اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003135162416401

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

کد: 140003135162416401

https://bit.ly/3fLHp91

، (اخبار رسمی): انتخاب رشته یکی از چالش برانگیزترین مراحل کنکور سراسری است که داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور با آن مواجه می شوند. مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه یا دولتی، شبانه یا نوبت دوم، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد از یکدیگر مجزا می باشد.

به جرات می توان گفت کنکور سراسری (ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی، زبان و هنر)، یکی از چالش برانگیزترین مراحل زندگی محسوب می شود. حساسیت این ماراتن علمی به اندازه ای است که جای هیچ نوع آزمون و خطایی را برای داوطلبان باقی نمی گذارد!!! در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1400، شرکت کنندگان مزد تلاش خود را می گیرند و با اشراف و یا مطالعه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، می توانند در مرحله انتخاب رشته نیز عملکردی تحسین برانگیز داشته باشند.

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه های سراسری و آزاد 1400

انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری 1400

(به محض آغاز انتخاب رشته، لینک فوق فعال می گردد)

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1400

(به محض آغاز انتخاب رشته، لینک فوق فعال می گردد)

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه یا دولتی، شبانه یا نوبت دوم، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد از یکدیگر متمایز می باشد.

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

انتخاب رشته یکی از بحث برانگیزترین و چالش برانگیزترین مراحل کنکور سراسری است که داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور با آن مواجه می شوند. در ابتدا باید یادآور شویم که مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه یا دولتی، شبانه یا نوبت دوم، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد از یکدیگر مجزا می باشد.

برای انجام فرآیند انتخاب رشته در هر یک از سیستم های آموزشی دانشگاه های سراسری و آزاد بایستی "مجاز به انتخاب رشته" شده باشید. هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل از دانشگاه های سراسری و 100 کد رشته محل از دانشگاه آزاد می باشد و انتخاب هر یک از این دانشگاه ها از دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه سراسری و آزاد 1400 صورت می گیرد.

در انتخاب هر یک از کد رشته محل ها به فاکتورهای مهم انتخاب رشته یعنی: علاقه، شانس پذیرش، دوره ارائه دهنده، میزان شهریه (در صورت انتخاب دوره های شهریه پرداز)، فاصله دانشگاه تا محل سکونت، سهمیه، تراز علمی داوطلب، رتبه، تراز دانشگاه، ارائه خوابگاه، نمونه کارنامه های قبولی در سال های گذشته و شیوه پذیرش توجه نمایید.

ثبت کد رشته های انتخاب شده دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ثبت کد رشته های انتخاب شده دانشگاه آزاد از طریق درگاه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. داوطلبین کنکور سراسری ضروری است که باتوجه به علاقمندی ها و شانس پذیرش خود چیدمان انتخاب رشته را انجام دهند، زیرا پذیرفته شدگان دوره های روزانه سال 1400 حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به انتخاب دوره های روزانه سال 1401 نخواهند بود.

انتخاب رشته داوطلبان بایستی بر اساس نمره کل، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و سایر معیارهای نامبرده به سه سطح (خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه) تقسیم گردد. به متقاضیان کنکور سراسری توصیه می کنیم از مشورت کردن با مشاوران کنکور سراسری نیز غافل نشوند. همچنین مشاهده نمونه کارنامه های قبولی در سال های قبل، تاثیر شگرفی بر انتخاب رشته شما خواهد گذاشت.

در سال های قبل در فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری با دو اصطلاح (متمرکز و نیمه متمرکز)، بسیار مواجه می شدیم و منظور از رشته های متمرکز؛ رشته هایی هستند که پذیرش آن ها عادی می باشد و رشته های نیمه متمرکز نیز رشته هایی هستند که دارای فرآیند چند مرحله ای پذیرش، همچون (مصاحبه، معاینات پزشکی، تحقیقات محلی و...) هستند. شایان ذکر است در سال های اخیر، اصطلاح نیمه متمرکز را کمتر می بینیم و تغییر نام به متمرکز دارای شرایط خاص را بیشتر مشاهده می کنیم.

آن دسته از داوطلبانی که دانشگاه های خاص (متمرکز دارای شرایط خاص)، را در چیدمان انتخاب رشته خود قرار داده اند، حائز اهمیت است که شرایط پذیرش این دانشگاه ها را مطالعه نمایند و در صورت داشتن شرایط، انتخاب مورد نظر را نهایی نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

معمولا 40 روز پس از زمان برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و دریافت می باشد و سپس با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نیز، انتخاب رشته کنکور آغاز می گردد. با توجه به تعویق کنکور سراسری 1400، زمان دقیقی برای انتخاب رشته سال جاری اطلاع رسانی نشده است.

خبرهای مهم کنکور سراسری گروه آزمایشی (ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان) را در شبکه های اجتماعی مشاوران برتر همچون کانال تلگرام مشاوره تحصیلی مشاوران برتر و پیج اینستاگرام مشاوره تحصیلی مشاوران برتر، به صورت کاملا موثق و با منبع خبری مشخص اطلاع رسانی خواهیم نمود.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

پس از انتخاب کد رشته های مورد علاقه از دفترچه انتخاب رشته، نوبت به ثبت آن ها می رسد و به تمام داوطلبان کنکور سراسری پیشهناد می کنیم از مطالعه این بخش از مقاله و نحوه صحیح انتخاب و ثبت کد رشته ها مطلع گردند و سپس دست به انتخاب رشته بزنند. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در گفت و گوی تلفنی با کارشناسان مشاوران برتر دریافت نمایید برای این منظور کافی است بر روی لینک مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری 1400

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور

فشردن لینک فعال "انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1400"

انتخاب گزینه "خرید کارت" از منوی موجود در سمت راست صفحه

انتخاب سریال مورد نظر (برای انتخاب رشته بایستی سریال دوره مدنظر (فرهنگیان، پیام نور، آزمون عملی هنر و...) را خریداری نمایید.

وارد کردن اطلاعات داوطلب

درج اطلاعات کارت بانکی

دریافت سریال اعتباری ثبت نام (12 رقمی)

بازگشت به صفحه اصلی و فعال کردن تیک "اطلاعیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 را مطالعه نموده ام" سپس انتخاب گزینه "تایید و ادامه-گام بعدی"

ورود به سامانه با درج اطلاعات مورد نیاز و یکی از 3 روش موجود:

روش اول: سریال ثبت نام + شماره شناسنامه

روش دوم: شماره پرونده + کد ملی + شماره شناسنامه

روش سوم: شماره رهگیری ثبت نام (16 رقمی) + کد ملی

ثبت کد رشته های منتخب و دریافت شماره پیگیری

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1400

ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی

کلیک بر روی گزینه "انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1399"

وارد نمودن کد ملی + کد دسترسی 7 رقمی مندرج در ذیل کارنامه اولیه

پرداخت نمودن هزینه انتخاب رشته و دریافت کد رهگیری

درج کد رشته های انتخابی

کلیک بر روی گزینه تایید نهایی 

دریافت کد پیگیری انتخاب رشته

تذکر: در صورتی که متقاضی گروه آزمایشی علوم تجربی هستید و رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دام پزشکی و داروسازی را در انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام داده اید، بایستی بدانید ثبت کد رشته محل های رشته های نامبرده در سال 99، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گردد.

همراهان عزیز در این مقاله سعی نمودیم نکات ضروری انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد را متذکر شویم. در صورت بروز سوال می توانید سوال خود را در بخش دیدگاه ها ثبت نمایید تا کارشناسان مشاوران برتر به آن پاسخ دهند. همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک رزرو مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده با کارشناسان ما، گفت و گوی تلفنی داشته باشید.

کارشناسان مشاوران برتر آماده انجام تمام فرآیند انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد می باشند، برای این منظور کافی است از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی مشاوران برتر، پیج اینستاگرام مشاوره تحصیلی مشاوران برتر و یا مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده با ما در ارتباط باشید. همچنین با عضویت در شبکه های اجتماعی مشاوران برتر خبرهای به روز کنکوری را دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول

1- اصول صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد چیست؟

در مقاله حاضر به توضیح مفصل اصول انتخاب رشته و تمام نکات لازم پرداخته ایم.

2- انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود؟

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد متمایز از یکدیگر است. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت Sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت Azmoon.org انجام می شود.

3- کد دسترسی انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد از کجا قابل دریافت می باشد؟

این کد در انتهای کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون درج گردیده است.

4- برای رزرو انتخاب رشته توسط تیم مشاوران برتر چگونه اقدام کنم؟

برای رزرو انتخاب رشته از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی مشاوران برتر و یا پیج اینستاگرام مشاوره تحصیلی مشاوران برتر (آیدی شبکه های اجتماعی مشاوران برتر: moshaverane_barttar)، با ما در ارتباط باشید.

منبع: راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تحصیلی مشاوران برتر

مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی و غیرحضوری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش