کد: 140007055451516713

معاملات بیش از حد یا overtrade | معاملات فارکس چیست؟

کد: 140007055451516713

https://bit.ly/3kQEGOd

، شیراز , (اخبار رسمی): هر سرمایه‌گذاری باید با توجه به سطح دانش، هرم معاملاتی خود را بشناسد و دقیقا هم بر اساس همان عمل کند. اگر شخصی جدیدا وارد بازار سرمایه شده است؛ باید با یادگیری تحلیل بنیادی و تکنیکال قائده هرم را تقویت کند.

معاملات بیش از حد یا overtrade | معاملات فارکس چیست؟
معاملات بیش از حد یا overtrade | معاملات فارکس چیست؟

آموزش بورس بین الملل - فارکس را با سایت Googleforex.net شروع کنید...

معاملات بیش از حد یا overtrade | معاملات فارکس چیست؟

overtrade در لغت یعنی بیش از توان مالی خود یا نیاز بازار معامله کردن است.

یکی از مشکلات معامله گران ، علاقه به معاملات زیاد است و گاهی رصد کردن بازار و عدم انجام معامله در شرایط نامناسب برای برخی سرمایه‌گذاران کار دشواری به حساب می‌آید. البته گاهی اوقات هم اصلا لزومی ندارد تا بازار را دنبال کنیم. چون وقتی جفت ارزی را بر مبنای تحلیل خریداری و اصول و قواعد معامله‌گری را رعایت می‌کنیم؛ باید منتظر نتیجه معامله باشیم و بر اساس اتفاق در جریان تصمیم‌گیری کنیم. در کل باید اعلام کنیم که به دلیل شرایط هیجانی بازار، عادت به معامله زیاد در اکثر سرمایه‌گذاران وجود دارد و همین عامل هم موجب عدم تمرکز در معاملات می‌شود.

تعدد معاملات (overtrade) عامل اصلی بسیاری از زیان هاست

یکی از دلایل تعدد معاملات، عدم تمایل به وجود پول نقد در حساب معاملاتی می‌باشد چرا که فکر می‌کنیم داشتن پول نقد در حساب معاملاتی یعنی عقب ماندن از بازار و سود نکردن؛ در حالی که در بازار واقعا خبری نیست و روند بازار هم خنثی است. بسیاری از تریدرهای موفق در بازارهای مالی، عقیده دارند که همیشه نیازی نیست که موقعیت معاملاتی داشته باشم و گاهی باید صرفا نظاره‌گر بازار بود.

معاملات بیش از حد عمدتا به دلیل کسب نوسان از بازار است؛ حال اگر قادر به مدیریت درست معاملات باشیم، می‌توانیم چندین برابر سرمایه‌گذاران نوسان‌گیر در بازار، بازدهی کسب کنیم. تعدد معاملات معمولا در افراد تازه وارد به بازار سرمایه بیشتر اتفاق می‌افتد و افراد با تجربه‌ای که گرم و سرد بازار را چشیده‌اند؛ کمتر دچار این مشکل می‌شوند که این هم بیشتر به تجربه و سابقه حضور در بازار مربوط می‌شود.

پس این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که در بازار همیشه فرصت‌های معاملاتی مناسب وجود دارد و وظیفه یک معامله‌گر موفق، تشخیص بهینه ترین و مناسب ترین فرصت معاملاتی و استفاده به موقع از آن است. گاهی اوقات ممکن است با توجه به شرایط بازار، اصلا معامله ای نداشته باشید، در این وضعیت بهتر است نظاره گر بازار بوده و تا زمانی که یک موقعیت معاملاتی مناسب در بازار ایجاد نشد، دست به خرید و فروش هیجانی نزنید.

برای دریافت 20 درصد بونوس بر روی بروکر amarkets  کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

هرم معاملاتی خود را بشناسید

هرم معاملاتی هر معامله‌گر در بازار سرمایه را به سه دسته تقسیم می‌شود :

  1. تحلیل بنیادی و تکنیکال
  2. روانشناسی بازار
  3. مدیریت سرمایه

به طور کلی فعالان بازار سرمایه به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند و در مرحله مقدماتی خرید و فروش سهام و یادگیری آموزش‌های مربوطه قرار دارند.

دسته دوم هم سرمایه‌گذارانی هستند که جز معامله‌گران حرفه‌ای بازار به حساب می‌آیند که سالهای سال در بازار سرمایه فعالیت دارند و به اصطلاح خاک بازار خورده اند. با قطعیت می‌توان گفت که بخش بزرگ بازار در دسته اول قرار دارند و این گروه باید برنامه ریزی معینی برای معاملات خود داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.

منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه