کد: 140006085404216713

الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن

کد: 140006085404216713

https://bit.ly/3mV4Fp1

، شیراز , (اخبار رسمی): الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن

الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن
الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن

الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن

آموزش بورس بین الملل - فارکس را با سایت Googleforex.net شروع کنید...

الگوهای پرایس اکشن  | آموزش الگوهای پرایس اکشن

الگوهای پرایس اکشن در معامله گری روش مناسبی است که معامله گر به وسیله چارت قیمتی خام و بدون استفاده از سفارش اکسپرت و اندیکاتور؛ به معامله می پردازد. در واقع چنین استدلالی در بازارهای مالی به وسیله چارت قیمتی تغییرات قیمت را نشان می دهد که احساسات، اعتقادات و عوامل وابسته به معامله گران در بازار را نشان می دهد. در فرآیند الگوهای پرایس اکشن تلاش بر این است که با آگاهی از این موارد بتوان آینده بازار را به خوبی پیش بینی کرد.

تاریخچه پرایس اکشن

در مبحث آموزش فارکس الگوهای پرایس اکشن اصطلاحی است که صرفا حرکت قیمت یک اوراق بهادار است. افرادی که وارد بازارهای مالی می شوند و قصد معامله گری دارند باید با بررسی تاریخچه قیمتی با استفاده از استراتژی پرایس اکشن  حرکت بازار را مطالعه کنند.  یکی از متداول ترین الگوی پرایس اکشن، مطالعه و آگاهی از میله های قیمتی ، الگوهای کندل استیک و همچنین روندها است. این مطالعه می تواند آگاهی هایی درباره بالا و پایین شدن و همچنین باز و بسته شدن بازار و سطح قیمت را در یک بازه زمانی مشخص ارائه می دهد. در واقع هسته اصلی آموزش پرایس اکشن تجزیه و تحلیل می باشد.

الگوهای پرایس اکشنی | آموزش پرایس اکشن به زبان ساده

– کندل برگشتی:

یکی از الگوهای مهم پرایس اکشن کلاسیک که در این بخش باید با آن آشنا شوید، الگوی کندل برگشتی نام دارد، در این مورد ما به دنبال استراتژی فارکس و کندلی هستیم که بازگشت روند بازار را برای ما روشن کند. کندل ها بیشتر در خلاف جهت روند اصلی بازار شکل می گیرند، در این شرایط اگر روند ما نزولی باشد، باید برای صعودی کردن آن کندلی صعودی در قسمت بالایی کندل قبلی نصب شود که نشانه بازگشت بازار به شرایط عادی است. مطابق عکس زیر:

جهت افتتاح حساب در بروکر دارای اعتبار با کلیک بر روی بروکر amarkets  ثبت نام کنید و 20 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

چنین موضوعی به این علت اتفاق می افتد که بازار با این قیمت مقاومت و حمایت پیدا کرده و در زمان نفوذ قیمت این امکان وجود دارد که دوباره بازار به شرایط مناسب برگردد و یا حتی روند را به کلی تغییر دهد.

-پولبک با سه کندل:

بعد از شکل گیری پولبک در واقع ما در روند نزولی و صعودی این انتظار را داریم حرکتی که خلاف جهت روند اصلی شکل گرفته پولبک باشد و بعد از آن به قیمت و شرایط اصلی خود بازگردد. در این الگو در ابتدای کار کندلی جهت روند اصلی شکل می گیرد و بعد از آن خلاف جهت روند اصلی سه کندل ایجاد می شود. در پایان نیز معامله گر انتظار بازگشت قیمت به شرایط اصلی خود را دارد. مطابق عکس زیر:

-الگوی پین بار پرایس اکشن:

یکی دیگر از الگوهای پرایس اکشن که از اهمیت بالایی برخوردار است پین بار می باشد. معمولا کندلی که در این مورد شکل گرفته سایه بلند اما بدنه ای کوتاه دارد. الگوی پین بار هم در خلاف جهت روند و هم در جهت روند اصلی قابل شکل گیری است به شکلی که به خطوط مقاومت و حمایت نفوذ کرده و قیمت در سطح قبلی نمی ماند و برمی گردد این امر نشان دهنده قدرت کافی برای شکست حمایت و مقاومت را ندارد. برای فهم بهتر به مثال گفته شده توجه کنید؛ هنگامی که در فرآیند معامله روند نزولی پیش می آید و به یک حمایت در مسیر قیمت می رسیم این امکان وجود دارد که در ابتدای کار سطح حمایت بشکند اما اندکی بعد با افزایش قدرت خریداران نسبت به فروشندگان دوباره سطح قیمت به بالای خط حمایت برمی گردد و قطعا این نشانه خوبی از برگشت بازار به روند صعودی می باشد. البته نکته دیگر این که ابتدا باید کندل تکمیل شود تا چنین نتیجه مطلوبی حاصل آید. مطابق عکس زیر:

مزیت های معامله گری در پرایس اکشن

– تجزیه و تحلیل الگوهای پرایس اکشن سبب می شود تا شما ذهنیتی عینی نسبت به بازار هدف داشته باشید و به بهترین استاد پرایس اکشن تبدیل شوید و بهتر بتوانید به معامله و سرمایه گذاری بپردازید.

– فریم های زمانی سودمند و مفید بالاتر را اجازه دارید استفاده کنید.

– تجزیه و تحلیل پرایس اکشن این امکان را برای شما فراهم می کند تا با نظم و انضباط بیشتری به معامله بپردازید و به برتری برسید.

– پرایس اکشن نمودار خالصی را در مقابل خود دارند نه تماشای شاخص های متعدد که معامله گر و تحلیل گر را دچار اشتباه می کند.

– در الگوی پرایس اکشن معامله گران مجبور نیستند به حل معمای شرایطی بپردازند و چندین شاخص همزمان در نتایج متناقض را نشان دهند.

کلام آخر

همان طور که در بیشتر مقالات مطالعه کرده اید، روش ها، جزوه پرایس اکشن و ابزارها تماما به ما کمک می کند تا با تحلیل از شرایط قیمت در آینده آگاه شویم. البته توجه داشته باشید که هیچ گاه موضوعی قطعی به شما نشان داده نمی شود و این مورد درباره الگوهای پرایس اکشن هم صادق است. منطقه شکل گیری نیز در سیگنال ها تاثیر بسیار خوبی دارد. به طور کلی هیچ رویکرد تحلیل گری و معامله گری به روش ایده آل وجود ندارد و بیشتر اطلاعات توسط پرایس اکشن فراهم می آیند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.

منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه