اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006055398217076

مهندسی معکوس چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

مهندسی معکوس

کد: 140006055398217076

https://bit.ly/3gIk4oG

، تهران , (اخبار رسمی): مهندسی معکوس به معنی استفاده از یک پاسخ برای رسیدن به سوال است. پاسخی که ما از آن صحبت می کنیم معمولا یک Product خواهد بود که شرکت برای رفع نیاز مشتریان و بالا بردن سهم بازار خود، آنرا تولید کرده است.

مهندسی معکوس
فرآیند مهندسی معکوس در صنعت https://araco.ir

مفهوم مهندسی معکوس به معنی یک روش نسبتا کوتاه، برای شناختن اصولی و مهندسی یک دستگاه، قطعه صنعتی، نرم افزار، پلت فرم، فرآیند یا روش انجام کار از روی نمونه تولید شده با کیفیت است.

مهندسی معکوس یعنی چه؟

مفهوم مهندسی معکوس به معنی یک روش نسبتا کوتاه، برای شناختن اصولی و مهندسی یک دستگاه، قطعه صنعتی، نرم افزار، پلت فرم، فرآیند یا روش انجام کار از روی نمونه تولید شده با کیفیت است. به بیانی دیگر می توانیم بگوییم مهندسی معکوس به معنی استفاده از یک پاسخ برای رسیدن به سوال است. پاسخی که ما از آن صحبت می کنیم معمولا یک Product خواهد بود که شرکت برای رفع نیاز مشتریان و بالا بردن سهم بازار خود، آنرا تولید کرده است. این محصول شاید یک دستگاه یا محصول مثل ماشین آلات خط تولید، تجهیزات پزشکی، یک نرم افزار یا پلت فرم و یا حتی یک محصول شیمیایی و دارویی باشد. متاسفانه در چند سال اخیر از مهندسی معکوس به عنوان یک روش تست زدن در کنکور یاد می شود. در این روش با توجه به تفاوت جواب ها و گزینه های تستی و حذف کردن موارد غلط، به جواب درس سوال می رسند. این نوع مهندسی معکوس مورد نظر ما نیست و تمرکز ما در این مقاله بر روی مهندسی معکوس صنعتی خواهد بود.

تعریف مهندسی معکوس مکانیک

تعریفی که ما می خواهیم در مورد مهندسی معکوس در صنعت ارائه کنیم، کاملا با استفاده آن برای تست و کنکور تفاوت دارد. البته تعریف جهانی Reverse engineering هم به توضیحات ما نزدیکتر است. فرض کنید که شما یک دستگاه یا محصول خارجی دارید که به خاطر قیمت بالا یا مشکلات تحریم و واردات نمی توانید در حال حاضر آن را تامین کنید. در اینجا با استفاده از خدمات مهندسی معکوس مکانیک، شما به دانش طراحی، نحوه عملکرد، آنالیز مواد و روش ساخت قطعه یا دستگاه مورد نظر پی می برید. با این کار می توانید محصول مورد نیازتان را با قیمت کمتر و در داخل ایران تولید کنید. در عین حال چون به علم و دانش طراحی و ساخت آن دستگاه رسیده اید، می توانید تغییرات لازم را هم در نسخه های بعدی اعمال کنید.

کاربردهای مهندسی معکوس

به صورت کلی دلایل استفاده از مهندسی معکوس به شرح زیر است:
- مهندسی معکوس یک دستگاه از روی نمونه خارجی، بررسی اینکه یک محصول چگونه کار می‌کند، از چه اجزایی تشکیل شده و برآورد هزینه‌ ها
- بهینه سازی دستگاه یا تجهیز از روی نمونه موجود
- بهینه سازی خط تولید و افزایش بهره وری
- بدست آوردن اطلاعات حساس مانند جنس قطعات یک قطعه یا محصول به کمک دیس اسمبل (دمونتاژ) و آنالیز متریال
- اهداف علمی - آموزشی مانند تهیه راهنمای مصور تعمیرات، یا مونتاژ و دمونتاژ
- تولید یک ماده شیمیایی و یا فرمول مشخص
- ساختن یک پلت فرم و نرم افزار از روی نمونه مشابه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید