اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806144018010341

حفاظ نیزار، نوعی از نرده حفاظ روی دیوار است در سبک کلاسیک طراحی شده است

امنیت ساختمان و انواع نرده حفاظ روی دیوار با حفاظ نیزار

کد: 139806144018010341

http://bit.ly/2PWZYfH

، تهران , (اخبار رسمی): برای جلو گیری از ورود سارقان به محوطه ساختمان استفاده از نرده حفاظ روی دیوار مرسوم شده است، حفاظ نیزار یکی از انواع این گونه از نرده حفاظ‌ها است. این نوع نرده که در سبک کلاسیک طراحی شده است با توجه به ارتفاع و عرض مناسب می‌تواند یک مانع فیزیکی مناسب و مقرون به صرفه برای حفظ امنیت ساختمان باشد.

امنیت ساختمان و انواع نرده حفاظ روی دیوار با حفاظ نیزار
عکس حفاظ مدل نیزار

حفاظ نیزار با توجه به شکل خاص و کلاسیک خود یکی از گزینه‌های مناسب برای نصب نرده حفاظ روی دیوار است. عرض 65 سانتی با ارتفاع 120 سانت حفاظ نیزار امنیت کامل و پوشش مناسبی برای روی دیوار است

همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های انسان بحث امنیت محل سکونت و خانواده بوده است. امنیت یک ساختمان به صورت کلی به دو بخش تقسیم می‌شود. امنیت خارجی و داخلی. امنیت داخلی شامل قفل‌های درب و نصب انواع سیستم‌های کنترلی در داخل ساختمان است. در ادامه به ابتدائی‌ترین و مهم‌ترین بخش امنیت ساختمان که همان نرده حفاظ روی دیوار است پرداخته می‌شود. 

برای جلوگیری از ورود افراد بیگانه و سارقان به داخل ساختمان، ابتدا باید دسترسی این افراد را از روی دیوار کاهش داد، برای این کار نصب نرده حفاظ فیزیکی یکی از بهترین گزینه‌ها است. انواع مختلفی از نرده حفاظ روی دیوار وجود دارد که با توجه به ارتفاع و عرض دیوار از آنها استفاده می‌شود. محافظ فلزی نیزار نیز یکی از این حفاظ‌ها است.

حفاظ نیزار یکی از نرده حفاظ‌های کلاسیک محسوب می‌شود، در طراحی این نوع نرده حفاظ عرض مناسبی در نظر گرفته شده است که قابلیت نصب روی انواع دیوارها مانند دیوارهای آجری، سفالی و پیش ساخته را داشته باشد. حفاظ نیزار دارای 45 شاخه اصلی که تمامی آنها از قسمت پائین به سمت بالا هستند. این نوع چیدمان در طراحی به سبب فرم حفاظ است که از حالت کلاسیک و اصلی خود خارج نشود. این 45 میله هر کدام از دو الی سه نقطه در مسیر اصلی به یکدیگر توسط جوش متصل می‌شوند. 

در سایر نرده حفاظ‌ها تعداد نقاط جوشکاری شده برای اتصال میله‌ها بین 250 تا 300 نقیه جوش است، با توجه به این که نرده حفاظ‌ها بیشتر به صورت رنگ شده روی دیوار قرار می‌گیرند و به صورت مستقیم در معرض نور آفتاب و باران قرار دارند، اولین محلی که مورد آسیب قرار می‌گیرد همین نقاط جوش است که سعی شده در حفاظ نیزار این مشکل به بهتریت شکل ممکن مرتفع شود.

حفاظ نیزار و ساختار آن

شاسی حفاظ نیزار شامل یک شاسی 2 متری از نوع تسمه، یا پروفیل  و 45 میله اصلی است که شاکله حفاظ نیزار را تشکیل می‌دهند. در وسط شاسی میله‌ها به صورت قرینه و در ارتفاع 15 سانتی عرض حفاظ به 65 سانتی و در ارتفاع 55 با شکل قوس دار به 70 سانت افزایش پیدا می‌کند. این شکل به صورت قرینه در هر دو سمت شاسی اجرا می‌شود   ضخامت میلگرد که حدودا یک میله دو متری است 11 تا 12 میلمتر است. در صورتی که از پروفیل به عنوان شاسی استفاده شود، سایز 40*80 با ضخامت سه میلی‌متر مناسب‌ترین انتخاب است (با توجه به این که بیشتر ساختمان‌ها قبل از طراحی حفاظ شاخ گوزنی ساخته شده‌اند، کلیه این موارد بستگی به نوع دیواری دارد که قرار است روی آن نرده حفاظ نیزار نصب شود.) تمامی شاخه‌ها به بدنه شاسی وصل می‌شوند. میله‌های ردیف وسط ارتفاع بیشتر (تا یک متر) دارند و میله‌های کناری کوتاه‌تر هستند. لازم به ذکر است که میلگردها ساختاری قوس دار به جهات مختلف دارند.

حفاظ نیزار و جوشکاری آن

در حفاظ نیزار همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، تمام شاخه‌ها به بدنه شاسی جوش می‌خورند. در نتیجه درست انجام شدن مرحله جوش کاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لازم است که حفاظ‌ها به شیوه‌ای کاملا مقاوم و محکم جوش بخورند تا احتمال جدا شدن آنها به حداقل برسد. برای جوشکاری این دسته حفاظ‌ها از روش جوشکاری CO2 بهره می‌برد که تا امروز مقاوم‌ترین روش جوشکاری محسوب می‌شود. در این روش خبری از گل جوش نیست و ظاهر آن بسیار تمیز تر از روش جوشکاری معمولی است.

حفاظ نیزار و رنگ آن

حفاظ برتر، حفاظ نیزار خود را در سه رنگ مشکی، سفید و قهوه‌ای ارائه می‌کند. رنگ‌های سفید و قهوه‌ای بیشتر با نمای ساختمان‌ها هماهنگی دارند. با این حال رنگ مشکی هم طرفداران خاص خود را دارد. رنگ آمیزی نرده‌ها با روش رنگ کوره‌ای انجام می‌شود که روشی کاملا استاندارد و به روز است. در این روش میله‌ها پس از این که در معرض رنگ پودری قرار گرفتند، داخل کوره می‌روند تا رنگ روی سطح آنها بنشیند. این رنگ علاوه بر اینکه ظاهر زیباتر و بدون خط و خش‌تری نسبت به رنگ‌های معمولی مایع دارد، کیفیت و ماندگاری بالاتری نیز دارد. رنگ‌های مایع حتی اگر لایه‌ای ضد زنگ هم داشته باشند، پس از مدتی در برابر باران و آفتاب مستقیم قرار گرفتن، کیفیت خود را از دست می‌دهند و پوسته می‌شوند. حتی ممکن است میله زنگ بزند و بپوسد. به این ترتیب میلگرد به تدریج استحکام خود را از دست می‌دهد. اما در رنگ کوره‌ای هیچ کدام از این مشکلات وجود ندارند.

حفاظ نیزار و نصب آن

در صورتی که هنگام ساخت دیوار، روی آن محل نصب نرده تعبیه شده باشد، کار بسیار آسان است. در این موارد، صفحاتی فلزی روی قسمت فوقانی دیوار نصب می‌شوند تا بعدا در صورت نیاز حفاظ به آنها متصل شود. اما اگر این صفحات فلزی نصب نشده باشند، کار متفاوت خواهد بود. در ابتدا باید روی دیوار سوراخ‌هایی با قطر 10 تا 12 میلی‌متری توسط دریل مخصوص روی دیوار حفر شوند. این سوراخ‌ها مورب هستند و بعدا میلگردهایی با طول بین 15 تا 20 سانتی متر وارد این حفره‌ها می‌شوند. چند سانتی‌متر از این میلگردها بیرون می‌ماند تا به شاسی حفاظ جوش بخورد. میلگردها به صورت یک در میان از دو طرف شاسی به آن جوش می‌خورند. سپس محل‌های جوش خوردگی رنگ می‌شوند.

حفاظ نیزار و قیمت آن

به طور کلی حفاظ‌ها نسبت به سایر تمهیدات امنیتی از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. فاکتورهای خاصی در تعیین قیمت حفاظ‌های نیزار موثرند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتفاع، عرض و تراکم آنها اشاره کرد. طبیعتا هر چه ارتفاع و تراکم یک حفاظ بیشتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. این موارد هم با توجه به شرایط و محل، از ساختمانی به ساختمان دیگر متفاوت هستند. برای مثال ساختمان‌هایی که به دلیل مکان یا موقعیت خود بیشتر در معرض سرقت قرار دارند، باید از حفاظ‌های بلندتر و متراکم‌تری استفاده کنند.

این نکته را باید به خاطر داشت که قیمت پایین نمی‌تواند فاکتور خوبی برای خرید یک حفاظ باشد. ممکن است علت این کم بودن قیمت حفاظ شاخ گوزنی به دلیل بی‌کیفیت ساخته شدن محصول باشد. هستند تولیدکنندگانی که حفاظ‌ها را به روش قدیمی و با رنگ مایع رنگ‌آمیزی می‌کنند. طبیعی است که این رنگ‌ها به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهند و حتی ممکن است باعث پوسیدگی خود میلگردها شوند. یا از سویی دیگر برخی حفاظ‌ها به روش جوش معمولی جوش می‌خورند که آن هم از قیمتی پایین‌تر برخوردار است اما استحکام جوش CO2را ندارد و می‌توانند با اندکی فشار جدا شود. از آنجا که حفاظ‌ها تمام مدت در هوای آزاد در برابر باران و آفتاب قرار می‌گیرند، کیفیت مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب آن‌هاست. بنابراین بهتر است حفاظی را صرفا به خاطر ارزان‌تر بودن انتخاب نکرد.

حفاظ برتر، ارائه دهنده مشاوره رایگان در زمینه حفاظ نیزار

انتخاب نوع حفاظ، ارتفاع، عرض و تراکم آن نیازمند داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه است. کارشناسان ماهر و مجرب حفاظ برتر آماده‌اند تا به صورت رایگان در محل حضور یابند و در جهت انتخاب بهترین گزینه یاری دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حفاظ برتر

تولید انواع حفاظ دیوار , انواع درب , انواع نرده , پنجره UPVC . تولید حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ لیلیوم ، حفاظ نیزاز ، حفاظ بوته ای ، حفاظ نیزار با بهترین جوش صنعتی co2 ورنگ الکترو استاتیک به همراه گوره نصب آموزش دیده و مجرب با داشتن بیمه مسِولیت کارفرما

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل