اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905054457312957

راه های بهبود listening چیست؟

کد: 139905054457312957

https://bit.ly/3jCprG5

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که مستقیما روی کیفیت برفراری ارتباط با سایر اشخاص به زبان دیگر اثر می‌گذارد، مهارت listening است. اگر شما نتوانید درست و کامل بشنوید مسلما نخواهید توانست پاسخ درست و کامل به سوال مطرح شده بدهید و در نهایت ارتباط یا یک طرفه خواهد بود.

راه های بهبود listening چیست؟
راه های بهبود listening چیست؟

برای تقویت لیسنینگ باید به طور مداوم گوش کنید و خود را در معرض لهجه‌های متفاوت قرار دهید. از منابع زبان اصلی تقویت listening مثل فیلم‌ها و کارتون‌های زبان اصلی استفاده کنید و برای تقویت گام به گام این مهارت از سطح مبتدی تا پیشرفته از کتاب‌های تقویت listening که به همین منظور طراحی و نوشته شده اند، استفاده نمایید.

9 راه بهبود listening :

1- انجام تمرین Listening را به طور منظم و متمرکز انجام دهید.

در انجام تمرین Listening پیگیر باشید و امیدتان را براحتی از دست ندهید، دنبال هیچ راه میان‌بر و فرمول جادویی نباشید. یادگیری زبان از یک معادله ساده پیروی می‌کند و آن عبارت است از:

علاقه + انگیزه + تلاش و ممارست = موفقیت در یادگیری!

2- قبل از شروع به یادگیری listening متمرکز باشید

کلیه عوامل حواس پرت کن و محرک‌های صوتی و بصری اضافه را حذف کنید. مثل ایمیل، فیس بوک، تلگرام، اسکایپ، تلفن و ….

3- در یادگیری listening صبر داشته باشید

نا امید نشوید. هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این نکته را به یاد داشته باشید که گوش شما باید به لهجه‌های متفاوت و سرعت‌های متفاوت حرف زدن عادت کند. پس صبور باشید و به گوش دادن ادامه دهید.

4-گوش دادن به پادکست معجزه می کند

برای بهبود listening در سطح پیشرفته باید به پادکست، Lecture  های زبان اصلی در مورد موضوعات خاص و اخبار به زبان انگلیسی و TED TALKS  گوش کنید. بنابراین خود را به منابع بی انتهای لیسنینگ به زبان انگلیسی وصل کنید.

5-ممارست و پشتکار داشته باشید.

هر روز به مقدار کم اما منظم تمرین کنید. این روش موثرترین راه برای حفظ انگیزه است. اگر هر روز فقط ۱۵ دقیقه گوش کنید صدها بار بهتر از این است که بخواهید هر دو هفته یکبار ۴ ساعت تمرین کنید.

6-از لیسنینگ‌های مناسب سطح خود شروع کنید.

اگر در سطح مقدماتی هستید بهترین منبع کتاب درسی شما و یا کتاب‌های تقویت مهارت لیسنینگ در سطح مبتدی است و مکالمه‌هایی که در کتاب درسی‌تان وجود دارد بهترین منابع برای شما هستند. اگر سطح زبان شما بالاتر است می‌توانید خود را به چالش بکشید ولی به یاد داشته باشید اگر فایل سختی را انتخاب کنید قطعا نا امید شده و ادامه نخواهید داد.

7-هدف گذاری کنید. برای خود اهداف واقع‌گرایانه برای بهبود listening مشخص کنید.

سعی کنید با اهداف کوچک شروع کنید و با رسیدن به هر هدف به خودتان جایزه بدهید. هر بار که به چیز جدیدی گوش می‌کنید سعی کنید یک یا دو لغت یاد بگیرید بعد اهداف بزرگتری تعیین کنید. مثلا درک کامل یک مکالمه و یا گوش کردن به یک آهنگ انگلیسی و خواندن همراه با آن آهنگ.

8-مهارت شنیداری خود را تقویت کنید،

حتما و حتما تصویر بزرگتر را ببینید. صرفا به صداها گوش کنید. این تکنیک برای شروع بسیار مناسب است. زیرا از این طریق با ریتم زبان آشنا می‌شوید. کاری که دقیقا کودکان در دوره “سکوت اسفنجی” خود انجام می‌دهند این است که ساکت مانده و صداهای اطراف خود گوش می‌دهند. به تغییرات زبان و نحوه قرارگیری آن در دهان هنگام صحبت کردن دقت کنید. اگر بدانید که صداها چگونه با هم ترکیب می‌شوند سریعتر پیشرفت می‌کنید.

9-یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در بهبود listening این است که با توجه به context، کلمات و اصطلاحاتی را که قرار است بشنوید حدس بزنید.

عادت کنید به فضای جمله توجه کنید. از آنجایی‌که الگوهای مکالمات روزمره الگوهایی کلی هستند، اغلب بی آنکه خودمان متوجه باشیم ادامه جملات را در ذهن خودحدس می‌زنیم. برای یادگیری یک زبان جدید نیز بر اساس همین اصل کلی عمل می‌کنیم فقط با این تفاوت که باید کمی خلاقتر عمل کنیم و از قوه تخیل خود بیشتر استفاده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش