اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006105407917076

کرم آرایشی و بهداشتی چگونه تولید می شود؟

کد: 140006105407917076

https://bit.ly/3DKqRZb

، تهران , (اخبار رسمی): کیفیت کرم های آرایشی و بهداشتی علاوه بر مواد اولیه، به روش تولید و تجهیزات مورد استفاده هم بستگی دارد. در این مطلب به شما توضیح میدهیم که استفاده از مواد اولیه مرغوب، همگن سازی مناسب و بسته بندی چه تاثیراتی بر مرغوبیت کرم و لوسین دارد.

کرم آرایشی و بهداشتی چگونه تولید می شود؟
کیفیت کرم و لوسیون تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامت پوست دارد

کرم و لوسیون های آرایشی و دارویی جزو محصولاتی است که اکثر مردم به صورت روزانه از آن استفاده می کنند. در این مطلب می خواهیم توضیح بدهیم که کرم ها به چه صورت تولید می شوند و از چه موادی تشکیل شده است.

کرم و لوسیون های آرایشی و دارویی جزو محصولاتی است که اکثر مردم به صورت روزانه از آن استفاده می کنند. در این مطلب می خواهیم توضیح بدهیم که کرم ها به چه صورت تولید می شوند و از چه موادی تشکیل شده است.

مواد اصلی تشکل دهنده کرم و لوسیون

تقریبا اکثر کرم های آرایشی و بهداشتی و لوسیونها، یک ماده خمیر مانند پایه به عنوان بیس دارند. افزودنی های، ترکیبات شیمیایی و دارویی و رنگ ها، به صورت امولسیون یا سوسپانسیون در این خمیر پایه مخلوط می شوند.

خمیرهای پایه معمولا ترکیبی از آب، روغن های گیاهی، گلیسیرین و یا موم هستند. هرچقدر مواد پایه از کیفیت بیشتری برخوردار باشند، عوارض کمتری خواهند داشت و بهتر جذب پوست می شوند. در عین حال استفاده از ترکیبات پایه ارگانیک و گیاهی کمک زیادی می کند تا حساسیت کمتری در پوست ایجاد شود. البته خودتان میدانید که قیمت مواد ارگانیگ و طبیعی بسیار بالا است و قاعدتا کرم های با کیفیت، ارزان نخواهند بود.

مواد اولیه ارگانیک، اگرچه گرانتر هستند اما برای سلامت پوست مفیدترند. البته همیشه استثناهایی وجود دارد.

همان طور که گفتیم خمیر پایه یا کلد کرم معمولا از روغن و موم یا وکس ساخته میشود که در حالت پایه هم به نرمی پوست کمک می کنند. در مورد خمیر پایه هر کشوری استانداردها و محدویت های خود را دارد که برای حفظ سلامت افراد جامعه تدوین شده است.

به موادی شیمیایی که برای ایجاد خواص دارویی و بهداشتی در کرم وجود دارد، معمولا افزودنی هایی هم اضافه می کنند تا از فاسد شدن سریع کرم جلوگیری شود.

روش تولید کرم

پس از مشخص شدن فرمولاسیون شیمایی، انتخاب رنگ ها و افزودنی های مجاز، کل این مواد با خمیر پایه یا کلد کرم(Cold cream) به صورت همگن مخلوط میشود.

این مرحله در کیفیت محصول تاثیر خیلی زیادی دارد. هرچقدر اندازه ذرات در مخلوط کرم کوچکتر باشد و همه مواد به صورت یکنواخت تر پخش شده باشند، گرید کرم بالاتر می رود.

شاید به نظرتان این قسمت از فرآیند تولید بسیار راحت باشد اما از نظر فنی جزو مهمترین قسمتهای ساخت محصول است. مخلوط کردن مواد در کرم ها با استفاده از دستگاه هموژنایزر اینلاین یا خطی انجام میشود. خروجی این دستگاه یک مخلوط کاملا یکنواخت است که درون آن ذرات به شکل گلوله نباید در بیایند و تمام مخلوط باید کاملا همگن شود.

بسته بندی و روش نگهدای و توزیع کرم

در مرحله پایانی و بعد از تست هر بچ محصول و مطابقت آن با استاندارد های لازم، مرحله بسته بندی انجام می شود. استفاده از دستگاه های اتوماتیک و کم کردن دخالت دست یکی دیگر از عواملی است که می تواند بر روی کیفیت کرم تاثیر بگذارد. البته در زمان نگهداری هم نباید کرم در دمای خیلی بالا بماند.

پس استفاده از مواد اولیه مرغوب و طبیعی بودن آنها، استفاده از مخلوط کن و هموژنایزر صنعتی برای یکنواخت شدن مواد و روش بسته بندی و نگهداری تاثیر زیادی بر کیفیت کرم بهداشتی و آرایشی دارد. با این توضیحات مشخص شد که اگرچه مواد اولیه تاثیر زیادی بر روی محصول نهایی دارد، اما تنها عامل تاثیر گذار بر ارزش نهایی کرم ها نیست و فرآیندهای تولید و بسته بندی هم می تواند بسیار مهم باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی