اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011035654418027

مهاجرت به کانادا

اقدامات لازم برای 100 روز اول در کانادا

کد: 140011035654418027

https://bit.ly/3nQZBBD

، تهران , (اخبار رسمی): این مقاله به طور مختصر اقدامات مختلفی را که به محض ورود به کانادا باید انجام داد، شرح می‌دهد و همچنین با معرفی و فراهم کردن منابع مربوطه شمارا برای 100 روز اول زندگی در کانادا راهنمایی می‌کند.

اقدامات لازم برای 100 روز اول در کانادا
مهاجرت به کانادا

همزمان با گرفتن مدارک و گواهینامه و مجوزهای معتبر می‌توانید دوره‌های آنلاین مختلفی را برای تقویت دانش و مهارت خود بگذرانید. این کار باعث متمایز کردن شما در این بازار رقابتی می‌شود.

 

سین نامبر (SIN Number) شماره بیمه اجتماعی یا شماره ملی کانادایی خود را بگیرید.

سین نامبر یا همان شماره بیمه اجتماعی که به شماره ملی کانادا نیز معروف است یک شماره 9رقمی است که برای داشتن شغل، افتتاح حساب بانکی و درخواست هر گونه کمک و یا خدمات دولتی ضروری است. باتوجه به فرودگاهی که به آن وارد می‌شوید ممکن است بتوانید SIN خود را در فرودگاه دریافت کنید.

درحال حاضر این سرویس در ساعات کاری روزهای هفته در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو و فرودگاه بین المللی ونکور برای تازه واردان ارائه می‌شود. اگر نتوانستید SIN خود را در فرودگاه دریافت کنید و یا فرودگاه این خدمات را به شما ارائه نداد، می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل و پست الکترونیکی اقدام کنید. با توجه به شیوع همه‌گیری کووید-19 مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز خدمات کانادا پیشنهاد نمی‌شود.

برای بیمه خدمات درمانی اقدام کنید.

در کانادا شما برای استفاده از خدمات درمانی و پزشکی به کارت بیمه درمانی احتیاج دارید. هر ایالت و منطقهبه طور مجزا این کارت‌ را برای ساکنان خود صادر می‌کند و هر ایالت و منطقه دارای طرح‌های درمانی و بهداشتی خاص خود است. به عنوان یک تازه وارد، شما باید برای دریافت کارت به همان ایالت که درآن ساکن هستید، درخواست دهید.به عنوان مثال اگرشما در انتاریو ساکن باشید به خدمات این شهر و اگر ساکن آلبرتا باشید باید به خدمات شهر آلبرتا درخواست دهید.

پزشک خانواده پیدا کنید.

پزشک خانواده که به عنوان یک پزشک عمومی (GP) نیز شناخته می‌شود، نیازهای پزشکی شما و خانواده شمارا برطرف می‌کند و در صورتیکه به یک پزشک متخصص نیاز داشته باشید او شما را به پزشک متخصص ارجاع خواهد داد.

شما از روش‌های زیر می‌توانید پزشک خانواده در کانادا پیدا کنید:

از دوست، همکار، آشنایان و بستگان خود سوال کنید.

با سازمان خدمات مهاجران تماس بگیرید.

با مراکز بهداشت در منطقه خود تماس بگیرید.

وبسایت‌های استانی را چک کنید.

از سایت Lumino Health برای پیدا کردن پزشک خانوادگی، دندانپزشک، بینا سنج یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی دیگر در نزدیکی خود استفاده کنید.

گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی بگیرید.

گواهینامه رانندگی و داشتن کارت شناسایی در ایالتی که زندگی می‌کنید صادر می‌شود. گواهینامه رانندگی که در هریک از ایالت‌های کانادا گرفته‌ شود در سراسر کانادا معتبر است و اخذ گواهینامه از اقدامات ضروری محسوب می شود.توجه داشته باشید که درست مانند پاسپورت شما، گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی به عنوان مدرک رسمی شناسایی فردی در کانادا شناخته می‌شود اما باید یکی را انتخاب کنید.

اگر شما گواهینامه رانندگی معتبری از کشور خود داشته باشید می‌توانید قبل از درخواست گواهینامه رانندگی کانادا به مدت 60 الی 90 روز( این زمان در ایالت‌ها متفاوت است) از آن استفاده کنید. قبل از ورود به کانادا قوانین گرفتن گواهینامه هر ایالت را بررسی کنید تا مطلع شوید که مدت زمان گرفتن گواهینامه چقدراست.

عضو کتابخانه شوید و کارت عضویت کتابخانه بگیرید.

عضویت در کتابخانه محلی مزایای بسیاری را برای تازه واردان به همراه دارد: استفاده رایگان از اینترنت و منابع جامعه  و دولت، استفاده رایگان ازدستگاه چاپ، برگزاری جلسات آموزنده مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی، بانکی، مالی و غیره. تنها چیزی که به آن احتیاج دارید کارت شناسایی و آدرس محل سکونت است.

خط تلفن همراه بخرید.

برای خرید خط تلفن همراه دو گزینه پیش روی شماست: خرید سیم کارت اعتباری یا خرید سیم کارت قراردادی با پرداخت ماهانه. تقریبا 90% از کاربران تلفن همراه در کانادا از یکی از سه اپراتوربزرگ تلفن همراه این کشور(Roger, Bell, Telus)  یا از دیگر اپراتورهای تابع و کوچک‌تر با نرخ پایین‌تر که تحت مدیریت آن سه ابرشرکت اصلی قرار دارند، استفاده می‌کنند.

لیستی از اپراتورهای تابع:

Roger: Fido, Chatr, Cityfone, Primus W ireless, Zoomer Wireless, SimplyConnect

Bell: Virgin Mobile, Lucky Mobile, SoloMobile, Bell MTS

Telus:Koodo, Public Mobile

Shaw: Shaw mobile, Freedom Mobile

هزینه استفاده از طرح‌های اپراتورهای اصلی در کانادا بسیار بالاست. شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه از اپراتورهای تابع و کوچکتر استفاده کنید.

فرزندان خود را در مدرسه یا مهد کودک ثبت نام کنید.

تحصیل در کانادا برای افراد 5 تا 18 سال اجباری است. و به طور کلی سال تحصیلی از اواخر ماه اوت یا اوایل ماه سپتامبر آغاز می‌شود و درماه ژوئن پایان می‌یابد. ماه‌های جولای و اوت تعطیلات تابستانی را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید کودک خود را در مدرسه محلی یا در مدرسه هیئت امنایی ثبت نام کنید.

شماره تلفن‌های مهم را یاد بگیرید.

در تمام وضعیت‌های اضطراری، آتش نشانی، پلیس و آمبولانس 911 را شماره گیری کنید. برای اطلاع از خدمات اجتماعی و مسایل مربوط به کودک و  خانواده، بهداشت، مسکن 211 را شماه گیری کنید. شماره تلفن شهرداری 311 است و شماره تلفن راهنما برای کودکان 6868-668-800-1 است.

حساب بانکی باز کنید.

به عنوان تازه وارد، شما یک شریک معتمد می‌خواهید که نیازهای بانکی شما را برآورده کند. قبل از ورود به کانادا بایک مشاور مشورت کنید و یک حساب در این بانک دراین روزهای قرنطینه باز کنید.

برای افتتاح حساب باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

پاسپورت و تاییدیه اقامت دائم و یا شماره بیمه اجتماعی (SIN)

در جستجوی محلی برای اسکان دائمی و ثابت باشید.

زمان مورد نیاز برای یافتن محلی برای اسکان در کانادا با توجه به میزان تقاضا و عرضه و نرخ اجاره در کانادا متفاوت است. در شهرهای بزرگی همچون تورنتو نداشتن سابقه حساب بانکی و اثبات اشتغال یافتن مکان مناسب را برای اجاره با مشکل روبرو می‌سازد. 

مبلمان ضروری و وسایل خانه بخرید.

ممکن است مجبور شوید مبلمان و لوازم خانگی برای خانه خود خریداری کنید. برای آگاهی از قیمت تقریبی مبلمان و سایر وسایل منزل وبسایت‌هایی همچون Ikea, Stuctube و Wayfair را بررسی کنید.

اینترنت خانگی بخرید.

محدوده قیمتی اینترنت‌های خانگی به طور کلی در هرماه بین 50 تا 80 دلار است. برخی از ارائه دهندگان اینترنت که در کانادا محبوب هستند عبارتند از: Bell, Roger, Shaw, Telus, Virgin و Fido. با این حال، ممکن است شرکت‌های محلی دیگری نیز وجود داشته باشند که قیمت‌های رقابتی عرضه می‌کنند. می‌توانید قبل از خرید از شرکت‌های بزرگ، با کمی تحقیق از شرکت‌های محلی خرید کنید.

برای هوای سرد مجهز شوید.

کانادا کشوری پهناور است و شرایط جویدر سواحل غربی و شرقی متفاوت است. ماه‌های پاییز و زمستان به طور کلی از سپتامبر تا فوریه است. هوای زمستانی می‌تواند از اکتبر شروع شود و تا اواخر ماه مارس یا اوایل ماه آوریل ادامه پیدا کند و در مجموع تقریبا 7 تا 8 ماه هوای سرد ادامه دارد.

شهر و محله‌ها را بشناسید.

یکی دیگر از اقدامات لازم این است که وقت بگذارید و شهر و محله خود را بشناسید. این فرصت خوبی برای دیدن و یادگیری فرهنگ محلی، بازدید از جاذبه‌های عمومی و محبوب، شناسایی وسایل حمل و نقل عمومی و آشنایی با نحوه عملکرد آن‌ها و دیدار با افراد جدید است.

شروع به ساخت شبکه اجتماعی و شبکه کاری حرفه ای خود کنید.

شبکه کاری حرفه‌ای یک روش زندگی در کانادا است و برای نقشی که در حوزه کاری که می‌خواهید داشته باشید ودر  قدم  گذاشتن دربازار کار پنهان مهم است. بازار کار پنهان به موقعیت‌‌هایی گفته می‌شود که کارفرما برای به کارگیری فرد مناسب خود تبلیغ وسیع و عمومی نمی‌کند.

خود را برای بازار کار آماده کنید.

برای آگاهی از گستردگی حرفه و شغل مورد نظر خود با تحلیل بازار کار شروع کنید. بررسی کنید که آیا می‌توانید با گرفتن مجوز یا گواهینامه در رشته خود در کانادا کار کنید. پروفایل لینکدین خود را به روز کنید و یک رزومه و توصیه نامه به سبک کانادایی داشته باشید.بازار کار در کانادا رقابتی است.

همزمان با گرفتن مدارک و گواهینامه و مجوزهای معتبر می‌توانید دوره‌های آنلاین مختلفی را برای تقویت دانش و مهارت خود بگذرانید. این کار باعث متمایز کردن شما در این بازار رقابتی می‌شود.همچنین برنامه‌های مختلفی از طریق آژانس‌های اقامتی و کالج‌ها و دانشکده‌های محلی ارائه می‌شود که می‌تواند به شما برای رسیدن به اهداف شغلی خود کمک کند.

سازمان مهاجرتی الهام کیا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه