اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007065451716287

استخدام رایگان پیمانی

کد: 140007065451716287

https://bit.ly/3CVFCH5

، (اخبار رسمی): بیشتر افراد  آگاهی کافی در این زمینه را ندارند که ما در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را در این زمینه با شما عزیزان به اشتراک بذاریم.

استخدام رایگان پیمانی

در شرکت و نهادهای دولتی و خصوصی ، استخدام پیمانی موضوعی مورد بحث و مهمی می باشد و اکثر این شرکت ها افرادی را که واجد شرایط را به صورت پیمانی جذب می کنند. این مدل قرارداد استخدامی مزایا و معایبی را در پی دارند .


استخدام پیمانی چیست؟
قبل از اینکه به بررسی استخدام پیمانی بپردازیم در یک جمله با تعریف استخدام آشنا می شویم. استخدام در اصل قراردادی بین کارفرما(حقیقی یا حقوقی) و کارمند می باشد که بندهایی در رابطه با حقوق و حق السعی، وظایف کار گر و مدت همکاری و ... در آن درج می شود. قراردادهای استخدامی به سه دسته اصلی ، قرارداد استخدام رسمی، قرارداد استخدام کار یا خدماتی و قرارداد استخدام پیمانی تقسیم می‌شوند. 
استخدام پیمانی قراردادی هست که در آن شخص معینی با حق السعی(حقوق)معینی و در مدت معینی به استخدام فرد معینی در می آید به عیارت دیگر همانطور که از نام آن پیداست بایستی به تمامی بندها و پیمان هایی در قرارداد درج شده است عمل کرده و پایند باشند. در غیر این صورت اگر کارفرما از کار فرد رضایت کافی نداشته باشد ، می تواند قرارداد را برای سال های آتی تمدید نکند و یا در صورت امکان استخدام رسمی از فرد مذکور استفاده نکند.
معایب استخدام پیمانی چیست؟

  • نداشتن امنیت شغلی

از اصلی ترین معایب در قراداد استخدامی پیمانی نبود امنیت شغلی می باشد. به عبارتی زمان کاری در قراداد شما مدت مشخصی است و این امکان وجود دارد که بعد از اتمام این زمان، در صوردت عدم رضایت کارفرما قراردادتان تمدید نشود.
 البته در برخی از سازمان ها و نهادهای دولتی ، معمولا مدت زمان قرارداد بین 3 تا 5 سال است اما بعد از این بازه زمانی نیز هیچ ضمانتی مبنی بر تمدید دوباره قراردارد وجود ندارد. 

  • حقوق پایین تر در مقایسه با کارمندان رسمی

از دیگر معایبی که برای کارمندان پیمانی مهم می باشد ، حقوق پایین تر در مقایسه با کارمندان رسمی است. معمولا حقوق این کارکنان از حقوق کارکنان رسمی کمتر است وهمچنین از مزایای افزایش حقوقی کارمندان رسمی نیز بی بهره هستند به طوری که حقوق کارکنان قرارداد پیمانی در متن قرارداد درج می شود و تا اتمام قرارداد ثابت است. 

  • نداشتن خدمات بیمه بازنشستگی

کارکنانی که با قرارداد پیمانی جذی کاری می شوند ، بیمه خواهند شد ولی در صورت بازنشستگی ، نمی توانند ازخدمات بازنشستگی استفاده کنند. در صورتی که کارکنان رسمی از حق استفاده از بازنشستگی را دارند.

  • مرخصی مشخص در قرارداد

کارکنانی که صورت پیمانی استخدام می شوند همانطور که در بندهای قراردادشان درج شده است می توانند به مرخصی بروند که معمولا که مدت مرخصی برای این کارکنان به مدت 1 ماه در طول سال می باشد. همچنین 15 روز نیز می‌توان به عنوان مرخصی استحقاقی در نظر گرفت. همه این موارد در قرارداد درج می‌شود.

  • مدت زمان مشخص همکاری

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های کارمندان پیمانی با کارمندان رسمی، مدت زمان مشخص همکاری است. معمولا بیشتر قراردادهای پیمانی یک ساله هستند و بعد از یک سال، کارفرما در صورت رضایت و نیاز، قرارداد را دوباره به مدت یک سال یا چند سال دیگر تمدید خواهد کرد. بنابراین، در این نوع قرارداد، شما امنیت شغلی‌تان تا زمان بازنشستگی مانند استخدام رسمی، تامین نخواهد شد.
استخدام پیمانی چه مزایایی دارد؟

  • داشتن بیمه

مطابق قوانین استخدام پیمانی، و البته بندهای قرارداد بین کارمند و کارفرما، معمولا برای این کارمندان حق بیمه در نظر گرفته می‌شود. سازمان تامین اجتماعی وظیفه بیمه کارمندان پیمانی را برعهده دارد.

  • حمایت سازمان تامین اجتماعی از کارکنان پیمانی

افرادی که استخدام پیمانی هستند، از حمایت کامل سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند. بنابراین اگر در حین انجام کار، حادثه‌ای منجربه از کارافتادگی و یا فوت آنها شود، این سازمان باید از آنها و خانواده‌شان حمایت کند.

برای مثال، در صورتی که فرد در محل کار، دچار حادثه شده و در نهایت از کارافتاده شود، سازمان تامین اجتماعی باید، حقوق بازنشستگی به وی پرداخت کند. در صورتی که کارمند پیمانی بنا به دلایلی در محل کار فوت کند، خانواده وی از این مزایا برخوردار می‌شوند.

  • اولویت برای استخدام رسمی

معمولا اگر اداره و یا سازمانی نیاز به نیروی رسمی داشته باشد، از میان افرادی که به صورتی پیمانی استخدام آن سازمان شده‌اند، می‌توانند برای استخدام رسمی، افرادی را انتخاب کنند. البته رضایت از کار فرد و میزان سوابق کاری وی نیز در این امر بسیار اهمیت دارند.

  • حقوق استخدام پیمانی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام