اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007205472216401

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

کد: 140007205472216401

https://bit.ly/3aJY3Ti

، (اخبار رسمی): به جرئت می توان گفت کنکور سراسری (ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی، زبان و هنر)، یکی از چالش برانگیزترین مراحل زندگی محسوب می شود. حساسیت این ماراتن علمی به اندازه ای است که جای هیچ نوع آزمون و خطایی را برای داوطلبان باقی نمی گذارد!

کارشناسان مشاوران برتر آماده انجام تمام فرآیند انتخاب رشته کنکور می باشند، برای این منظور کافی است از طریق کانال تلگرام مشاوران برتر، پیج اینستاگرام مشاوران برتر با ما در ارتباط باشید

انتخاب رشته یکی از بحث برانگیزترین و چالش برانگیزترین مراحل کنکور سراسری است که داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور با آن مواجه می شوند. در ابتدا باید یادآور شویم که مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه یا دولتی، شبانه یا نوبت دوم، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد از یکدیگر مجزا می باشد.

برای انجام فرآیند انتخاب رشته در هر یک از سیستم های آموزشی دانشگاه های سراسری و آزاد بایستی "مجاز به انتخاب رشته" شده باشید. هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل از دانشگاه های سراسری و 100 کد رشته محل از دانشگاه آزاد می باشد و انتخاب هر یک از این دانشگاه ها از دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه سراسری و آزاد صورت می گیرد.

در انتخاب هر یک از کد رشته محل ها به فاکتورهای مهم انتخاب رشته یعنی: علاقه، شانس پذیرش، دوره ارائه دهنده، میزان شهریه (در صورت انتخاب دوره های شهریه پرداز)، فاصله دانشگاه تا محل سکونت، سهمیه، تراز علمی داوطلب، رتبه، تراز دانشگاه، ارائه خوابگاه، نمونه کارنامه های قبولی در سال های گذشته و شیوه پذیرش توجه نمایید.

ثبت کد رشته های انتخاب شده دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد انجام می شود و داوطلبین کنکور سراسری ضروری است که باتوجه به علاقمندی ها و شانس پذیرش خود چیدمان انتخاب رشته را انجام دهند، زیرا پذیرفته شدگان دوره های روزانه سال 1400 حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به انتخاب دوره های روزانه سال 1401 نخواهند بود.

منبع: انتخاب رشته کنکور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تحصیلی مشاوران برتر

مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی و غیرحضوری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش