اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008245524517076

تاثیر شبیه سازی بر کاهش هزینه تمام شده محصول

کد: 140008245524517076

https://bit.ly/3qDNE4J

، تهران , (اخبار رسمی): سیمولیشن، شبیه سازی یا تحلیل مکانیک در واقع یک آزمایش کم هزینه است که در آن محیط واقعی و شرایط عملکرد دستگاه یا محصول تا حد امکان به صورت مجازی ایجاد می شود.

تاثیر شبیه سازی بر کاهش هزینه تمام شده محصول
تحلیل تنش و سیمولیشن استاتیک قطعات

سیمولیشن جریان هوا و آب و تحلیل تنش چیست و چه کاربردی دارد؟

شبیه سازی، سیمولیشن(Simulation) و تحلیل های مکانیکی بر خلاف باور بسیاری از افراد که تصور می کنند تنها باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود، در حقیقت روشی مدرن برای کاهش هزینه کلی طرح، کم کردن قیمت تمام شده و جلوگیری از سعی و خطاهای زیاد و از بین رفتن سرمایه های شرکت است. ما به عنوان یک شرکت فنی مهندسی دارای تجربه، در طول مدت فعالیت خود با موارد زیادی روبرو شدیم که یک سرمایه گذار یا شرکت خصوصی، به خاطر قیمت تمام شده زیاد، اشکالات فنی محصول، ضعف قطعات و طراحی نامناسب، در تولید خود به مشکل خورد یا طرح آنها به شکست انجامید.

چرا از Solidworks Simulation استفاده می شود؟

البته این مشکل مخصوص ایران نیست و در گذشته، شرکت های اروپایی و آمریکایی هم با این مسائل درگیر بوده اند. نمونه های فراوانی را می توانید ببینید که به خاطر مشکلات فنی محصولات شرکت های بزرگ خودروسازی از سراسر دنیا جمع آوری شدند و ضرر های مالی بسیار زیادی به تولید کنندگان وارد شد. به همین دلیل این سوال در ذهن مدیران کارخانجات و تولید کنندگان شکل گرفت که چگونه می شود قبل از تولید انبوه محصول، به اشکال های احتمالی آن پی برد و یا طراحی را با هدف کاهش هزینه های تولید و ایجاد مزیت رقابتی در بازار، بهینه کرد؟

نقش شبیه سازی در بهینه کردن محصول

این نیاز شرکت های تولیدی و صنایع بزرگ باعث شد تولید کنندگان نرم افزار، ایده تولید برنامه های سیمولیشن CFD و تحلیل تنش FEM-FEA را اجرا کنند. سیمولیشن، شبیه سازی یا تحلیل مکانیک در واقع یک آزمایش کم هزینه است که در آن محیط واقعی و شرایط عملکرد دستگاه یا محصول تا حد امکان به صورت مجازی ایجاد می شود. در ادامه با استفاده از قابلیت های این نرم افزار ها(CFD simulation, FEM simulation, FEA analysis) با دقت خوبی مشکلات احتمالی محصول و یا طرح را می توانیم پیدا کنیم و با اصلاح طراحی، از هزینه بسیار بالای مالی و اعتباری تولید انبوه محصولی که از نظر فنی مشکل دارد، جلوگیری کنیم.
در واقع شبیه سازی و سیمولیشن سیالات و انتقال حرارت و تحلیل تنش یک سرمایه گذاری مطمئن برای کاهش قیمت تمام شده، بهینه کردن محصول و جلوگیری از ایراد ها و خرابی های برنامه ریزی نشده و در نتیجه کسب سود بیشتر برای تولید کنندگان در بازار رقابتی است.

شبیه سازی جریان هوا و سیمولیشن انتقال حرارت یا CFD

مکانیک شاره‌ها یا مکانیک سیالات به انگلیسی(Fluid mechanics) یکی از شاخه‌های وسیع در مکانیک محیط‌های پیوسته را تشکیل می‌دهد. مکانیک سیالات هم با همان اصول مربوط به مکانیک جامدات آغاز می‌شود، ولی آن‌چه که سرانجام آن دو را از هم متمایز می‌سازد، این است که سیالات بر خلاف جامدات قادر به تحمل تنش برشی نیست. با دانستن این مسئله معادله‌هایی برای تحلیل حرکت سیالات طرح‌ریزی شده است. این معادلات به احترام ناویه و استوکس دو ریاضی‌دان بریتانیایی و فرانسوی به نام معادلات ناویه-استوکس نامیده می‌شوند. تحلیل و شبیه سازی های سیالات و انتقال حرارت یا - CFD - Computational Fluid Dynamics در حقیقت حل معادله ناویر استوکس برای حجم های کوچک از مدل اصلی می باشد. در این روش کل حجم مورد نظر ابتدا به حجم های بسیار کوچکی در عملیات مش بندی تقسیم می شود و پس از اعمال شرایط مرزی، معادلات مذکور برای کلیه المان ها حل می شود.

تحلیل و شبیه سازی سیالات و انتقال حرارت در بخش های مختلفی از صنایع کاربرد دارد که برخی از این موارد عبارتند از:

  • شبیه سازی تهویه صنعتی و تهویه مطبوع
  • تحلیل جریان هوا در برد الکترونیکی 
  • سیمولیشن جریان هوا 
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مبدلهای حرارتی
  • تحلیل و شبیه سازی پمپ

تحلیل تنش و شبیه سازی استاتیک و دینامیک با روش المان محدود FEM,FEA

روش اجزاء محدود یا روش المان محدود (به انگلیسی Finite Element Method) که به اختصار FEM نامیده می‌شود، روشی عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل معادله‌های انتگرالی می باشد. کاربرد عملی اجزای محدود معمولا با نام تحلیل اجزا محدود (FEA) خوانده می‌شود. اساس کار این روش حذف کامل معادلات دیفرانسیل یا ساده سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی، که با روشهای عددی مانند اویلر حل می‌شوند، می‌باشد. در حقیقت در روش اجزا یا المان محدود، جسم یا مجموعه مورد نظر، به المان های بسیار کوچک تقسیم می شود و معادلات مربوط برای هر یک از المان ها حل می گردد. باید توجه داشت که دقت تحلیل المان محدود به شدت به کیفیت مدل سازی، در نظر گرفتن شرایط مرزی و تخصیص متریال صحیح و نیز مش بندی مناسب مدل وابسته است. تحلیل و شبیه سازی اجزاء یا المان محدود برای بارگذاری استاتیک و دینامیک تجهیزات مکانیکی و سازه ها به کار می رود.

شرکت آراکو با سابقه انجام تحلیل و شبیه سازی مکانیک (FEM, FEA)، سیالات (CFD)، انتقال حرارت، و آئرودینامیک صنعتی آمادگی دارد پروژه های مورد نیاز را در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به انجام رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید