اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991105488077898

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 1400

کد: 13991105488077898

https://bit.ly/39ugtaA

، تهران , (اخبار رسمی): ​​​​​​​موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (سراسری، آزاد و وزارت بهداشت)، یعنی ارتقای به بهترین وضعیت تحصیلی که می ­توانیم به آن برسیم. در این مقاله، مشاور ارشد سنجش امیرکبیر، با توجه به چندین سال تجربه در حوزه موفقیت، نکاتی را برای تسریع موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری آورده است.

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 1400
منابع آزمون کارشناسی ارشد و منابع دکتری

در جامعه­ ی کنونی ما، رسیدن به موفقیت ساده نیست، اما این مسئله نباید سبب فراموشی خواسته ­هایمان برای رسیدن به موفقیت (ارشد و دکتری) شود، چراکه موفقیت در تحصیل و در زندگی، حق هر انسانی است.

1- از موفقیت تحصیلی خود چه انتظاری دارید؟ خواسته تان از رتبه و مقطع تحصیلی تان چیست؟

میان زندگی عملی، و آن سطح که در درون خود در پی آن هستیم، همواره، تفاوتی فاحش وجود دارد. همه داوطلبان کنکور ارشد و دکترا، در پی موفقیت ­اند، اما آیا واقعاً می دانید که از موفقیت و سطح تحصیلی تان چه توقعی دارید؟ آیا از سطح آرزوهای خود، در رابطه با کنکور کارشناسی ارشد و دکترای تان آگاهی دارید؟ و اگر تاکنون به سطحی از تحصیلات که آرزویش را دارید نرسیده ­اید، می­دانید که چه عاملی مانع رسیدن شما به این خواسته ­تان شده است.

در جامعه­ کنونی ما، رسیدن به موفقیت ساده نیست، اما این مسئله نباید سبب فراموشی خواسته ­هایمان برای رسیدن به موفقیت (ارشد و دکتری سراسری، آزاد و وزارت بهداشت) شود، چراکه موفقیت در تحصیل و در زندگی، حق هر انسانی است.

2- عزم راسخ

برای موفقیت، عزم راسخ، کافی نیست، اما برای شروع لازم است. موفقیت در کنکور ارشد و دکتری راهی است با شیبی تند. برای غلبه بر شک و دودلی نتوانستن­ ها به عزمی پولادین و راسخ نیاز است، اما باز هم این کل ماجرا نیست؛ پس ادامه دهید ....

3- خوش ­بینی و اعتماد به نفس

هر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ، به صفتی به ­نام خوش ­بینی نیاز دارد. خوش­ بینی، صفت خوبی است که به ما کمک می­کند تا همواره روی مثبت مسائل و اتفاقات را ببینیم.

معتقدم، خوش ­بینی، به تنهایی برای حصول موفقیت، کافی نیست، اما خوش ­بینی توام با عمل، به اعتماد به نفس منجر می­شود. وجود اعتماد به نفس، به شما قدرت می­دهد تا به خودتان و به راهی که در آن قدم گذاشته ­اید. اعتماد و باور داشته باشید (بله، من قطعاً با تلاش، پی­گیری و ممارست، می­توانم در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا قبول شوم.)

انسان دارای اعتماد به ­نفس، هیچ مانعی، هیچ سدی را، پیش­ پای خود نخواهد دید. توجه کنیم که بین حصول موفقیت در کنکور ارشد و دکترا و وجود اعتماد به ­نفس رابطه ­ای عینی و کاملاً مستقیم دیده می­شود، چراکه انسانی که فاقد اعتماد به ­نفس باشد، استعدادهای خود را نادیده انگاشته و توانایی­های واقعی خود را نخواهد شناخت، در نتیجه در امور تحصیلیش، موفقیتی هم حاصل نخواهد شد.

4- برنامه­ریزی کنید

با انضباطی کامل، برنامه ای را برای میزان ساعات درس خواندن خود، تنظیم کرده و خود را متعهد به انجام آن نمایید. هر موفقیتی به تغییری توام با نظم احتیاج دارد، چنان­چه نخواهید ترکیب فصلی زندگی­تان را تغییر دهید، هرگز، نخواهید توانست به اهداف، آرزوها و خواسته­ هایتان به شکل کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا نائل شوید.

5- مسئولیت کامل برعهده شماست

مسئولیت، یعنی ما در برابر تمام رفتارها و پیش ­آمدها و اتفاقاتی که در پیرامون، با آن­ها مواجه می­شویم، به شکلی 100% و تمام و کمال، مسئول هستیم. ما مسئول تمام رویداد ها و پاسخ­ هایی هستیم که به آن­ها می­دهیم. البته که اکثر افراد تمایل دارند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و دیگران را (جامعه، دولت، پدر و مادر، کشور، همسر و ...) را مقصر و مسئول عدم قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای خود بدانند.

اما هرچه زودتر دست از این نگاه برداشته و بپذیریم که علی­رغم همه­ی موانع و مشکلات خود ما مسئول قبولی یا عدم قبولی مان هستیم، سریع­تر و راحت ­تر قادر خواهیم بود، اوضاع ­مان را جهت تغییراتی بهینه، به ­دست گرفته و بهبود ببخشیم.

ساده است که دیگران را برای عدم قبولی در کنکور ارشد و دکترایمان، مقصر بدانیم، اما خوب است بدانیم که این دیدگاه، راه­گشای تغییرات مثبت در زندگی ما نخواهد بود، پس با کمال میل کل مسئولیت آن­چه که پیش ­رویتان قرار می­گیرد را بپذیرید، تا بتوانید بر موفقیت خود، مسلط شوید.

هشدار: تاوانی که در صورت عدم قبول مسئولیت خواهید پرداخت، بسیار سنگین و آزاردهنده خواهد بود.

6- گذشته­ تان را رها کنید، شما بر روی خلق آینده­ی خود قدرت دارید

گذشته، با همه­ی کمی ­ها، کاستی ­ها، شکست­ ها و ضعف ­هایش، پشت سر شما قرار دارد، گذشته، از دسترس ما خارج شده، پس به جای تمرکز بر گذشته ی از دست رفته، باور کنید که قدرت خلق آینده موفقیت تحصیلی تان به همان شکل و شیوه ای که می پسندید را دارید.

پس شروع کنید به آرزو، به خواستن تمام آن موفقیتی که میل دارید به­دست آورید. آینده ­ای موفق را در ذهن خود خلق و ترسیم کنید.

داوطلبان عزیز برای مطالعه بقیه مقاله می توانند به سایت سنجش تکمیلی دات آی آر مراجعه کرده یا بر لینک " ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و  دکتری 1400 " کلیک کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت رایگان منابع کنکور کارشناسی ارشد و منابع  کنکور دکتری به وب ‌سایت سنجش امیرکبیر به نشانی www.sanjeshetakmili.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۱۶۹۰ تماس حاصل کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنجش امیرکبیر

سنجش امیرکبیر در یک نگاه ۱- سال ۷۸: چاپ کتب تالیف شده کارشناسی ارشد فنی و مهندسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۲- سال ۷۹: مشاوره و برنامه ریزی برای دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی سراسری و آزاد ۳- سال ۸۱: ثبت رسمی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر با شماره ۱۴۶۲۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴- سال ۸۴: ارایه بسته آموزشی تکنیک های برنامه ریزی و مشاوره تحصیلات تکمیلی ۵- سال ۸۵: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ۶- سال ۸۶: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشترکا با انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷- سال ۸۷: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی،ارایه تکنیک تریز در حل تست ها ۸- سال ۸۸: ارایه بسته آموزشی برای دکتری دانشگاه آزاد ،ثبت نام برگزاری کلاس و آزمون با موسسه پوران پژوهش و مهستان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش