اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908214742110341

انواع درب پارکینگ از نظر سبک و مواد اولیه

کد: 139908214742110341

https://bit.ly/3nAa1DP

، تهران , (اخبار رسمی): درب پارکینگ ساختمان به صوت کلی در سبک های مدرن ، کلاسیک و لوکس طراحی و ساخته میشود. درب پارکینگ فرفورژه، درب پارکینگ لیزری، درب پارکینگ پروفیلی، درب پارکینگ فلزی، درب پارکینگ چوب و درب پارکینگ چوب و فلز انواع مختلف درب پارکینگ از جهت مصرف و تنوع متریال و مواد اولیه به شمار میروند.

انواع درب پارکینگ از نظر سبک و مواد اولیه به 6 دسته اصلی تقسیم میشوند.
درب الیزه، بهترین نوع درب فرفورژه

درب پارکینگ ساختمان یکی از تاثیر گذار ترین بخش های بیرونی ساختمان به شمار میرود. علاوه بر ظاهر زیبا، درب پارکینگ باید از نظر امنیت به صورت کامل طراحی و ساخته شده باشد.

ابا توجه به طرح ها و نمای ساختمان ها،انواع مختلفی از درب پارکینگ اتوماتیک تولید میشود. در تولید و ساخت درب پارکینگ بیشتر از پروفیل و ورق های آهنی به عنوان مواد اولیه استفاده میشود. امروزه بیشتر درب های پارکینگی به صورت هوشمند و کنترل از راه دور باز و بسته میشوند. نیاز انسان به امنیت و اختراع چهار چرخ ها و ارابه ها سبب شد تا بشر به فکر ساخت محلی برای نگه داری وسایل نقلیه خود باشد،از همین رو. بود که انواع درب پارکینگ طراحی و ساخته شد. ما در این مقاله به بررسی انواع درب پارکینگ خواهیم پرداخت.

درب پارکینگ به صورت کلی از نظر مواد اولیه در ساخت به چند دسته اصلی تقسیم میشوند. شکل و ظاهر درب پارکینگ با توجه به مواد اولیه که در زمان نصب استفاده میشود مشخص میشود. 

انواع درب پارکینگ از نظر متریال و مواد مصرفی عبارتند از :

درب پارکینگ فرفورژه

درب پارکینگ لیزری 

درب پارکینگ پروفیلی

درب پارکینگ فلزی 

درب پارکینگ چوب 

درب پارکینگ چوب و فلز

درب های پارکینگ هم با توجه به وزن و محلی که نصب میشوند با سیستم های مختلفی باز و بسته میشوند ، شکل باز و بسته شدن درب پارکینگ هم تاثیر مستقیم بر روی  ساخت و طراحی درب پارکینگ دارد. استفاده از انواع جک های هیدرولیکی و بالا برنده سبب شده تا انواع درب پارکینگ از نظر کاربری  به 4 دسته اصلی تقسیم شوند:

درب پارکینگ ریلی

درب پارکینگ لولایی 

درب پارکینگ هیدرولیکی

درب پارکینگ کرکره ای

در طی یک دهه گذشته صنعت نرده سازی و تولید قطعات گل نرده پیشرفت بالایی داشته است. این پیشرفت به حدی قابل توجه بوده است که تبدیل به یک صنعت به نام تولید فرفورژه و ساخت انواع درب پارکینگ فرفورژه گردیده است. این صنعت( ساخت درب پارکینگ فرفورژه )در ایران پیشینه ای قدیمی دارد. در گذشته میله های آهنی را درون کوره های بزرگ گرم کرده و حالت میدادند. امروز نیز همین کار دقیقا انجام میشود . استفاده از تکنولوژی در فرفورژه و ساخت درب پارکینگ فرفورژه تحولی عظیم ایجاد کرده است. تنوع بالا و استفاده از قطعات بسیار زیبا در درب پارکینگ فرفورژه سبب محبوبیت این نوع از درب پارکینگ شده است. طیف گسترده ای از رنگ در درب پارکینگ فرفورژه استفاده میشود. رنگ زمینه درب فرفورژه معمولا مشکی و قهوه ای سوخته با پتینه طلایی و نقره ای است. در درب پارکینگ فرفورژه سفید، رنگ زمینه سفید یا صدفی بوده و رنگ پتینه و پوششی طلایی و نقره ای است.

درب پارکینگ از مواد اولیه مختلف تولید میشود . درب پارکینگ لیزری یکی از انواع درب پارکینگ است که دو ویژگی مهم را با توجه به پیشرفت و استفاده از تکنولوژی برش لیزر ارتقا داده است . امنیت و زیبایی همزمان در درب پارکینگ لیزری قابل مشاهده است . استفاده از ورق های برش خورده و طرح دار زیبا به عنوان زمینه اصلی درب پارکینگ امنیت ساختمان را تا حد بسیار بالایی افزایش داده است. درب پارکینگ لیزر (درب پارکینگ CNC)  از تنوع بسیار بالایی برخوردار است . درب پارکینگ لیزری از جمله درب هایی است که همزمان قابلیت مدرن و لوکس بودن را با هم دارند. در بازار انواع مشابه محصولات درب پارکینگ برش لیزری مشابه درب ثامن وجود دارد ولی از نظر کیفیت و مشخصات فنی قابل مقایسه با درب پارکینگ لیزری ثامن درب را ندارند. از مزایای درب پارکینگ لیزری میتوان به صرفه جویی در زمان تولید درب پارکینگ ،تنوع بالای درب پارکینگ لیزری و امنیت بالای درب پارکینگ اشاره کرد. ضخامت ورق های بکار رفته در درب پارکینگ  لیزری با توجه به طول و عرض درب پارکینگ و سفارش خریدار متفاوت است . معمولا ضخامت ورق بکار رفته در درب پارکینگ لیزری بین 3 تا 6 میل متفاوت است. 

درب پارکینگ پروفیلی

بسیاری از افراد به دنبال طرح های مدرن و ساده هستند.  در طراح درب پارکینگ مدرن معمولا از اشکال هندسی استفاده میشود. طرح هایی مانند مربع ،دایره و مستطیل بیشترین کاربرد را در این بین دارند. با توجه به این که طرح درب های مدرن ساده است استفاده از قطعات لوکس و ریخته گری یا برجسته در این درب ها به حداقل رسیده و بیشتر سعی میشود که با استفاده از پروفیل اشکال هندسی را طراحی و تولید کرد. در حقیقت درب پارکینگ پروفیلی، به نوعی از درب پارکینگ اطلاق میشود که در عین سادگی، زیبایی مطابق با نمای ساختمان را داشته باشد. کناره های درب پارکینگ پروفیلی، یا همان محل اتصال لولا به لنگه درب و با توجه به خالی بودن داخل پروفیل میباید از 4 میل به بالا باشد.

درب پارکینگ چوب

از قدیمی ترین انواع درب پارکینگ درب های چوبی هستند. قابل دسترس بودن چوب برای بیشتر افراد جامعه در سالیان گذشته سبب شده است تا انواع مختلفی از درب پارکینگ چوبی ساخته و روانه بازار شود. سبک بودن، قیمت ارزان چوب به نسبت سایر مواد اولیه و تعویض راحت قطعات درب پارکینگ چوبی بخشی از ویژگی درب پارکینگ چوبی است. هر چند به مرور زمان و استفاده از چوب های خارجی و ترمووود درب پارکینگ چوب به عنوان یکی از لوکس ترین و زیبا ترین درب های پارکینگی چوبی تبدیل شده است . درب پارکینگ چوبی امروزه بیشتر برای باغ ها ، درب ویلا و اماکن روستایی استفاده میشود. طرح های اصلی درب چوبی بیشتر در سبک کلاسیک هستند. 

درب پارکینگ چوب و فلز

با پیشرفت و استفاده از تکنولوژی، درب های ترکیبی نیز روانه بازار شدند. در بین این درب ها درب پارکینگ طرح چوب که ترکیبی از چوب و فلز است رواج بیشستری پیدا کرده است. بیشتر افرادی که به دنبال سبک های کلاسیک هستند سعی میکنند تا بخشی از درب پارکینگ آنها از چوب باشد. ترکیب چوب و آهن یکی از ایده ال ترین مواد اولیه برای ساخت درب پارکینگ است. با توجه به قیمت بالای چوب های مرغوب این نوع از درب علاوه بر زیبا بودن ، مقرون  به صرفه تر از درب های تمام چوب هستند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حفاظ برتر

تولید انواع حفاظ دیوار , انواع درب , انواع نرده , پنجره UPVC . تولید حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ لیلیوم ، حفاظ نیزاز ، حفاظ بوته ای ، حفاظ نیزار با بهترین جوش صنعتی co2 ورنگ الکترو استاتیک به همراه گوره نصب آموزش دیده و مجرب با داشتن بیمه مسِولیت کارفرما

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان