اطلاعات تماس
  • 013333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711163458110379

انواع هدست واقعیت مجازی VR، بازی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردها

کد: 139711163458110379

https://goo.gl/Znbfrn

، (اخبار رسمی): هدست واقعیت مجازی یکی از بهترین ابزارهای مشاهده فیلم‌ها و بازی‌های مدرن امروزی است. سازندگان مختلفی این محصولات را با قیمت‌های متنوع تولید می‌کنند که در ادامه ارزان‌ترین آن‌ها معرفی خواهد شد.

انواع هدست واقعیت مجازی VR ، بازیها ، قابلیت ها و کاربردها
انواع هدست واقعیت مجازی VR، بازی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردها

انواع هدست واقعیت مجازی:

هدست واقعیت مجازی Sony PlayStation VR:

سومین رقیب قدرتمند در زمینه رقابت واقعیت مجازی هدست Sony PlayStation VR است که در اکتبر سال 2016 به عنوان یک وسیله جانبی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. هر دو کنسول PS4 و PS4 Pro با هدست PS VR سازگار هستند ولی PS4 Pro بازی‌های واقعیت مجازی را با رزولوشن و فریم ریت بالاتری اجرا می‌کند.

PlayStation VR ازکنترلر استاندارد کنسول PlayStation 4، Dual Shock 4 استفاده می‌کند اما نیاز به دوربین PlayStation Camera به قیمت 60$ نیز دارید.

سونی مشتاق است تا کاری کند که PlayStation VR تجربه‌ای فراتر از یک تجربه فردی باشد: یک قابلیت PS VR به نام VR Social Screen چیزی را که در هدست واقعیت مجازی مشاهده می‌کنید را در صفحه نمایش تلویزیون نمایش می‌دهد تا دوستانتان نیز بتوانند آن را تماشا کرده و یا به شما ملحق شوند.

عضو بخشی از دنیای پلی استیشن بودن به این معنا است که تمرکز بر روی بازی‌ها حتی بیشتر از هدست Oculus Rift یا هدست Vive است. سونی در حال حاضر بیشتر از 100 بازی تایید شده برای انتشار نسخه مخصوص PS VR دارد که 50 تای آن‌ها تا آخر سال 2016 منتشر می‌شوند.

قیمت: 399 دلار که شامل هدست، واحد پردازش، هدفون و کابل‌ها است.

نظر نهایی: به عنوان اولین هدست واقعیت مجازی برپایه کنسول‌های گیمینگ، PlayStation VR همچنین مقرون به صرفه‌ترین هدست سطح بالا است حتی اگر نیاز به خرید PS4 داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. تاکنون عنوان‌های چشمگیری برای PS VR منتشر شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک نیز عناوین بسیار زیادی منتشر خواهد شد. ولی به هر حال انتخاب‌های کمتری برای اپلیکیشن‌های غیر گیم موجود خواهد بود.

Samsung Gear VR:

با هدست  Gear VR وارد دسته بندی هدست‌های واقعیت مجازی می‌شویم که از تلفن هوشمند به عنوان صفحه نمایش و پردازنده استفاده می‌کنند. هدست سامسونگ از تکنولوژی Oculus VR استفاده می‌کند هر چند به قدرتمندی هدست Rift نیست.

هدست واقعیت مجازی Google Cardboard and Daydream:

هدست Cardboard اولین تلاش تجاری گوگل در زمینه واقعیت مجازی بود و البته، این هدست واقعاً از مقوا ساخته شده بود.

گوگل دستور ساخت این هدست را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار داد که این به این معنا است که 13 مدل مختلغ از این هدست موجود است. از مدل ساده‌ی 15$ گوگل تا مدل Pocket-VR $70 دلاری Speck به همراه نگهدارنده موبایل CandyShell، اگرچه دومی شامل یک کاور برای موبایل شما نیز است.

نطر نهایی: هدست Daydream View رقیب قدرتمندی برای هدست Gear VR است. Cardboard برای افرادی که می‌خواهند برای اولین بار تجربه‌ی واقعیت مجازی داشته باشند و بدون دقت در کیفیت هدست می‌خواهند ارزان‌ترین هدست را خریداری کنند بسیار مناسب است. در حالی که بعضی از اپ‌های Cardboard تجربه‌ی محدودی را در اختیار کاربر می‌گذارند، دیگر اپ‌ها تجربه‌ی وسیعی از دیدنی‌ها و بازی کردنی‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارند.

Microsoft آماده برای راه اندازی عینک های واقعیت مجازی:

در کنار کار بر روی هدست واقعیت مجازی HoloLens، مایکروسافت در حال کار با شرکای سخت افزاریش است تا طیفی از هدست‌های واقعیت مجازی متنوع برای کامپیوترهای ویندوزی ایجاد کند که قیمت آن‌ها وقتی که در بهار سال 2017 منتشر شوند از 299$ آغاز می‌شود.

«ما واقعا در حال تفکریم که چگونه قرار است این تکنولوژی را بصورت همه گیر درآوریم. چگونه قرار است با این شرکا کار کنیم تا دستگاه‌هایی تولید کنیم که بتوانند به قیمت‌های مناسب برای تمام افراد، بتوانند به دست تمام افراد روی این سیاره برسند.» Terry Myserson از مایکروسافت در مصاحبه با ZDNet بیان کرده است که «یک راه که شما می‌توانید راجع به این لوازم جانبی واقعیت مجازی فکر کنید یک نمایشگر خارجی است. هرچند یک نمایشگر خارجی از لحاظ فنی دقیق نیست، اما از نظر ایدئولوژیکی به خوبی کار خواهد کرد. شما هدست را روی سر میگذارید و به‌ یک نمایشگر دیگر نگاه می کنید.»

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلازامگ مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 013333*****
[نمایش اطلاعات]