اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909084776315593

مشاوره عمومی کنکور

مشاوره عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

کد: 139909084776315593

https://bit.ly/37o4uJq

، تهران , (اخبار رسمی): موارد زیر سوالاتی هستند که داوطلبان آزمون مقاطع تکمیلی در طی سال‌های اخیر از مشاوران سنجش امیرکبیر پرسیده‌اند.

مشاوره عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری
مشاوره عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

مشاوره عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

مشاوره عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

موارد زیر سوالاتی هستند که داوطلبان آزمون مقاطع تکمیلی در طی سال‌های اخیر از مشاوران سنجش امیرکبیر پرسیده‌اند.

سوال: چگونه می‌توان یک موسسه آموزشی مناسب  برای آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را انتخاب کرد؟

پاسخ: تبلیغات متنوع و رنگارنگ، نباید ما را از انتخاب درست دور کند. توجه به خدمات آموزشی، مقاطع آموزشی ارائه شده، سوابق فعالیت، همکاران علمی موسسه، استفاده از تجربیات داوطلبانی که از خدمت آن موسسه استفاده کرده‌اند، حجم مطالب و جزوات ارسالی و ترکیب‌بندی آن‌ها، کیفیت آزمون‌های برگزار شده می‌تواند پارامترهایی جهت انتخاب یک موسسه آموزشی باشد.

سوال: بعضی از موسسات تضمین می‌کنند که فرد را در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری قبول کنند. نظرتان راجع به چنین موسساتی چیست؟

پاسخ: عقل سلیم می‌گوید که سراغ چنین موسساتی نروید. چطور امکان دارد موسسه‌ای قبولی شما را تضمین کند در صورتی که شما وقت زیادی برای درس خواندن نگذارید. وقت و پول خود را برای چنین موسساتی مصرف نکنید. به نیروی فکری و مطالعه خود اعتماد کنید و برای هدف‌تان به صورت صحیح برنامه‌ریزی کنید.

سوال: موسسات آموزشی خوب  در زمینه کارشناسی ارشد و دکتری چه خدماتی را ارائه می‌کنند؟

پاسخ: معمولاً موارد زیر را ارائه می‌نمایند:

الف – بسته‌های ‌آموزشی به علاوه مشاوره تحصیلی تا زمان انتخاب رشته.

ب- کلاس‌های حضوری برای کسانی که از درس دور مانده‌‌اند و یا کسانی که در بعضی از دروس ضعیف هستند.

پ- آزمون‌های آزمایشی به صورت‌های حضوری، مکاتبه‌ای، اینترنتی.

ت- استفاده از جزوات دانشگاهی در بسته‌های ‌آموزشی برای داوطلبانی که تغییر رشته می‌دهند و برای داوطلبان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های شهرستان یا دانشگاه آزاد که تمایل به تقویت بنیه علمی خود در درس مربوطه را دارند.

سوال: چه موسساتی می‌توانند خدمات مناسبی راجع به رشته‌های شناور (ستاره‌دار) ارائه کنند؟

پاسخ: برای رشته‌هایی که شناور یا میان رشته‌ای هستند، موسسه‌ای می‌تواند بهتر خدمات بدهد که رشته‌های اولیه را نیز داشته باشد. مثلاً برای رشته‌ای مثل مهندسی پزشکی که ترکیب رشته فیزیولوژی و مهندسی برق است یا نانومواد که ترکیب رشته برق، شیمی، مکانیک، فیزیک و شیمی است.

سوال: رشته شناور چه رشته‌ای است؟

پاسخ: رشته شناور رشته‌ای است که داوطلب علاوه بر رشته اصلی خود به عنوان رشته دوم می‌تواند انتخاب کند. مثلاً فردی که رشته‌اش مهندسی مکانیک است می‌تواند رشته مدیریت اجرائی را که رشته‌ای ستاره‌دار است به عنوان رشته دوم انتخاب کند.

نکته: حتماً رشته‌ ستاره‌دار را دوم انتخاب کنید، در صورتی‌ که رشته ستاره‌دار را اول انتخاب کنید، رشته دوم شما حذف می‌شود.

سوال: چرا باید سنجش امیرکبیر را به عنوان مشاور و برنامه‌ریزی آموزشی انتخاب کنیم؟

پاسخ: سنجش امیرکبیر تمام خواسته‌های شما داوطلبان را بررسی کرده و با توجه به نیازهای شما، این خواسته‌ها را بومی‌سازی کرده است و برنامه‌ریزی‌های متفاوتی را برای دانشجویان، کارمندان و شاغلان، داوطلبان خانه‌دار‌، داوطلبان تمام وقت آزاد تدوین نموده است و برای هر درس چند منبع که ترکیبی از جزوه، کتاب و سی‌دی‌آموزشی می‌باشد را فراهم آورده است تا داوطلب با اعتماد به نفس کامل بدون نیاز به هیچ‌گونه مرجع درسی دیگری دروس را مطالعه کند.

سوال: آیا ارزش نمره دو درس با ضریب یکسان با هم برابر است؟

پاسخ: خیر. ارزش نمره یک درس به سادگی و دشواری سوالات بستگی دارد و برای هر درس متفاوت است مثلاً اگر داوطلبی در یک درس ساده آزمون نمره %۷۵ رابیاورد و در درس دشوارتر باز هم نمره %۷۵ را بیاورد این نمرات مساوی و هم ارزش نیستند.

سوال: چگونه می‌توان رتبه‌ای تک رقمی کسب کرد. آیا کسب رتبه برتر مخصوص دانشجویان دانشگاه‌های مطرح مثل شریف و امیرکبیر یا شهید بهشتی و تهران است؟

پاسخ: ما تمام مسیرهایی را که شما را به سوی رتبه برتر شدن سوق می‌دهد، پیموده‌ایم و تجربه راهیابی به این مهم را به سادگی در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای رتبه برتر شدن مراحل ذیل را انجام دهید:

الف- انجام برنامه‌ریزی واقع بینانه.

ب- خلاصه‌برداری و نکته‌برداری از روی جزوات.

پ- انجام تکنیک تریز روی دفترچه‌های کنکور.

ت- مرور و جمع‌بندی مطالب مطالعه شده.

ث- شرکت در کنکور آزمایشی.

ج- بعد از هر کنکور، اصلاح اشتباهات آزمون قبلی.

رتبه برتر متعلق به دانشگاه خاصی نیست بلکه کسب رتبه برتر مخصوص کسانی است که قواعد و فرامین بالا را که توسط رتبه‌های برتر دوره‌های گذشته پیشنهاد شده است را انجام دهند.

برگرفته از کتاب مشاوره و برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به روش سنجش امیرکبیر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنجش امیرکبیر

سنجش امیرکبیر در یک نگاه ۱- سال ۷۸: چاپ کتب تالیف شده کارشناسی ارشد فنی و مهندسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۲- سال ۷۹: مشاوره و برنامه ریزی برای دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی سراسری و آزاد ۳- سال ۸۱: ثبت رسمی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر با شماره ۱۴۶۲۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴- سال ۸۴: ارایه بسته آموزشی تکنیک های برنامه ریزی و مشاوره تحصیلات تکمیلی ۵- سال ۸۵: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ۶- سال ۸۶: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشترکا با انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷- سال ۸۷: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی،ارایه تکنیک تریز در حل تست ها ۸- سال ۸۸: ارایه بسته آموزشی برای دکتری دانشگاه آزاد ،ثبت نام برگزاری کلاس و آزمون با موسسه پوران پژوهش و مهستان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش