اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006125411016401

نحوه برنامه ریزی کنکور سراسری

کد: 140006125411016401

https://bit.ly/3BNvUpY

، (اخبار رسمی): نحوه برنامه ریزی کنکور سراسری موضوع مورد سوال تمامی داوطلبان کنکور سراسری است. بارها پیش آمده که برای انجام هر کاری برای خود برنامه ریزی انجام داده ایم اما پس از گذراندن چند روز مشکلاتی در پیشبرد برنامه به وجود آمده و یا از کیفیت برنامه ناراضی بوده ایم و نتوانستیم تعهد در برنامه خود داشته باشیم.

شما دوستان برای اقدام به نوشتن برنامه ریزی اصولی باید مدت زمانی که تا کنکور سراسری مهلت دارید را در نظر بگیرید. طبیعی است داوطلبی که مطالعه خود را از تابستان آغاز می کند، برنامه ای متفاوت از فردی که صرفا 4 ماه تا برگزاری کنکور زمان دارد، می بایست داشته باشد.

بعد از مشخص شدن مهلت شما تا زمان برگزاری کنکور سراسری، باید نسبت به توانایی خود شناخت پیدا نمایید. دوستان عزیز قطعا برای شما نیز پیش آمده به این موضوع فکر کنید چرا نمی توانید در یک ساعت به اندازه دوست خود مطالعه داشته باشید؟ 

قطعا توانایی و استعداد هر فردی در انجام امور مختلف متفاوت از افراد دیگر می باشد. راهکار چیست؟ با شناخت توانایی های خود (به وسیله تست های استعدادیابی و توانایی سنجی)، برنامه ریزی شخصی سازی شده همراه با اصول صحیح برنامه ریزی می بایست داشته باشید.

در این باب می توانید از کارشناسان مشاوران برتر که چندین سال است تجربه انجام برنامه ریزی را دارند کمک بگیرید.

باتوجه به مدت زمانی که وقت دارید و توانایی خود (مثلا 5 ساعت می توانید در طول روز مطالعه داشته باشید یا 3 ساعت، استعداد شما در کدام دروس کمتر است و کدام دروس بیشتر است، میزان تسلطتان در کدام نوع روش های مطالعاتی است و...)، برنامه کوتاه مدت تعیین کنید و در صورتی که اصول برنامه ریزی را نمی دانید به مطالعه مقاله "معرفی بهترین مشاوران کنکور سراسری" بپردازید.

برنامه کوتاه مدت (آزمایشی) چیست؟

فرض کنید با در نظر گرفتن نکاتی که تاکنون مطرح شد، اقدام به نوشتن برنامه برای 3 ماه نمایید. در هفته اول متوجه شوید برنامه سنگین است و نمی توانید همراه با آن پیش بروید. قطعا نوشتن برنامه اصولی کار راحتی نیست.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در مرحله اول برنامه ای کوتاه مدت (یک الی دو هفته)، طراحی نمایید و این برنامه به عنوان برنامه ای برای آزمایش در نظر گرفته شود و پس از اطمینان از توانایی خود و برنامه مورد نیاز اقدام به نوشتن برنامه ای بلند مدت نمایید.

توجه کنید که با در نظر گرفتن یک برنامه راهبردی (کلی) پیش بروید و ویژگی های برنامه 3 ماه اول دوره مطالعاتی کاملا متفاوت از برنامه 3 ماه دوم است. به طور مثال اگر در دوره سه ماهه اول، یک بار موفق به مطالعه کامل کتب شده اید در دوره دوم می بایست مرور و تعداد تست ها را بیشتر نمایید.

این موضوع باتوجه به برنامه شما قابل تغییر است. با کارشناسان مشاوران برتر می توانید در خصوص برنامه ریزی متناسب با ویژگی های خود (شخصی سازی شده)، با کلیک بر روی لینک مشاوره تلفنی کنکور مشورت نمایید.

منبع: برنامه ریزی کنکور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تحصیلی مشاوران برتر

مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی و غیرحضوری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش