کد: 140006075401116713

ساعات کاری بازار فارکس

ساعات کاری بازار فارکس

کد: 140006075401116713

https://bit.ly/3mSvhqK

، شیراز , (اخبار رسمی): ساعات کاری بازار فارکس

ساعات کاری بازار فارکس
ساعات کاری بازار فارکس

آموزش بورس بین الملل - فارکس را با سایت Googleforex.net شروع کنید...

ساعت کاری بازار فارکس در کشورهای مختلف

همان طور که می دانید بازار فارکس بر پایه و مبنای مبادله ی جفت ارز ها ساختار یافته است. به این صورت که ارز یک کشور بر مبنای ارز کشور دیگری مورد معامله قرار می گیرد. در این شرایط عاملی که تاثیر زیادی را بر مبادلات دارد قیمت این ارزها در داخل کشورها است. و همچنین قیمت هر ارز  تحت تاثیر بانک مرکزی همان کشور ها می باشد. یک مثال : به عبارتی بایستی که بانک های کشور ژاپن روز کاری خود را آغاز کنند تا بها و قیمت ارز «ین» مشخص شود. در عین حال باید ساعت ها صبر کرد تا قیمت ارز آمریکا نیز تعیین شود.

از این جهت که بازار فارکس یک بازار جهانی است ساعت کار بازار فارکس نیز 24 ساعته میباشد. و همان طور که گفتیم بین نقاط مختلف جهان از نظر زمانی اختلاف های ساعتی وجود دارد. در اکثر کشورها معمولا شنبه و یکشنبه تعطیل است و در نتیجه ساعت کار بازار فارکس  در 5 روز هفته بصورت 24 ساعته است. روزهای دوشنبه تا جمعه.

نحوه فعالیت بازار فارکس

با بسته شدن بازار(بانک) یک کشور، بازار کشور دیگری باز می شود. معاملات فارکس به صورت شبانه روزی به جز در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه ) و تعطیلات محلی انجام می شود. روز کاری فارکس به سه جلسه عمده جهانی تقسیم می‌شود تا بتواند تمام مناطق مختلف جهان را پوشش دهد. به این معنی که بر اساس ساعت GMT جهانی، و بر اساس ساعت تهران ساعت کار بازار فارکس در سراسر جهان بصورت عکس زیر حرکت می کند:

این ترتیب زمانی جدول بالا به همراه با مشارکت بانک های مرکزی تمام قاره ها، تریدرها و بروکر ها در سراسر جهان را قادر می سازد 24 ساعته به صورت آنلاین تجارت کنند.

ساعت کار بازار فارکس باستثناء شنبه / یکشنبه و همچنین روزهای تعطیل رسمی محلی، در همه ی روز های کاری هفته آنلاین و در دسترس است. معاملات فارکس از بامداد دوشنبه آغاز می شود. اولین بازار فارکس که در ابتدای هفته کاری آغاز به کار می کند، ساعت 08:00 صبح به وقت محلی ولینگتن نیوزیلند از جلسه آسیا و اقیانوسیه است. و آخرین ساعت کار بازار فارکس هم که در آخر هفته کاری بسته می شود، بازار نیویورک است که ساعت 5 بعدازظهر جمعه به وقت محلی این شهر بسته می شود. البته درست است که معاملات فارکس از ولینگتن نیوزیلند آغاز می شود، اما به نام جلسه سیدنی شناخته می شود.

شما میتوانید بازار فارکس را با 20% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر مورد اطمینان ا مارکت کلیک نمایید.

در چه ساعت کاری در بازار فارکس معامله کنیم؟

همان طور که اشاره کردیم ساعت کار بازار فارکس به صورت شبانه روزی می باشد. اما در این بین در تمامی ساعات میزان معاملات در یک حد نیست. خب پس شلوغ ترین و بهترین ساعات کار بازار فارکس چه موقع است؟

ساعت کار بازار فارکس در سراسر جهان بصورت عکس زیر حرکت می کند:

همانطور که در عکس بالا مشخص است در برخی از ساعات شبانه روز حداقل 3 بازار جهانی با یکدیگر فعالیت همزمان دارند. به طور مثال اگر به عکس بالا دقت کنید از ساعت 11:30 صبح الی 20:30 شب(به وقت تهران) سه بازار مهم لندن ، اروپا و نیویورک همزمان فعالیت میکنند. در نتیجه میتوان گفت که بازار پتانسیل حرکت بیشتری دارد چرا که تعداد معامله گران و حجم معاملات افزایش میابد. اگر می خواهید در این ساعات جفت ارز هایی مانند EUR / USD ، GBP / USD یا USD / CHF را معامله کنید ترید های بیشتری مشاهده می شود.

در مقابل  در برخی از ساعات شبانه روز تنها یک بازار به تنهایی فعال است به طور مثال اگر به عکس بالا دقت کنید از ساعت 9:30 الی 1:30 شب(به وقت تهران) بازار نیویورک به تنهایی فعالیت میکند. این یک دوره فعالیت تجاری کمتر است در نتیجه فعالیت کمتر به معنای فرصت کمتر مالی است.

بنابراین خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، حجم معاملات از یک جلسه به جلسه دیگر متفاوت است، گو اینکه بیشترین حجم معاملات زمانی رخ می دهد که جلسات لندن و نیویورک با هم تداخل داشته و هر دو همزمان باز باشند.

غیر از خود ساعات کار بازار فارکس، باید نسبت به ساعات اخبار رسمی اقتصادی هم هشیار بود. دولتها جدول زمانی برای موقع دقیق انتشاراین اخبار تعیین می کنند. بنابراین لازم است از شاخص های اقتصادی منتشر شده در کشورهای عمده مطلع شوید، زیرا این همزمان با فعال ترین لحظات تجارت فارکس است. این افزایش فعالیت به معنای فرصت های بیشتر در قیمت ارز است و گاهی اوقات سفارشات با قیمت هایی متفاوت از انتظار شما انجام می شوند.

به عنوان معامله گر، دو گزینه اصلی پیش رو دارید: یا دوره های خبری را در ساعت معاملات فارکس خود بگنجانید ، یا تصمیم بگیرید که در این دوره ها معامله را عمداً متوقف کنید. هر کدام از گزینه های مورد نظر را انتخاب کنید، هنگامی که قیمت ها به طور ناگهانی در موقع انتشار اخبار تغییر می کنند، باید رویکردی فعال داشته باشید.

بهترین ساعت معامله در بازار فارکس

برای معامله گران روز، بیشترین بازدهی بین افتتاح بازارهای لندن در ساعت 00:08 به وقت گرینویچ و بسته شدن بازارهای ایالات متحده در ساعت 22:00 به وقت گرینویچ است. زمان اوج ساعت کاری بازار فارکس وقتی است که بازارهای ایالات متحده و لندن بین ساعت 1 بعد از ظهر به وقت گرینویچ تا 4 بعد از ظهر با هم همپوشانی داشته باشند. جلسات اصلی روز بازارهای لندن، آمریکا و آسیا است.

خلاصه ای از جلسات معاملاتی آورده شده که به شما کمک می کند از بازار بیشترین بهره را ببرید:

جلسه لندن – بین ساعت 8 صبح به وقت گرینویچ – 5 بعد از ظهر به وقت گرینویچ باز است. فعال ترین ارزها در آن EUR ، GBP ، USD هستند.

جلسه ایالات متحده – بین ساعت 1 بعدازظهر به وقت گرینویچ – 10 شب به وقت گرینویچ باز است. USD ، EUR ، GBP ، AUD ، JPY فعال ترین ارزها در این جلسه هستند.

جلسه آسیایی – در ساعت 10:00 به وقت گرینویچ بعد از ظهر یکشنبه باز می شود، در ساعت 9 صبح به وقت GMT به جلسه تجارت اروپا منتهی می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.

منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه