اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006125411216401

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

کد: 140006125411216401

https://bit.ly/3jMZwO4

، (اخبار رسمی): مشاوران برتر علاوه بر ارائه مقاله های جامع و مفید در زمینه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد، خدماتی همچون پشتیبانی و برنامه ریزی شخصی سازی شده ارائه می دهد. 

  • قدم اول: تعیین هدف برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400

برای انجام هر کاری تعیین هدف مهم ترین عامل تاثیرگذار است. فرض کنید روزانه 8 ساعت به درس خواندن اختصاص بدهید اما بدون داشتن هدف! حتی بدون انتخاب کردن رشته مورد نظر! 

برای موفق شدن در کنکور سراسری و رقابت با افرادی که هیچ شناختی که میزان مطالعه آن ها ندارید، باید یک هدف در ذهن خود تعیین کنید و مدام به هدف در ذهن خود فکر کنید.

تعیین هدف علاوه بر راحت تر کردن گام های بعدی، می تواند از لحاظ روانی تاثیر فوق العاده ای را در نوع مطالعه و خستگی هایی که گاه و بی گاه به سراغتان می آید، داشته باشد. همچنین انگیزه و اشتیاق شما برای مطالعه بیش از پیش خواهد شد. پس حتما قبل از خواندن ادامه مقاله، این سوال را از خود بپرسید که هدفتان چیست؟ 

مهم است که تمام مراحل را گام به گام به شکلی که برایتان ترسیم می کنیم پیش بیاید، حتی اگر یکی از مراحل را به اشتباه جلو بروید، همانند قدم زدن در تاریکی شب و در دل کوهستان با مسیرهای دشوار و صعب العبور، پیش رفته اید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که اصول برنامه ریزی را نمی دانید به مطالعه مقاله "بهترین مشاوران کارشناسی ارشد" بپردازید.

  • قدم دوم: تعیین زمان های مطالعه 

شما برای شروع مطالعه نیاز به داشتن زمان دارید. بسیارند افرادی که علاوه بر هزینه های بسیار سنگین به دلیل عدم تطابق برنامه با شرایط و زمان خود، نمی توانند موفق از آزمون های علمی خارج شوند. خوب باید چه کنیم؟ 

با یک مثال ذهن شما را بازتر می کنیم: قطعا برای شما نیز پیش آمده که این سوال را در تنهایی از خود بپرسید، چرا در نیم ساعت مطالعه، بازدهی مطالعه دوستتان را ندارید؟ 

پاسخ این سوال واضح است! زیرا نحوه مطالعه، میزان دقت و تمرکز، تند خوانی و کند خوانی و... در همه ما انسان ها یکی نیست... 

برمیگردیم به (قدم دوم: تعیین زمان های مطالعه)، دقیقا به همین دلیل بود که قدم دوم را اختصاص دادیم به در نظر گرفتن زمانبندی. 

قطعا همگی ما نمی توانیم به یک اندازه زمان برای مطالعه بگذاریم و نوع یادگیری در افراد متفاوت است. پس شما باید زمان هایی که می توانید به مطالعه اختصاص بدهید را برای خود بنویسید.

نکته حائز اهمیت این است که بسیارند داوطلبانی که شروع مطالعه خود را با 5 الی 8 ساعت مطالعه در نظر می گیرند. اما این روش، جزو روش هایی است که خستگی و عدم اشتیاق را به زودی با خود به همراه می آورد. 

اگر جزو داوطلبانی هستید که به تازگی قصد شروع کردن مطالعه را دارید، توصیه می کنیم: آهسته و پیوسته پیش بروید تا بتوانید مطالعه خود را مکررا ادامه دهید.

منبع: برنامه ریزی کارشناسی ارشد 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تحصیلی مشاوران برتر

مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی و غیرحضوری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش