اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971011337249207

امینت سایت خود را جدی بگیرید

مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی

کد: 13971011337249207

https://goo.gl/h5WWGj

، تهران , (اخبار رسمی): فقط طراحی و داشتن سایت به تنهایی کافی نیست لذا داشتن ایمیل روی دامنه، داشتن و اخذ نماد اعتماد الکترونیکی، داشتن لوگوی ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی، داشتن کد الکترونیکی شامد راهم باید لحاظ کرد.

مجوزهای لازم برای کسب و کارهای اینترنتی
مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی خود را مهیا کنید.

شما باید در قدم اول به امنیت سایت خود اقدام کرد و به صورت ویژه به آن پرداخت. اگر کسب‌ و ‌کار اینترنتی دارید، نیازمند تلاش برای تامین امنیت سایت خود با یک گواهی SSL هستید. SSL ارتباط بین شما و مشتریان شما را رمزگذاری می‌کند تا ترس شما و مخاطبان‌تان را نسبت به ثبت اطلاعات از بین ببرد. از آنجایی که سرقت هویت در فضای اینترنت زیاد است، باید امینت سایت خود را جدی گرفت و بعد از سر و سامان دادن به امنیت سایت خود اقدام به کسب مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی خود را مهیا کنید.

ضرورت داشتن و اخذ نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد)

در حال حاضر اگر تصمیم داشته باشید که کسب وکار اینترنتی برای خود به راه بیاندازید و خرید و فروشی را از طریق این بستر انجام دهید باید یک تاییدیه داشته باشید. این در حقیقت یک اعتبار یا نشانه است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است به عنوان یک تاییدیه یا مجوز به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود. هر فروشگاهی که صاحب نماد الکترونیکی باشد بهطور حتم می‌تواند مشتریان بیشتری را به خود جلب کند زیرا با وجود این نماد مردم هم آسان‌تر می‌توانند به فروشگاه اعتماد داشته باشند.

با توجه به جرایم اتفاق افتاده در زمینه خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی، مراجع قانون گذار را به این فکر انداخت که بتوانند استاندارد و نشانی برای امن بودن این خرید‌ها ایجاد کند.

ای‌نماد یا e نماد، که فروشگاه‌ها اینترنتی و وب سایت‌هایی که در طراحی سایت‌شان بحث تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک وجود دارد، باید از این نماد در طراحی سایت خود استفاده کنند. اگرچه دریافت این نماد و گواهی شرایط و ضوابطی دارد که آن وب‌سایت باید آنها را رعایت کرد.

پس یادتان باشد اگر به طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی پرداخته می‌شود باید حتما برای دریافت این نماد اقدام کرد. با یکپارچه شدن  نظارت بر وب سایت‌ها، دریافت ای‌نماد (e نماد) برای تمام وب سایت‌هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند الزامی است.

ضرورت داشتن لوگوی ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی

این سامانه تحت عنوان سایت ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی در سال 1385 به منظور ثبت اطلاعات مدیران پایگاه‌های اینترنتی ایرانی تشکیل شد. همچنین این پایگاه به عنوان مرجع احراز هویت مدیران پایگاه‌های اینترنتی در کارگروه تعیین محتوای مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. (تبصره1 ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای) به استناد این تبصره اگر پایگاهی حاوی محتوای مجرمانه باشد و در صورتی که که مشخصات مدیر پایگاه در ساماندهی ثبت شده باشد، چنانچه وی در اسرع وقت نسبت به حذف محتوای مجرمانه اعلام شده از پایگاه خود اقدام کند، پایگاهش فیلتر نخواهد شد. علاوه بر این به استناد آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مصوب هیات وزیران تمامی رسانه‌های برخط باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

ضرورت داشتن کد الکترونیکی شامد

اشخاصی که دارای وب سایت، صاحب اثر نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های ایرانی یا خارجی، کانال‌هایی در فضای‌مجازی همچون تلگرام ، اینستاگرام و انواع محصولات دیجیتال هستند می‌تواند دارای کد شامد شوند. جهت دریافت کد ‌شامد برای نرم‌افزارهای کامپیوتری از قبیل آموزشی، کاربردی، کودکان و بخش‌های دیگر دیجیتال باید یک ناشر دیجیتال انتخاب کرد که از این طریق نرم‌افزار مراحل اخذ مجوز انتشار یا تکثیر انجام گیرد. سپس کد شامد صادر می‌شود. 

نتیجه گیری

باید در نظرداشت که فقط طراحی و داشتن سایت به تنهایی کافی نیست لذا داشتن ایمیل روی دامنه، داشتن و اخذ نماد اعتماد الکترونیکی، داشتن لوگوی ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی، داشتن کد الکترونیکی شامد را هم باید لحاظ کرد.

دلایل بی شماری برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد اما هدف شما از راه‌اندازی آن نقش تعیین کننده‌ای در این مسئله دارد. اگر فکر می‌کنید که زمان آن رسیده که کسب و کار خود را با حضور آنلاین خود و گسترش ارتباطات بگذارید، حتما باید در فکر راه اندازی وب سایت باشید تا اهداف خود را عملی کنید. هنگامی که به گزینه‌های خود برای حضور آنلاین نگاهی می‌اندازید، 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]