اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907234701412957

چگونه با پادکست انگلیسی، زبان یاد بگیریم؟

کد: 139907234701412957

https://bit.ly/3ke0ZKL

، تهران , (اخبار رسمی): یادگیری زبان از طریق گوش دادن به پادکست های انگلیسی، یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود.

چگونه با پادکست انگلیسی زبان یاد بگیریم؟
چگونه با پادکست انگلیسی، زبان یاد بگیریم؟

اگر شما هم برای تقویت زبان انگلیسی‌ به‌دنبال روش متفاوتی هستید که درعین‌ جذاب بودن مثمرثمر هم باشد، پس با مقاله "چگونه با پادکست انگلیسی زبان یاد بگیریم؟" در این مطلب متوجه می شوید چطور گوش‌هایتان می‌توانند در مسیر یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کنند.

یادگیری زبان با پادکست چه مزیت‌هایی دارد؟

یادگیری و تقویت زبان انگلیسی با استفاده از فایل صوتی یا همان پادکست، یکی از روش‌های جدید و جذابی است که نه‌تنها زبان‌آموز را دچار رخوت و خستگی نمی‌‌کند بلکه با توجه به داشتن تنوع موضوعی‌ بالا، اشتیاق به یادگیری را هم بیشتر می‌کند. در ادامه از مزیت‌های این روش بیشتر می خوانید:

گوش دادن به پادکست، با افزایش درک شنیداری، به بهبود تقویت مهارت Listening بسیار کمک می‌کند. به‌مرور زمان و با گوش دادن به پادکست‌های متنوع، دایره‌ی واژگانی‌تان وسیع‌تر می‌شود و به‌طور ناخودآگاه کلمات انگلیسی بیشتری، روانه‌ی حافظه‌ی بلندمدت می‌شود.

تماشای فیلم به زبان اصلی و گوش دادن به کتاب صوتی انگلیسی به شما کمک می‌کند در کنار تقویت زبان، با فرهنگ و دیدگاه‌های جدید هم آشنا شوید. یک آموزش جانبی ویژه که فقط با استفاده از چنین روشی امکان‌پذیر است!

استفاده از فایل‌های صوتی در کنار کتاب‌های آموزشی به درک بهتر مطالب کتاب کمک می‌کند. چراکه متخصصان معتقدند یادگیری زبان با پادکست نوعی رمزگشایی کلمات است که توانایی ادراک زبان‌آموز را بالا می‌برد. استفاده از پادکست‌ها باعث می‌شود همزمان با یادگیری لغات جدید، تلفظ صحیح کلمات را هم یاد بگیرید و به‌مرور لهجه‌ی استانداردی پیدا کنید.

ناگفته پیداست که پادکست‌ها، هم جنبه‌ی آموزشی دارند و هم سرگرم‌کننده هستند و مهم‌تر اینکه در کنار کارهای دیگری مثل آشپزی، پیاده‌روی و یا در سفر هم می‌توانید به فایل صوتی موردعلاقه‌تان گوش دهید.

یادگیری زبان از طریق گوش دادن ، چطور و چگونه؟

درست است که یادگیری زبان با پادکست ، یکی از بهترین روش‌های یادگیری است و همان‌طورکه گفتیم مزیت‌های زیادی هم دارد اما یک چیز را نباید فراموش کرد! اینکه «چطور گوش دهیم؟» گوش دادن به فایل صوتی انگلیسی فقط زمانی به یادگیری زبان و بهبود Listening منجر می‌شود که شما به‌شکل هدفمند و طبق اصول مشخصی به پادکست موردعلاقه‌تان گوش دهید. برای همین در این بخش به شما گفته می شود که چگونه هدفمند گوش دهید.

کلیات را دریابید

در ابتدای راهِ یادگیری زبان از طریق گوش دادن، ناتوانی از درک معنی تک تک کلمات ممکن است است ناامیدتان کند. بنابراین بهتر است خودتان را درگیر کلمات نکنید و به محتوای کلی متن توجه داشته باشید. شما باید چندین بار و با آرامش کامل به فایل صوتی انگلیسی موردعلاقه‌تان گوش دهید و سعی کنید با درک کلیت موضوع، یک تصویر کلی از آنچه می‌شنوید در ذهنتان شکل دهید، درست مثل یک تصویر برداری هوایی.

از سرنخ‌ها کمک بگیرید

زمانی که غرق در شنیدن هستید، سعی کنید کلمات کلیدی را مثل اسفنج به ذهنتان جذب کنید. این کلمات مثل علائم راهنما، شما را به سمت درک موضوع هدایت می‌کنند. برای مثال وقتی به یک مکالمه گوش می‌کنید و کلماتی مثل Cost و Sale را می‌شنوید، مطمئن می‌شوید که موضوع بحث، خرید و فروش است و یک فروشنده و خریدار در حال مکالمه هستند.

موشکافی کنید

بعد از اینکه تصویربرداری هوایی تکمیل شد و به کلیات مسلط شدید، باید با یک ذره‌بین به سراغ جزییات بروید. در واقع، در این مرحله باید به‌دنبال یک کلمه‌ی خاص باشید؛ چیزی مثل یک عدد، یک اسم و یا هر کلمه‌ی ویژه‌ای که شما را به درک عمیق‌تری درباره موضوع پادکست برساند.

البته باید بدانید که این روش اصولی زمانی نتیجه می‌دهد که از منابع معتبر و باکیفیت استفاده کنید. لازم نیست نگران دردسرهایِ آزمون و خطا در پیدا کردن منبع مناسب باشید، ما در ادامه بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی به شما معرفی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش