اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805253958212874

چه سنگی برای روی صفحه کابینت مناسب‌تر است؟

کد: 139805253958212874

http://bit.ly/31UpYtl

، (اخبار رسمی): سنگ‌های مورد استفاده محبوب برای صفحات روی کابینت، کورین، کوارتز ، مرمر و گرانیت هستند که هر کدام به دلیل مزایایی که دارند و اولویت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه سنگی برای روی صفحه کابینت شما مناسب تر است؟  معرفی 4 متریال محبوب
چه سنگی برای روی صفحه کابینت مناسب‌تر است؟

اگر صفحه کابینت خراشیده شده، سوخته و یا روی آن لکه‌هایی ایجاد شده، با جایگزینی آن تغییرات زیادی در آشپزخانه ایجاد می‌شود. گزینه‌های بسیاری برای صفحه روی کابینت در بازار موجود است اما اکثر صفحات روی کابینت در منازل مسکونی یکی از 5 متریال پر استفاده هستند که براساس مقاومت در برابر گرما، آسیب دیدگی، ضد لک بودن و... محبوبیتی به دست آورده‌اند. هر کدام از این متریال‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه این متریال‌ها معرفی خواهند شد.

سنگ گرانیت

گرانیت یک سنگ طبیعی است. این سنگ مستقیما از زمین استخراج شده، به صورت اسلب برش می‌خورد و در نهایت ساب خورده و پولیش زده می‌شود. در برخی موارد گرانیت متریال انتخابی برای صفحه روی کابینت است و به دلیل طرح‌های منحصر به فردش باعث می‌شود آشپزخانه کاملا لوکس به نظر برسد. از لحاظ تاریخی گرانیت یک متریال گران قیمت است ولی امروزه هزینه‌های آن تا حدودی پایین آمده است زیرا سنگ‌های مهندسی شده جای آن را گرفته و متداول‌تر شده‌اند. از مزایای این سنگ می‌توان گفت که در برابر گرما مقاوت زیادی دارد، قوی و بادوام است و خراشیده نمی‌شود. در مقابل برای معایب این سنگ باید گفت که برخی رنگ‌های آن گران قیمت هستند، اگر از چاقوی روی این صفحات استفاده شود باعث کند شدن چاقو می‌شود و اگر از گرانیت به درستی مراقبت نشود دارای لکه می‌شود، تقریبا هر چیزی که روی سطوح ریخته می‌شود اگر ظرف چند دقیقه پاک نشود، تبدیل به یک لکه می‌شود.

سنگ مرمر

یکی دیگر از سنگ‌های طبیعی که معمولاً در میزهای آشپزخانه استفاده می‌شود، مرمر است. از آنجا که هیچ دو ورقه مرمر دقیقاً یکسان نیستند، هر میز سنگ مرمر کاملاً بی‌نظیر خواهد بود. به دلیل قیمت بالای آن اغلب در کل صفحات کابینت یک آشپزخانه دیده نمی‌شود. بیشتر اوقات ، ظاهر مجلل آن محدود به استفاده در جزیره یا بخشی از کانتر است که به عنوان یک پخت رزرو استفاده می‌شود.  این سنگ به صورت نسبی متخلخل است و کاملا نفوذناپذیر نیست. بدین معنی که از طریق جذب برخی از انواع چربی، اسید و محصولات تمیزکننده خاص لکه‌دار ‌شود. بنابراین بهتر است رویکرد محتاطانه اتخاذ شود و مراقب بود که با هیچ اسیدی تماس نداشته باشد. اما راه حلی وجود دارد که هم زیبایی سنگ مرمر و هم یک سطح با عمر طولانی و بدون تغییر در طول زمان را ارائه دهد که آن کوارتز مهندسی شده است.

سنگ کوارتز

سنگ مهندسی کوارتز عمدتا از مواد طبیعی ساخته شده است. ۹۰ تا ۹۵ درصد آن کوارتز و ۶ تا ۱۰ درصد آن رزین‌ها و و رنگ دانه‌ها است که به صورت اسلب‌های بادوام و بدون منفذ ترکیب شده‌اند. استحکام سنگ کوارتز حتی در فرم تولید شده باعث می‌شود که به طور طبیعی در مقابل سایش، خراش، ضربه و حتی اسیدها بدون نیاز به مهر و موم مقاوم باشد. همچنین اثرات زیست محیطی بر کوارتز تولید شده پایین است. کوارتز یک ماده وافر است و محصول نهایی تولید شده از آن غیرسمی و غیر آلرژیک است و به دلیل طول عمر بالا نیاز به جایگزینی را کاهش می‌دهد. این اسلب‌ها به منظور تطابق با نیاز پروژه (اندازه، شکل و مشخصات لبه) ساخته شده‌اند و به صورت قطعه قطعه نصب می‌شوند.  نگهدرای این سنگ‌ها آسان هستند و در هر شکل و رنگی قابل سفارش هستند. برخی از تولیدکنندگان این سنگ مصنوعی اقدام به تولید طرح‌هایی کرده‌اند که الهام گرفته از معروف‌ترین سنگ‌های مرمر جهان مانند Calacatta Gold (زمینه سفید خاکستری با رگه‌های طلایی)، Statuario (با سایه‌های سفید و خاکستری) و Marquina (سیاه و سفید) هستند. این سنگ مهندسی شده از جمله متریالی است که به عنوان جایگزینی برای سنگ مرمر و گرانیت استفاده می‌شود.

سنگ مصنوعی کورین

سنگ مصنوعی از دیگر متریال‌های گفته شده بسیار مقرون و به صرفه‌تر است و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد جز محبوب‌ترین گزینه‌ها است.  بسیاری از مصرف‌کنندگان نمی‌دانند که در واقع کورین چیست یا از چه موادی ساخته می‌شود و چگونه این سنگ مصنوعی با کوارتز و گرانیت قابل مقایسه است.  کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده همانند کوارتز است. کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می‌شود. مخلوط مواد به قالب‌هایی برای ایجاد ورق‌های کورین ریخته می‌شوند. این ترکیب باعث به وجود آمدن برخی از ویژگی‌ها و مزایایی می‌شود که در دیگر متریال‌ها مانند گرانیت یا مرمر و … دیده نمی‌شود.  سنگ مصنوعی کورین به طور حرفه‌ای و بدون هیچ‌گونه درزی ساخته و نصب می‌شود. بدین معنی که یک قسمت بادوام بدون نیاز به هر گونه مهر و موم ایجاد می‌شود. با کمی مراقبت از سطوح کورین درخشندگی و جلوه اولیه این سطوح مانند روز اول خود باقی می‌ماند. با مواد اولیه نوآورانه معماری مانند سنگ مصنوعی کورین طراحی‌های معماری در جهت‌های جدیدی پیش می‌رود که بسیاری از این طرح‌ها، منحنی‌ها را شامل می‌شوند. از آن جهت که کورین به راحتی شکل می‌گیرد، برای ایجاد فرم‌های سفارشی و ایده‌های مختلف بسیار مناسب است. این متریال از بین متریال‌های معرفی شده فرم گیری آسان و تنوع‌های طرح‌های بالا و همچنین قابل ترمیم دوباره تبدیل به محبوب‌ترین متریال شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کورین کرومات

مجموعه کورین کرومات بیش از یک دهه است که کار خود را در زمینه اجرای تخصصی و کاملا سفارشی صفحات کورین، کوارتز، دکتون، روشویی کورین و… آغاز کرده است. این مجموعه،با بکارگیری نیروهای متخصص، برنامه ریزی دقیق، رعایت کامل برنامه زمان بندی پروژه ها و ارائه خدمات با بالاترین سطح کیفیت بیش از ۵۰۰ پروژه ی اداری، تجاری و مسکونی را انجام داده است. هدف کورین کرومات در درجه اول جلب رضایت مشتریان و کارفرمایان محترم می باشد. تلاش ما بر این است که بهترین کیفیت و طراحی را برای مشتریان گرامی فراهم نماییم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان