اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991218504966066

کتاب «رهبری از بالای خط» منتشر شد

نگاهی به «رهبری سازمانی» از منظری کاملا متفاوت

کد: 13991218504966066

https://bit.ly/3epafvP

، تهران , (اخبار رسمی): درمیان کتاب‌های متعددی که در سال‌های اخیر درخصوص «رهبری سازمانی» تکنیک‌ها، روش‌ها و ظرفیت‌های آن منتشر شده و با استقبال قابل ملاحظه ای از سوی خواننده ایرانی مواجه شده، کتاب «رهبری از بالای خط» را می‌توان نقطه عطفی تلقی کرد.

نگاهی به «رهبری سازمانی» از منظری کاملا متفاوت
نگاهی به «رهبری سازمانی» از منظری کاملا متفاوت

کتاب «رهبری از بالای خط» که اخیرا از سوی انتشارات آریانا قلم توزیع شده، به قلم جیم دِثمر، دایانا چاپمن و کِیلی وارنر کِلِمپ به رشته تحریر درآمده و توسط عماد قائنی، مرتضی خضری‌پور به زبان فارسی برگردانده شده است. کتاب «رهبری از بالای خط» با عنوان فرعی «رویکردی جدید برای موفقیت پایدار» و در 320 صفحه، در حوزه کسب و کار و تجارت و مدیریت عمومی، با رویکردی روانشناختی و نگرش اصالت وجودی، تدوین شده و این رویکرد، اثر حاضر را از نمونه‌های مشابه کاملا متفاوت کرده است.

کتاب «رهبری از بالای خط» تلاش می‌کند، یک بار دیگر موضوع مکرر و کاوش شده «رهبری سازمانی» را این بار از زاویه دید متفاوت یعنی؛ از منظر «رهبر به مثابه انسان» و با تاکید بر اصالت وجودی رهبر در ترازوی نقد و اصلاح قرار دهد. مساله ای که در نهایت منجر به اصالت و پایداری نتایج حاصل از پروسه رهبری، و پایدار‌تر بودن دستاوردها خواهد شد.

در رهبری سازمانی، تاکید بر اصالت وجود، به این معناست که موفقیت و شکست نه منتج از عوامل و شرایط بیرونی، بلکه محصول کفایت یا عدم کفایت اصالت و جودی رهبر و موفقیت او و نحوه تسری این اصالت به اطرافیان است. به این ترتیب ارزش‌های خلق شده ناشی از معادله رهبری سازمانی ارزش‌های پایدارتری خواهند بود که زمینه ساز «خودمحوری» و «قائم به ذات» بودن نخواهد شد.

تفاوت این کتاب با نمونه‌های پرشمار دیگر، در همین نکته نهفته است؛ پیوند زدن مفهوم رهبری سازمانی با مفاهیم پیچیده انسانی از جمله تکنیک‌های تسلط بر نفس و مسئولیت پذیری در قبال هستی.

در واقع «معماری ذهن» رهبران سازمانی بر مبنای الگوهای از پیش تعیین شده و اطلاعات و آموخته‌هایی است که طبق فرمول‌های مشخص به دنبال اهداف مشخص هستند و در پایان راه، وقتی اهداف از پیش تعیین شده تحقق می‌یابند، آنچه باقی می‌ماند، برهوتی از خلاء و پوچی است.

اما نگرشی که این کتاب به مساله رهبری سازمانی ارائه می‌دهد کاملا متفاوت از الگوهای رایج است. چاره کار استفاده از مفاهیمی چون «ذهن آگاهی»، «حال آگاهی»، و «حضور» و تمرین‌های رایج چون مراقبه برای جلوگیری از ماشینی شدن «انسان» در طول پروسه رهبری است.

نویسندگان این کتاب از مهم ترین نظریه پردازان رهبری و رفتار سازمانی در دنیا هستند که همواره با رویکردهای کارکردی، نوآورانه، مبتکرانه و سرشار از خلاقیت، کمک شایانی به رهبران، مدیران و سازمان‌های مختلف در دنیا کرده اند.

استراتژی نویسندگان این کتاب در تدوین راهبرد آموزشی خود تاکید بر کنترل و نظارت بر خویشتن خویش و مسئولیت پذیر بودن، دوری از آسیب‌های پیرامونی، قدردانی از فرصت‌ها، به عنون مهم‌ترین شرایط رهبران امروزی است.

از نظر این کتاب ارتباط درست با پدیده‌های درونی هر رهبر اصل اساسی رسیدن به موفقیت عینی در مواجهه با پدیده‌های بیرونی است.

از نظر مولفین کتاب حاضر، «بیشتر مدل‌های فعلی رهبری کارآمد نیستند». درحقیت رهبران امروز در دستیابی به اهداف مطلوبی مانند خلق ارزش برای سهامداران، افزایش سهم بازار، توسعهٔ محصولات جدید، پیروزی در رقابت،‌ایجاد ثروت و شهرت و ارائهٔ چارچوب‌هایی مفید به دانشکده‌های کسب‌وکار برای آموزش رهبران آینده به طور نسبی تأثیرگذارند. اما این نتایج کافی نیستند، چرا که این مدل‌ها در سه سطح فردی، سازمانی و سیاره‌ای (سطوح جهانی) به اندازه کافی کارآمد نیستند. به این دلیل که بسیاری از رهبران جهان با ازدواج نافرجام، خانواده از هم گسیخته، دل بی احساس و آینده ای بی رویا وارد میان سالی شده اند و هرچند در دست یابی به اهداف موفق بوده اندو پول کافی نیز برای اثبات این موفقیت وجود دارد، اما برای پیدا کردن معنا، رضایتمندی، شادکامی‌و تعادل در تقلا هستند.

کتاب «رهبری از بالای خط» در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول شامل «رویکردی جدید برای موفقیت پایدار» که بر تفاوت‌ها و شاخصه‌های کتاب تاکید دارد. بخش دوم با عنوان «پانزده پیمان» بخش اصلی و عمده اثر پیش روست که در پانزده پیمان سرفصل‌ها و آموزه‌های عمده رهبری سازمانی را با نگره‌ای متفاوت تشریح می‌کند از جمله: پیمان اول: تمام و کمال مسئولیت پذیر بودن. پیمان دوم: از طریق کنجکاوی یاد گرفتن. پیمان سوم: همه احساسات را احساس کردن و... به عبارت دیگر، این فصل مجموعه‌ای از پیمان‌ها را پیش روی رهبران می‌گذارد که باید خود را ملزم به عمل به آنها بدانند تا بتوانند خود و سازمان تحت رهبری خود را پیشرو و آگاه بار آورده و به موفقیت برساند.

بخش سوم کتاب با عنوان «به سوی رهبری آگاهانه» شامل «فرمول تحول» و «گام‌های بعدی» است.

این کتاب با قیمت 86 هزار تومان از کتابفروشی‌های سراسر کشور و فروشگاه‌های آنلاین کتاب قابل تهیه است. همچنین علاقه مندان می توانند از سایت مترجمین کتاب با عنوان «مدرسه آگاهی» بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب