی مانند سقوط از دیوار، هیچ مسئولیتی متوجه خریدار نیست. در صورتی‌که این تصور کاملا اشتباه است. در حادثه‌های این چنینی که قبلا اتفاق افتاده بعد از طی پروسه طولانی دادگاه و کارشناسی و … و بعد از طی بیشتر از یک سال از زمان دادرسی، نهایتا کارفرما و تولیدکننده و نصاب به صورت تقریبا مساوی (هر کدام یک سوم) مقصر حادثه شناخته می‌شوند و باید به همین میزان خسارت دیه یا صدمات پزشکی را جبران کنند.

کارخانه‌های معتبر و شناخته شده حفاظ شاخ گوزنی که متاسفانه خیلی کم هم هستند؛ به واسطه استفاده از نصاب‌های حرفه‌ای و کاربلد معمولا دچار چنین سوانحی نمی‌شوند ولی همیشه بیمه مسئولیت را برای نصاب‌ها انجام می‌دهند. در حالی که کارگاه‌های متفرقه تولید حفاظ شاخ گوزنی به واسطه شعار صرفه‌جویی در هزینه برای سود بیشتر! معمولا افرادی را برای نصب می‌فرستند که تخصص کافی برای این کار ندارند و با این وجود اکثر این کارگاه‌ها به واسطه هزینه بالای بیمه مسئولیت برای نصاب‌ها از این کار سر باز می‌زنند و در صورت وقوع حادثه خود و خریدار را گرفتار دردسری عظیم می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حفاظ برتر

تولید انواع حفاظ دیوار , انواع درب , انواع نرده , پنجره UPVC . تولید حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ لیلیوم ، حفاظ نیزاز ، حفاظ بوته ای ، حفاظ نیزار با بهترین جوش صنعتی co2 ورنگ الکترو استاتیک به همراه گوره نصب آموزش دیده و مجرب با داشتن بیمه مسِولیت کارفرما

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان