اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003245177816349

کاربران هواوی با خیالی آسوده به سیستم عامل هارمونی مهاجرت کنند

اطلاعات و برنامه‌ها پاک نخواهند شد

کد: 140003245177816349

https://bit.ly/3cEAkp0

، (اخبار رسمی): هارمونی نام جدیدترین سیستم‌عامل دستگاه‌های هوشمند و شاید کامل‌ترین آنها باشد؛ سیستم عاملی که هواوی چند روز پیش نسخه پایدار آن را معرفی کرد. اکنون بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ به این سوال هستند که پس از بروزرسانی به هارمونی، آیا اطلاعات واپلیکیشن‌های قبلی همچنان روی دستگاه قابل استفاده خواهند بود؟

اطلاعات و برنامه‌ها پاک نخواهند شد
اطلاعات و برنامه‌ها پاک نخواهند شد

هارمونی یک سیستم‌عامل کاملاً مدرن بوده که می‌تواند متناسب با دستگاه کاربر، بهینه شده و طیف وسیعی از ابزارهای هوشمند را تحت پوشش خود قرار دهد.

در حال حاضر شرکت هواوی این سیستم‌عامل را برای برخی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های موجود در بازار ارائه کرده و چند دستگاه جدید مانند تبلت‌های سری میت پد 2021، تلویزیون‌های هوشمند سری Vision و ساعت‌های هوشمند سری Watch 3 به صورت پیش‌فرض با هارمونی 2.0 عرضه شده‌اند.

اما همانطور که عنوان شد، سوال بسیاری از کاربران که در حال حاضر از محصولات با رابط کاربری EMUI و سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، این است که پس از بروزرسانی به هارمونی چه اتفاقی برای اطلاعات و فایل‌های آن‌ها می‌افتد و آیا می‌توانند از نرم‌افزارهای موجود روی گوشی خود همچنان استفاده کنند؟

هواوی تا به امروز بارها به این سوالات پاسخ داده و اعلام کرده که پس از بروزرسانی به هارمونی، هیچ مشکلی بابت پشتیبانی نرم‌افزارهای پیشین، استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی یا حذف اطلاعات کاربر پیش نخواهد آمد.

نکته مهم این است که هنگام بروزرسانی به هارمونی، کلیه اطلاعات ذخیره شده کاربر در دستگاه باقی مانده و تنها فایل‌های سیستمی تغییر کرده و به فایل‌های اختصاصی هارمونی بروز می‌شوند.

همچنین با استفاده از هارمونی، علاوه بر قابلیت استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی سیستم‌عامل هارمونی، می‌توان همچنان از نرم‌افزارهای اندرویدی نیز به صورت کامل استفاده کرد. گوشی‌هایی که پیش از این سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) و نرم‌افزارهای مربوطه را داشته‌اند نیز دچار مشکل نشده و می‌توانند همچنان از اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنند.

https://www.huaweicentral.com/wp-content/uploads/2021/06/huawei-harmonyOS-1-1024x576.jpg

در همین زمینه گروهی بزرگ از توسعه‌دهندگان چینی به بررسی این موضوع روی گوشی‌های بروز شده به هارمونی پرداخته‌اند. این گروه با انتشار متن یک ایمیل از اریک ژو، مدیر چرخشی هواوی، اعلام کرده است:

«برای محافظت از منافع کاربران در استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف، هواوی شرایطی را ایجاد کرده که آنها بتوانند از همه نرم‌افزارهای اندرویدی بر پایه EMUI در کنار نرم‌افزارهای هارمونی در سیستم‌عامل هارمونی 2.0 استفاده کنند.»

مضاف بر این، اریک ژو به این نکته نیز اشاره کرده است که هواوی شرایط بسیار مطلوبی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده تا بتوانند در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین نحو، نرم‌افزار مد نظر خود را برای HarmonyOS بسازند.

جالب است بدانید که هواوی در این زمینه با انتشار بسته OpenHarmony 2.0 به صورت عمومی نشان داده که کلیه کدهای سیستم‌عامل HarmonyOS به صورت اختصاصی نوشته شده و با کدهای منبع اندروید متفاوت است. در واقع با بروزرسانی به این سیستم‌عامل، کلیه کدهای مربوط به AOSP (یا همان پروژه متن باز اندروید) با کدهای بخش نرم‌افزاری اکوسیستم هارمونی جایگزین می‌شود.

البته هواوی برای نشان دادن حسن‌نیت خود در این زمینه، پیش‌تر سورس‌کدهای کامل سیستم‌عامل هارمونی را در بنیاد Open Source  و طی دو مرحله در سال‌های 2020 و 2021 منتشر کرده و کاربرانی که بخواهند می‌توانند از آنها استفاده کرده و رام اختصاصی خود را نیز توسعه دهند.

در پایان باید گفت کاربرانی که قصد بروزرسانی به سیستم عامل هارمونی را دارند، نباید نگرانی خاصی بابت حذف اطلاعات یا اپلیکیشن‌های خود داشته باشند؛ چرا که هواوی بستری را فراهم کرده است تا این دسته از کاربران بتوانند با کمترین دردسر و با خیالی آسوده به سیستم عامل هارمونی مهاجرت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]