اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000703544896066

نگاهی به سبد جدید محصولات سایپا

کد: 14000703544896066

https://bit.ly/3lY4G9D

، تهران , (اخبار رسمی): روند کج دار و مریز خودروسازان حالا آرام آرام به ثبات می‌رسد. شرکت‌های بزرگ حداقل با بهینه‌سازی محصولات قدیمی خود سعی می‌کنند تا حدودی بازار را تحت تأثیر قرار دهند.

نگاهی به سبد جدید محصولات سایپا
نگاهی به سبد جدید محصولات سایپا
روند کج دار و مریز خودروسازان حالا آرام آرام به ثبات می‌رسد. شرکت‌های بزرگ حداقل با بهینه‌سازی محصولات قدیمی خود سعی می‌کنند تا حدودی بازار را تحت تأثیر قرار دهند. در همین رابطه سایپا را می‌بینیم که با خانواده جدید محصولات خودرو کمی رنگ و لعاب را دستخوش تغییر داده و گزینه‌های بیشتری برای خرید خودرو ارائه کرده است.

البته تلاش سایپا علیرغم تولید محصولات جدید چندان در زمینه کنترل قیمت‌ها موفقیت‌آمیز نبود. تا جایی که با نگاه به لیست قیمت خودرو، می‌بینیم کوییک R نیز تا مرز 200 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کرده است. البته طبیعی است که سایر محصولات نیز از طوفان افزایش بی‌امان قیمت‌ها در امان نبوده‌اند. این یعنی شاهد هستیم قیمت ساینا صفر نیز به حدود 195 میلیون تومان رسیده است. در انتها یکی از محبوب‌ترین تولیدات سایپا را می‌بینیم. درباره قیمت تیبا 2 صحبت می‌کنیم که حالا با رسیدن به مرز 150 میلیون تومانی بسیار تعجب‌آور شده است.

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، صنعت خودروی کشور نیز با مجموعه‌ای از مشکلات عمیق روبرو شد. تیراژ تولید به شدت سقوط کرد و خودروسازان نیز با کمبود نقدینگی روبرو شدند. وابستگی خطوط قطعه‌سازان به شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها با چالشی بزرگ مواجه شد. با خروج شرکای چینی تولید نسخه‌های پربازده نیز به پایان رسید؛ اما حالا مشکل اینجا بود شرکت‌های بزرگ خودروسازی هنوز توانی برای تولید محصولات جدید نداشتند.

عدم توانایی برای عرضه مناسب محصولات در هماهنگی با تقاضا کاری کرد که فاصله بین قیمت خودرو تا بازار بی‌اندازه افزایش پیدا کند و واسطه‌ها بیش از هر زمان دیگری وارد معاملات خرید و فروش شدند. بعد از یک دوره شوکه‌کننده، با تصمیمات دولت و نهادهای مختلف، خودروسازان با شرکت‌های قطعه‌سازی همکاری نزدیکی را آغاز کردند که ماحصل آن نشست‌هایی موسوم به میزهای تعمیق داخلی‌سازی بود.

درنهایت بعد از تمام این رفت و برگشت‌ها شاهد حضور مجموعه‌ای از خودروهای جدید بودیم. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، می‌دانید که محصولات جدید درواقع یک فیس‌لیفت بسیار ملایم روی تولیداتی بودند که از نظر فنی و ظاهری تفاوتی چندانی با یکدیگر نداشتند. در ادامه با لیست محصولات جدید سایپا آشنا خواهید شد.

تیبا 2 پلاس

نسخه هاچ‌بک سدان تیبا که با کد تیبا 2 شناخته می‌شود سال 92 وارد بازار شد. این خودرو با دورنمای جایگزینی پراید راهی میدان شده بود. اگرچه مشخص بود که تیبا 2 از نظر فنی و آپشنی یک سر و گردن از پراید بالاتر است. این خودرو به لطف ایمنی بیشتر و کارایی بالاتر، در بازاری که تقاضا برای خودروهای هاچ‌بک چندان بالا نبود، فروش قابل توجهی داشت. نسخه جدید این خودرو که تیبا 2 پلاس نام داشت سال 99 وارد بازار شد. این خودرو از نظر آپشنی و ظاهری یک پیشرفت بسیار ملایم را نسبت به نسخه قبلی‌اش تجربه کرده بود. این خودرو مجهز به سنسور عقب، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر و دوربین عقب، باربند، شیشه دودی عقب، سپر دو رنگ جلو و عقب، رینگ جدید، قاب براق روی جلوپنجره، آینه بغل طرح کوییک، حذف زه روی درها، روکش چرم صندلی و در نهایت کفپوش سه بعدی است.

ساینا پلاس

باید اعتراف کرد که ساینا آخر و عاقبت خوبی در بازار ایران به دست نیاورده است. خودرویی که هرگز نتوانست از زیر سایه سدان تیبا بیرون بیاید. با این حال حدود 4 سال بعد از عرضه این خودرو، سایپا به فکر یک تغییر در ظاهر و باطن ساینا افتاد. پروژه نهایی به اسم ساینا پلاس معرفی شد. ساینای جدید مجهز به همان پیشرانه قبلی 1.5 لیتری است. ولی بزرگ‌ترین تفاوت آن نصب دریچه گاز برقی به جای مکانیکی است. طراحی دی‌لایت، اتولایت، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، فریم استیل روی جلوپنجره، رینگ آلومینیومی جدید و فرمان جدید را می‌توان از تغییرات بصری این خودرو قلمداد کرد. هم‌چنین فرمان جدید، تریم مدرن شامل صفحه کیلومتر و نورپردازی جدید هم در ساینا پلاس به چشم می‌خورد. این خودرو قرار است که یک سطح بالاتر از ساینا S در بازار عرضه شود.

کوییک R پلاس

با موفقیت نسبی کوییک، سایپا نسخه‌های جدیدتر آن را هم در دستور کار خود قرار داد. درواقع کوییک R پلاس، نسخه ارتقایافته همان کوییک R است که شرکت آن را در تابستان سال گذشته معرفی کرد. ولی بنا به دلایلی عرضه آن از میانه پاییز 99 آغاز شد. بد نیست بدانید تفاوت عمده کوییک R پلاس با کوییک R معمولی، دقیقاً مشابه تفاوت ساینا پلاس با ساینا معمولی است. به عبارت بهتر، سایپا در قسمت بیرونی این خودرو، فقط چند ویژگی ظاهری را تغییر داده اما در قسمت داخلی خودرو، سیستم مالتی‌مدیا و فرمان دی‌کات را در اختیار مشتریانش قرار داده است.

تغییرات اعمال شده در سایپا کوییک R پلاس را می‌توان در این موارد جدید خلاصه کرد. از شیشه‌های دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید و لوگوی جدید کوییک گرفته تا برچسب پارکابی با طرح +R، فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی و روکش چرمی فرمان، روکش چرمی صندلی، مالتی مدیا (مانیتور+دوربین+نویگیشن)، برچسب گرافیکی R+ در زیر آینه‌ها، کفپوش سه بعدی برای صندوق و کابین. سایپا کوییک R پلاس را می‌توان در چهار رنگ سفید/مشکی، سفید/قرمز، مشکی/قرمز و مشکی/نقره‌ای سفارش داد. عجیب آنکه خاص‌ترین رنگ کوییک R پلاس، مربوط به مدل‌هایی است که سقف قرمز دارند چراکه پارس خودرو برای سقف قرمز، این آپشن‌ها را هم در اختیارتان قرار می‌دهد: کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید