اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000226513596066

برگزاری رویداد تدکس لواسان

کد: 14000226513596066

https://bit.ly/3htWNZ5

، تهران , (اخبار رسمی): رویداد تدکس لواسان روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور سخنرانانی مانند مصطفی ملکیان، مهرداد اسکویی و شارمین میمندی‌نژاد برگزار می‌شود.

برگزاری رویداد تدکس لواسان
برگزاری رویداد تدکس لواسان

تدکس (TEDx)، رویدادی غیرانتفاعی و محلی است که با الگوبرداری از سخنرانی‌های تد، در نقاط مختلف دنیا با مشارکت تیم‌های داوطلبی محلی به صورت رویدادهای یک روزه یا گاهی چندروزه و به زبان اصلی سخنرانان برگزار می‌شوند. در این رویدادها، افرادی که صاحب ایده‌ها و افکار ارزشمندی هستند؛ انتخاب و دعوت می‌شوند و پس از طی کردن فرایند آماده‌سازی سخنرانی با کمک تیم برگزاری رویداد، سخنرانی‌های کوتاه خود را ارائه می‌کنند.

تدکس لواسان، با درون‌مایه‌ی (Theme) «قرار» (Calmness)، از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰ تا حوالی ۴ عصر، برگزار می‌شود و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌صورت زنده و آنلاین از سایت آپارات (aparat.com) پخش خواهد شد. ثبت‌نام در این رویداد از طریق سایت رسمی تدکس لواسان، به آدرس (tedxlavasan.com) انجام می‌شود.

در این رویداد، برنامه های زیر را شاهد خواهیم بود:
مهرداد اسکویی، مستندساز، عکاس و تهیه‌کننده‌ی مطرح ایرانی در تدکس لواسان با مصطفی ملکیان، فیلسوف مکتب اگزیستانسیالیسم و روان‌شناسی انسان‌گرایانه، مفهوم «قرار در انسان» را تبیین می‌کنند.

سیاوش صفاریان‌پور (میزبان تدکس لواسان) با شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی، در مورد مفهوم «غربت» و «غربتی‌بودن» در جامعه گفتگو می کند.

همچنین صفاریان پور و محمدرضا جلائی‌پور، فعال سیاسی، کنش‌گر اجتماعی و جامعه‌شناس، در مورد دو مفهوم «قرار پیش از بی‌قراری» و «بی‌قراری پیش از قرار» گفتگو خواهند بود.

 نگار علیزاده، فعال گردشگری و جهانگرد، سخنرانی خود را با موضوع مرگ‌آگاهی و اثر مفهوم «نبودن» در زندگی روی صحنه خواهد برد تا از واقعیت‌هایی بگوید که در پشت عکس‌ها پنهان هستند. او تجربه‌ی زیسته‌اش از روبه‌رو شدن با مرگ و مفهوم «نبودن» در سفرش به هندوستان را روایت می‌کند.

ریحان جعفری‌زاده، روانشناس بالینی، متخصص در حوزه‌ی سوگ و اختلال «پس از سانحه» (PTSD)، که تنها بازمانده‌‌ی خانواده‌اش در زلزله‌ی مهیب بم است، از ‌تجربه‌ی سوگ خود و مفهوم «تعالی پس از سانحه» (PTG) می‌گوید و از اهمیت حضور فرد سوگوار در محیط سانحه پس از وقوع حادثه، به‌منظور بهبود بهتر و سریع‌تر می‌گوید.

 لیلی زمردیان، کارشناس مامایی و موسس مرکز مامایی «لیان»، درباره‌ی دردهای زنان در طول زندگی‌شان می‌گوید؛ دردهایی که آن‌ها از کودکی تا پیری تحمل می‌کنند. همان دردهایی که گاهی دیگران، مثلا کسانی که تجربه‌ی بارداری و زایمان را نداشته‌اند؛ آن‌ها را نادیده می‌گیرند و حتی برچسب «درد لوسی» را هم به این زنان می‌زنند. 

علیرضا امتیاز، معمار و طراح ایرانی، تنها سخنرانی خواهد بود که در طول رویداد در دو زمان مختلف و از دو جنبه‌ی مختلف تاریخی و هنری، به ارائه‌ی ایده‌ی ارزشمند خود خواهد پرداخت. او این سوال را به بحث می‌گذارد که آیا دیزاینرها، با کارهای خود می‌توانند بر وضع اجتماعی-سیاسی تاثیر مثبت بگذارند یا نه.

تدکس لواسان با حمایت دیجی‌کالا، به عنوان اسپانسر اصلی و دیگر حامیان خود، شامل گالاردو، پادیوم، استودیو شهرتاش، خانه‌ی کارمان، و هنر الماس قرمز و یکتا نت محقق شده و مهمان خانه‌های شما خواهد بود.

با حمایت رسانه‌ای سامانه‌ی روابط عمومی اخبار رسمی

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]