اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909104779215593

تست زنی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری از دیدگاه سنجش امیرکبیر

کد: 139909104779215593

https://bit.ly/3qg50C1

، تهران , (اخبار رسمی): ارزشیابی هفتگی و خود آزمایی‌های تستی در پایان هر هفته بسیار مهم است. اشکالات خود و همچنین دلیل بروز اشکالات را بررسی کنید و بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام نمایید. یک اشکال ممکن است به چندین تست لطمه بزند. آنچه مهم است مشخص کردن وضعیت خودتان نسبت به درس است.

تست زنی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری از دیدگاه سنجش امیرکبیر
دکتری, کارشناسی ارشد

تست زنی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری از دیدگاه سنجش امیرکبیر

 ۱- ارزشیابی هفتگی و خود آزمایی‌های تستی در پایان هر هفته بسیار مهم است. اشکالات خود و همچنین دلیل بروز اشکالات را بررسی کنید و بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام نمایید. یک اشکال ممکن است به چندین تست لطمه بزند. آنچه مهم است مشخص کردن وضعیت خودتان نسبت به درس است.

 ۲- یکی از بهترین تکنیک‌ها و هنر‌هایی که باید یاد بگیرید و تمرین کافی داشته باشید، هنر تست‌زنی است. تجربه نشان می‌دهد که بسیاری از داوطلبان به دلیل فراوانی پاسخ‌های غلط نتوانسته‌اند به دانشگاه راه یابند. به عنوان مثال اگر یک داوطلب کنکور در یک درس که ۳۵ تست دارد. ۲۵ تست را با قاطعیت و اطمینان، پاسخ بدهد و ۶ تست را پاسخ اشتباه بدهد و ۴ تست را سفید بگذارد طبق فرمول محاسبه درصد خام او در آن درس ۶۵% خواهد بود در صورتی که اگر همان ۶ تست غلط را پاسخ نمی‌داد درصد او ۷۱% محاسبه می‌شد. اختلاف ۶% در یک درسی که ضریب ۴ دارد، ممکن است صدها نفر رتبه او را جابجا کند. توصیه اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و دست اندرکاران مسائل کنکور، این است که فقط به تست‌هایی که به صحت پاسخ آن اطمینان دارید پاسخ دهید.

 ۳- حداقل هفته‌ای یک‌بار، در مدت زمان محدود و معقول (حتی‌الامکان کمتر از استاندارد کنکور) از دروسی که مطالعه کرده‌اید آزمون آزمایشی برگزار کنید.

 ۴- به خاطر داشته باشید جامعه آماری شرکت کنندگان کنکور را، اقشار مختلفی با بهره‌های هوشی و استعدادهای متفاوت تشکیل می‌دهند. چون آزمون‌ها براساس استانداردهای علمی طراحی می‌شود، قطعاً توزیع تست‌های کنکور متناسب با شرکت کنندگان خواهد بود. با درک و فهم و قبول این نکته با یک استراتژی مناسب و معقول به پاسخ تست‌ها خواهیم پرداخت، یعنی اگر قرار است به ۵۰ تست در ۵۰ دقیقه پاسخ دهیم لزوماً به معنای این نیست که زمان پاسخگویی به هر تست در ۱ دقیقه ممکن است، بلکه معنایش این‌است که میانگین زمان لازم برای هر تست یک دقیقه است. بنابراین نتیجه می‌گیریم که ممکن است زمان واقعی برای بعضی از تست‌ها بیش از ۱ دقیقه و برای بعضی از تست‌ها کمتر از ۱ دقیقه یا حتی کمتر از ۳۰ ثانیه باشد. از طرفی لازم نیست که به همه تست‌ها پاسخ دهید. ضرورت اولویت‌بندی تست‌ها در استفاده از نکاتی است که تضمین کننده موفقیت شما در آزمون است.

 ۵- طبق نتایج تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان، باید ابتدا به سؤالات ساده‌تر پاسخ دهید.

 ۶- در روز آزمون از درس‌هایی که علاقه دارید شروع کنید.

 ۷- قبل از شروع آزمون، نفس عمیق بکشید و تجسم ذهنی مثبت سریعی داشته باشید.

 ۸- با دید کاملاً واقع‌بینانه و مثبت آزمون را شروع کنید. به هیچ عنوان به اطراف و دوستان خود خیره نشوید. به پاسخبرگ‌های آنها نگاه نکنید.

 ۹- به هیچ عنوان به سراغ تست‌هایی که موضوع آن تست را قبلاً به حد کافی و لازم مطالعه نکرده‌اید، نروید مگر این که اطمینان حاصل کنید بقیه تست‌ها را پاسخ داده‌اید و واقعاً وقت اضافی دارید.

 ۱۰- به خاطر داشته باشید که گزینه‌های کنکور (به ویژه دروس محاسباتی و اختصاصی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی) نتیجه و حاصل ادامه اشتباهات ساده شما در حل تست‌ها است. یعنی اگر در قسمتی از مسیر حل خود یک اشتباه جزئی داشته باشید و با ادامه حل تست با همان اشتباه به پاسخی برسید، همان پاسخ را در گزینه‌ها مشاهده خواهید کرد لذا باید دقت کنید که از قبل اشتباهات رایج را شناسایی کرده، تا قالب‌های ذهنی مثبتی در تصاویر ذهنی شما ایجاد شده باشد.

 ۱۱- قرار گرفتن در وضعیت آرام و تجسم دقیقی از وضعیت مثبت در جلسه‌ی آزمون عامل مهمی در تنظیم ضمیر ناخودآگاه شما بشمار می‌آید. سعی کنید ناخودآگاه خود را برای ظهور و حضور موفق در جلسه آزمون آماده کنید.

 ۱۲- شب قبل از کنکور بقدر کافی بخوابید و روز قبل نیز فشار خاصی به ذهن خود وارد نکنید. آرام و خونسرد بطور کاملاً سبک و نرم درس‌های خود را مرور کنید(البته ترجیحاً توصیه می‌شود که به تمرین‌های آرام سازی ذهنی بپردازید حتی الامکان درس نخوانید).

 ۱۳- به خاطر داشته باشید که ممکن است در یک لحظه احساس کنید که هیچ چیزی بلد نیستند. این احساس کاملاً طبیعی است و باید با عبوری صحیح از این وضعیت فرصتی برای ناخود آگاه خود فراهم کنید که در مسیر آرام و امن و بستری مطمئن پاسخ لازم را برایتان پیدا کند.

۱۴- داوطلبان سنجش امیرکبیر تست‌های ساده و مشکل از امتیاز یکسان برخوردار هستند. لذا کاملاً اشتباه است اگر قبل از اطمینان از پاسخ همه‌ی تست‌های ساده حتی ۱ ثانیه وقت خود را برای پاسخ تست‌های مشکل مصرف کنید. اول ساده‌تر‌ها بعد معمولی‌ها و سپس سخت‌ها، حل تست‌هایی که نخوانده‌اید و یا خیلی اشکال دارید را به آخر جلسه موکول کنید یا اصلا به سراغ آنها نروید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنجش امیرکبیر

سنجش امیرکبیر در یک نگاه ۱- سال ۷۸: چاپ کتب تالیف شده کارشناسی ارشد فنی و مهندسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۲- سال ۷۹: مشاوره و برنامه ریزی برای دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی سراسری و آزاد ۳- سال ۸۱: ثبت رسمی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر با شماره ۱۴۶۲۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴- سال ۸۴: ارایه بسته آموزشی تکنیک های برنامه ریزی و مشاوره تحصیلات تکمیلی ۵- سال ۸۵: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ۶- سال ۸۶: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشترکا با انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷- سال ۸۷: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی،ارایه تکنیک تریز در حل تست ها ۸- سال ۸۸: ارایه بسته آموزشی برای دکتری دانشگاه آزاد ،ثبت نام برگزاری کلاس و آزمون با موسسه پوران پژوهش و مهستان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش