کد: 140010075609916713

CFD چیست؟

کد: 140010075609916713

https://bit.ly/3Ewz565

، شیراز , (اخبار رسمی): CFD چیست؟ | قرار داد مابه التفاوت | Rollover چیست؟

CFD چیست؟ | قرار داد مابه التفاوت | Rollover چیست؟
CFD چیست؟

CFD چیست؟ | قرار داد مابه التفاوت | Rollover چیست؟

CFD مخفف کلمه Contract For Difference به معنای قرار داد مابه التفاوت است.

در اقتصاد، CFD، یک قرارداد بین دو طرف معامله است که به عنوان فروشنده و خریدار شناخته میشوند. خرید و فروش کالا و سهام در بازار CFD، همانند بورس است با این تفاوت که دو طرف قرارداد فقط مشتری و کارگزاری میباشند که هرکدام به نوبه خود و بدون در نظر گرفتن ارزش واقعی دارایی میتوانند خریدار یا فروشنده باشند. از ویژگی های بازار CFD میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان افزایش سرمایه، لوریج Leverage، استفاده از اهرم

در بازار بورس اوراق و کالا شما امکان افزایش سرمایه و در واقع معامله با بیش از آنچه که در حساب معاملاتی شماست، ندارید. اما سرمایه گذاران و تریدر ها میتوانند با تغییر لوریج حساب معاملاتی خود را افزایش دهند. به عنوان مثال دارایی شما 100 دلار است، با انتخاب اهرم  1:2 میتوانید با اعتبار 200 دلار معامله کنید. همانطور که اهرم در جهت سود میتواند سود شما را دوبرابر کند در نظر داشته باشید که در زمان ضرر نیز این قانون وجود دارد.

دسترسی به بازارهای جهانی

بسیاری از کارگزاری های CFD، انبوهی از محصولات بازار های جهانی را به صورت شبانه روزی در اختیار معامله گران قرار میدهند. بنابراین سرمایه گذاران میتوانند به بیش از 4000 بازار جهانی دسترسی داشته باشند.

معاملات فروش، معاملات دوطرفه

در حالیکه بسیاری از بازار های جهانی معاملات فروش را منع میکنند یا معامله گر را ملزم به قرض گرفتن سهام، کالا و یا ارز قبل از فروش آن میکنند ؛ در بازار CFD سرمایه گذاران میتوانند در هر لحظه و در هر زمان و بدون پرداخت حق قرض گرفتن اقدام به فروش دارایی خود کنند. زیرا سرمایه گذار مالک دارایی اصلی نیست.

برای دریافت 20 درصد بونوس بر روی آمارکتس کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

دستورات مدیریت ریسک، Stop Loss، Take Pofit

کارگزاری های CFD انواعی از دستورات مدیریت ریسک و سرمایه را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

مانند دستورات Stop  ، Limit،  دستورات احتمالی Contingent Orders به عنوان مثال ” یکی دیگری را لغو کند One Cancels The Other ” و ” اگر انجام شود If Done ” .

برخی از کارگزاری ها که دستورات مدیریت ریسک تضمینی در اختیار معامله گران قرار میدهند ممکن است هزینه ایی در قبال این خدمات دریافت کند.

محدودیت در معاملات

بسیاری از بازار ها برای معاملات روزانه به حداقل سرمایه نیاز دارند یا برای تعداد معاملات در روز قوانینی در نظر میگیرند .بازار  CFD از این محدودیت ها برخوردار نیست و همه دارندگان حساب در صورت تمایل می توانند روزانه هر چقدر و با هرمقدار سرمایه معامله کنند . اغلب حساب ها با کمتر از 1000 دلار قابل افتتاح هستند، اگرچه 2000 و 5000 دلار حداقل شرط سپرده هستند.

با وجود همه امتیازات بازار CFD، معایبی نیز به شرح زیر در خصوص این بازار وجود دارد.

اسپرد Spread

در حالیکه CFD جایگزینی جذاب برا بازار های سنتی بشمار میرود، اما ریسک و خطرات مخصوص خود را دارد. به عنوان مثال پرداخت اسپرد Spread در ورود و خروج معاملات، سود حاصل از حرکات کوچک قیمت را از بین میبرد بنابراین از فرصت معاملاتی کمتری نسبت به دیگر بازار ها نظیر بورس و فارکس برخوردار است و ضرر ها نیز به میزان کمی بیشتر است.

قوانین و مقررات

باید در نظر داشت که صنعت CFD آنچنان شناخته شده نیست . اعتبار کارگزار بیشتر به شهرت، طول عمر و موقعیت مالی بستگی دارد تا وضعیت دولت یا نقدینگی. کارگزاران CFD خوبی برای شروع معاملات وجود دارند، اما بهتر است قبل از آن سابقه کارگزار را بررسی کنید.

Rollover چیست ؟ | Rollover  در معاملات نفت خام | محاسبه Rollover

در بازار های مالی اصطلاح رول آور Rollover به معنای تمدید قراردادهای آتی درحال انقضا ؛ و باز کردن قرارداد جدید با سر رسید جدید است.

در قرارداد های آتی معامله گران باید در موعد معینی قرارداد را قبل از رسیدن به تاریخ انقضا ببندند.

در معاملات آتی گاهی اوقات برای جلوگیری از هزینه ها و تعهدات مربوط به تسویه اندکی قبل از تاریخ سر رسید، قرارداد به یک ماه دیگر منتقل Rollover)) میشود.

یک معامله آتی باید یا قبل از اولین روز اعلان، در مورد قراردادهای تحویل فیزیکی، یا قبل از آخرین روز معامله، در مورد قراردادهای تسویه نقدی، بسته شود. این قرارداد معمولاً به صورت نقدی بسته میشود و سرمایه گذار همزمان با همان تاریخ انقضا، وارد قرارداد دیگری با همان شرایط اما با سر رسید جدید میشود.

به عنوان مثال اگر معامله گری، یک قرارداد آتی نفت در قیمت 75 دلار با تاریخ سررسید ماه ژوئن داشته باشد، قبل از تاریخ سررسید معامله بسته میشود و قرار داد جدید نفت خام در نرخ فعلی بازار با سررسید جدید منعقد میگردد.

نحوه محاسبه رول آور Rollover چگونه است؟

در قرارداد جدید قیمت دارایی چگونه تغییر میکند؟

فرض کنید معامله گری یک معامله باز در فروش 1000 بشکه نفت خام دارد.

در قرارداد فعلی نرخ پیشنهادی برای خرید Bid، 45.50 دلار و نرخ درخواست برای فروش  Ask، 45.54 دلار به ازای هر بشکه نفت است. اما در قرارداد جدید نرخ خرید و نرخ فروش برای هر بشکه نفت به ترتیب 46.50 دلار و 46.54 دلار است.

ملاحظه میشود که قیمت هر بشکه نفت در قرارداد جدید 1 دلار بالاتر است. بنابراین برای باز کردن مجدد قرارداد فروش Rollover، قرارداد سابق در قیمت فروش Ask Price که 45.54 دلار است بسته میشود و در قیمت خرید Bid Price در قرارداد جدید که 46.50 دلار است باز میشود.

در این مثال دارایی معامله گر از 1000 دلار به 960 دلار کاهش میابد که نشان دهنده اختلاف قیمت بین دو قرارداد است که بصورت زیر محاسبه میشود :

960 دلار = 1000 * (45.54 – 46.50) = دارایی جدید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار