اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909164791315593

موانع تمرکز حواس در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری (بخش دوم)

کد: 139909164791315593

https://bit.ly/39P8khx

، تهران , (اخبار رسمی): همانطور که در بخش اول گفته شد عوامل بسیاری وجود دارند تا تمرکز شرکت کننده کنکور بر هم بزنند. در بخش اول تعدادی از آنها را معرفی کردیم، حال در بخش دوم و ادامه همین مبحث به گزینه‌های دیگر اشاره خواهد شد.

موانع تمرکز حواس در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری 2
کارشناسی ارشد , دکتری

توصیه های مهم روانشناسی کنکور


همانطور که در بخش اول گفته شد عوامل بسیاری وجود دارند تا تمرکز شرکت کننده کنکور بر هم بزنند. در بخش اول تعدادی از آنها را معرفی کردیم، حال در بخش دوم و ادامه همین مبحث به گزینه‌های دیگر اشاره خواهد شد.

 1- طبق اصل Parkinson، محدودیت زمان سرعت را افزایش می‌دهد بدون این‌که حالت استرس خاصی ایجاد کنید در شرایط کاملاٌ منطقی و واقع بینانه، زمان خود را محدود کنید و خود را مقید کنید تا نیازها و خواسته‌های معینی را در راستای اهداف تأمین کنید و به اهداف کوتاه مدت خود برسید.

 2- طبق اصل Pigmalion (اثر ایجاد انتظار) اگر شما انتظار معقولی از خودتان داشته باشید و در راه رسیدن به آن تلاش کنید، حتماٌ موفق می‌شوید. 

 3- همت عالی از خصوصیات انسان‌های موفق است. شناخت رسالت‌ها و مسئولیت‌های انسانی باعث می‌شود بسیاری از کارهایی که در ابتدا سخت به نظر می‌رسد خیلی ساده و راحت شود، فقط باید پای مناسب و مرکب مورد نیاز را فراهم کرد. روزی ۵ دقیقه خودتان را در پیشگاه خالق هستی مجسم کنید و به خلیفه ا. . . بودن فکر کنید و به این موضوع دقت کنید که: این همه استعداد خدادادی، بازدهی می‌خواهد.

 4- یک مولد درونی ایجاد کنید تا به ‌و‌سیله آن هر روز شارژ شوید. و به خاطر داشته باشید: آن‌ها که از درون نجوشیده‌اند، اگر از بیرون پر شوند، آسیب‌پذیر خواهند شد و آسیب‌پذیری زیاد باعث کاهش اعتمادبه‌نفس و تضعیف روحیه می‌شود. موتور تصمیم‌سازی درونی را فعال کنید.

 5- به رفتارها و عملکردهای اطرافیان خیره نشوید، و برنامه زندگی خود را فقط بر اساس اهداف شخصی خود تنظیم کنید. حقوق هر فرد را رعایت کنید اما رفتارهای آن‌ها باعث تغییر و نوسان در تصمیم‌گیری‌های شما نشود. برای تامین اهداف خود تلاش کنید.

 6- موفقیت یعنی تلاش دائمی آگاهانه در راستای اهداف و بر مبنای ارزش‌ها. موفقیت، موفقیت می‌آورد. به جای این‌که فقط در انتظار موفق شدن بنشینید موفق بودن را تجربه کنید و آن را با تمام وجود لمس کنید. برطبق تعریف فوق همین امروز می‌توانید موفق زندگی کنید. در فضای آرام تلاش کنید.

 7- از هر موقعیتی برای شکل دادن به انگیزه‌ها و تقویت روحیه خود و اطرافیان استفاده کنید. و در جمع‌هایی حاضر شوید که مثبت و سازنده باشد. پیام‌های محرک و پرانرژی را به یاد داشته‌باشید و در معرض‌دید خود نصب نمایید.

 8- یکی از راه‌های آرامش روحی و روانی و همچنین تسلط بر ذهن و روحیه، ورزش کردن است. سعی کنید روزانه حداقل ۱۵ دقیقه ورزش کنید. ورزش و تنفس صحیح همراه با خواب مؤثر و تغذیه مناسب، یکی از رموز اصلی موفقیت به شمار می‌آید.

 9- روزانه حداقل ۱۵ مرتبه و در هر مرتبه یک دقیقه وقت خاصی را به خود اختصاص دهید و در آن یک دقیقه: اقدامات زیر را انجام دهید:

۱) تشویق و پاداش به خود به دلیل کسب موفقیت‌های نسبی

۲) بازنگری در شیوه‌های اجرای برنامه درسی

۳) هدف گذاری برای استفاده بهینه از وقت باقیمانده روز

۴) توبیخ یک دقیقه‌ای و برخورد جدی با خود

۵) سکوت و رسیدن به آرامش لحظه‌ای ذهنی

۶) تجسم دقیق اهداف و برنامه‌های آینده و به خاطرآوردن لذت‌های ناشی از رسیدن به اهداف

۷) طرح تعدادی سؤال در ذهن بمنظور تغییر روحیه و عوض شدن مسیر تفکر لحظه ای

۸) تنفس صحیح و استراحت مناسب ذهنی

۹) شکر گذاری به درگاه خداوند متعال برای تمام نعمت‌ها

۱۰) دعا و خواست قبلی از خدا برای رسیدن به صلاح و خیر

 10- تهیه کارت‌های حافظه به صورت پرسش و پاسخ (پشت و رو) ترجیحا به صورت رنگی، کوتاه و تلگرافی، تداعی کننده، پربار و تکرار مناسب کارت‌ها. و بطور کلی الگو‌های سازماندهی شده به این صورت می‌باشند. تکرار اول بعد از ۱۰ دقیقه - تکرار دوم ۲۴ ساعت بعد از آن – تکرار بعدی یک هفته بعد از آن (در صورت نیاز ۳ روز بعد هم اضافه شود) تکرار بعدی دو هفته بعد از آن – تکرار بعدی یک ماه بعد از آن و به همین ترتیب سه ماه بعد.

برگرفته از کتاب مشاوره و برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکتری به روش سنجش امیرکبیر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنجش امیرکبیر

سنجش امیرکبیر در یک نگاه ۱- سال ۷۸: چاپ کتب تالیف شده کارشناسی ارشد فنی و مهندسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۲- سال ۷۹: مشاوره و برنامه ریزی برای دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی سراسری و آزاد ۳- سال ۸۱: ثبت رسمی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر با شماره ۱۴۶۲۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴- سال ۸۴: ارایه بسته آموزشی تکنیک های برنامه ریزی و مشاوره تحصیلات تکمیلی ۵- سال ۸۵: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ۶- سال ۸۶: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشترکا با انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷- سال ۸۷: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی،ارایه تکنیک تریز در حل تست ها ۸- سال ۸۸: ارایه بسته آموزشی برای دکتری دانشگاه آزاد ،ثبت نام برگزاری کلاس و آزمون با موسسه پوران پژوهش و مهستان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش