اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709183323910129

هدف مجموعه کتاب‌های «قواعد الضاد» ترجمه و مکالمه به زبان عربی است

کد: 139709183323910129

https://goo.gl/jkCzKr

، تهران , (اخبار رسمی): هدف مجموعه کتاب‌های «قواعد الضاد» از آموزش دستور زبان عربی دستیابی به مهارت درک متون عربی همزمان با کسب توانایی ترجمه متون و به دست آوردن آمادگی برای سخن گفتن و نوشتن است.

هدف مجموعه کتاب‌های «قواعد الضاد» ترجمه و مکالمه به زبان عربی است
کتاب صرف و کتاب نحو به همراه سی دی

عربی یک زبان است. عربی زبان وحی و سنت معصومین و زبان علم و ادب و هنر گذشته‌ی این مرز و بوم است.

امروزه نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان در پیوندی ناگسستنی با این زبان در ارتباط هستند و مردم ۲۲ کشور با این زبان سخن می‌گویند، می‌نویسند، می‌خوانند و می‌شنوند.

مهمترین رویدادهای امروز جهان با این زبان و کاربران آن گره خورده است. بخش عمده‌ای از درآمد ناخالص جهان به کشورهای عرب زبان تعلق دارد. زبان عربی یکی از شش زبان رسمی در سازمان ملل متحد است.

این واقعیت‌ها و بیش از این‌ها بیانگر بخشی از اهمیت جهانی و رشد روز افزون کاربری این زبان است. اگر عربی را به عنوان یک زبان بپذیریم باید پذیرفت که فرایند یادگیری دستور آن باید به سمت آشنایی با مهارت‌های اصلی زبان یعنی سخن گفتن، نوشتن و درک مفهوم آن هنگام شنیدن و خواندن به سرانجام رسد.

از این نگاه قواعد عربی ابزاری است برای فهمیدن و فهماندن مقصود زبان نه هدف؛ و غایت آموزش آن و نکات دستوری در این فرآیند وسیله‌ای است از وسایل درک معانی و مسیر برقراری ارتباط با گویش‌وران و کاربران این زبان. با علم به آنچه گفته شد هدف اصلی مجموعه کتاب‌های «قواعد الضاد» از آموزش دستور زبان عربی دستیابی مخاطبش به مهارت درک متون عربی همزمان با خواندن آن و کسب توانایی ترجمه این متون و در نهایت به دست آوردن آمادگی برای سخن گفتن و نوشتن با این زبان است.

دوره‌های آموزش مکالمه عربی در معهد الضاد به صورت مداوم در جریان است، علاقه‌مندان با مراجعه به سایت www.zaadnet.ir می‌توانند در این باره بیشتر بدانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معهد الضاد

معهد الضاد -مرکز توسعه آموزش زبان عربی (متاع) نخستین و تنها مرکزی است که در زمینه ی آموزش زبان عربی فعالیت می کند. اهمیت و نقش این زبان در دنیای امروز به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و ژئوپلوتیک باعث شد که این مرکز با هدف کاربردی و امروزی کردن این زبان در موقعیت های گوناگون زندگی همچون آموزش، عبادت، تحقیق، ترجمه، تجارت، گردشگری، هتلداری و … به آموزش تخصصی زبان عربی همت گمارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش