کد: 140011115672916713

آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5

کد: 140011115672916713

https://bit.ly/3B0rAo5

، شیراز , (اخبار رسمی): آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5

آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5
آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5

آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5

آموزش بورس بین الملل - فارکس را با سایت Googleforex.net شروع کنید...

آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5

امروزه بسیاری از افراد به شغل ترید نگاه متفاوت تری دارند و از طرفی برخی از نمادها در بازار جهانی به دلیل نوسانات و هیجانات بازار، منبع درآمد شگفت انگیزی برای تریدرها شده اند. انس طلای جهانی از جمله نمادهای پرطرفدار است که به دلیل نوسانات و التهابات در بازار، قیمت آن نسبت به جفت ارزها و یا حتی کریپتوکارنسی ها درصدقابل توجهی افزایش و یا کاهش قیمت دارد. به همین دلیل تبدیل به یک نماد پرسود برای تریدرهای موفق شده است و خیلی از افراد به دنبال آموزش و یادگیری معامله این نماد جذاب در جدیدترین پلت فرم معاملاتی یعنی متاتریدر 5 هستند.  برای آموزش معالمه نماد XAUUSD در متاتریدر 5 تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام معامله انس طلا در برابر دلار آمریکا  (XAUUSD) در متاتریدر 5

مرحله اول، افتتاح حساب اصلی

در مرحله اول بروکر مطمئن و مورد نظر خود را انتخاب کنید، پس از ثبت نام و احراز هویت اقدام به افتتاح حساب اصلی یا دمو نمایید. برای افتتاح حساب اصلی به روش زیر عمل کنید:

برای دریافت 20 درصد بونوس بر روی بروکر amarkets  کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

بعد ثبت‌نام در سایت و احراز هویت وارد پنل کاربری خود شوید، قسمت MT5 را انتخاب نمایید و تیک گزینه Live را بزنید.اطلاعات در خواستی را وارد کنید. توجه کنید که صرفا کاربرانی که در مرحله ثبت نام به level 1 رسیده اند، می توانند حساب اصلی باز کنند. گزینه open account را انتخاب کنید، یک رمز و پسورد به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

نکته: بعد از افتتاح حساب باید از قسمت funds گزینه transfer وجهی که در کیف پول خود دارید را به میزان مورد نیاز به حساب معاملاتی خود انتقال دهید تا اکانت متاتریدر شما شارژ شود.

وارد متاتریدر شوید، گزینه + را انتخاب کنید، نام بروکر خود را جستجو و انتخاب کنید. در این صفحه نام کاربری و رمزی که به ایمیل شما ارسال شده و سرور بروکر خود را وارد کنید، در پایان گزینه login را بزنید. اکنون شما یک حساب اصلی دارید.

مرحله دوم، انتخاب نماد XAUUSD

در مرحله دوم وارد نرم افزار متاتریدر 5 می شوید، در نوار بالا  روی گزینه View کلیک کنید، گزینه Market watch را انتخاب کنید. برای دسترسی سریع تر  به گزینه مارکت واچ از کلیدهای میانبر Ctrl+M استفاده کنید. پس از کلیک روی گزینه مارکت واچ وارد صفحه جدیدی می شوید که می توانید نماد انس طلا را انتخاب کنید و بعد از تحلیل و نتایجی که کسب کردید،  انس طلا را بر اساس روند وحرکت بازار بخرید و یا بفروشید. در قسمت پایین صفحه در  کادر click to add  نماد XAUUSD را تایپ کنید. در ادامه نماد انس طلا به طور کامل برای شما نمایش داده می شود، نماد را انتخاب کنید تا به لیست شما اضافه شود.

مرحله سوم، نمایش چارت XAUUSD

روی نماد انس طلا  در لیست خود راست کلیک کنید. پنجره ای نمایش داده می شود، در این پنجره گزینه CHART WINDOW  را انتخاب کنید. اکنون شما در صفحه متاتریدر خود چارت انس طلا را می توانید مشاهده کنید. برای اینکه چارت را دقیق تر و واضحتر مشاهده کنید، می توانید رنگ پس زمینه چارت را تغییر دهید.

برای تغییر پس زمینه چارت، روی صفحه راست کلیک کنید، در پنجره نمایش داده شده، گزینه PROPERTISE را انتخاب نمایید، روی گزینه COLORE ، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.در قسمت SHOW  تیک SHOE GRID را بردارید و دکمه OK را بزنید تا یک چارت واضح برای شما نمایش داده شود.

مرحله چهارم، معامله انس طلا

در مرحله چهارم شما می توانید انس طلا را به دو روش معامله کنید. در قسمت ابزارها روی گزینه new order کلیک کنید. پنجره ای برای شما نمایان می شود که در قسمت SYMBOL  نماد انس طلا را می توانید مشاهده کنید. در قسمت بعدی از طریق TYPE  می توانید نوع معامله خود را مشخص کنید. دو روش معامله MARKET EXCUTION و PENDING ORDER  در دسترس شما قرار دارد.

معامله به روش MARKET EXCUTIONیا معاملات با اجرای بازار

در مبحث آموزش فارکس  MARKET EXCUTION دستوری در  اجرای معاملات است که به معنای سفارش خرید یا فروش در بهترین قیمت موجود است. بروکر در این دستور معاملاتی اختیار این را دارد تا در نزدیکترین قیمت به قیمت فعلی بازار اقدام به بستن یا باز کردن معامله شما کند. در این روش معامله، شما فقط حجم معامله خود را در قسمت VOLUME مشخص کرده و با توجه به حجمی که در نظر گرفتید حد ضرر (STOP LOSS) و حد سود (TAKE PROFITE) خود را تعیین می کنید، سپس در صورت خرید گزینه  (BUY BY MARKET) و در صورت فروش انس طلا گزینه (SELL BY MARKET) را کلیک نمایید تا فرایند خرید و یا فروش شما تکمیل شود.

نکته: وقتی در بازارهای جهانی نماد انس طلا را خرید و فروش می کنید، معمولا می گوییم یک انس طلا خریداری کردیم اما در بازارهای جهانی این واحد درست نیست. حجم معاملات طلا بر حسب لات است. یک لات طلا برابر با 100 انس است. وقتی شما یک دهم لات طلا خریداری می کنید در واقع 10 انس طلا خریده اید.

معامله به روش PENDING ORDER یا دستور شرطی

معاملات شرطی یا PENDING ORDER  نوعی معامله است که به شما اجازه می دهد در قیمت هایی که تحلیل می کنید، معامله هم انجام دهید.

برای معامله انس طلا یا هر نماد دیگری در روش PENDING ORDER چهار شرط وجود دارد که ما انتظار داریم قیمت ها پایین تر و یا بالاتر بروند و به همین دلیل شما سفارش خود را می توانید با اعداد مشخص کنید و زمانی که قیمت ها به خرید تعیین شده ما رسید، خرید یا فروش انجام می شود.

شرط اول BUY LIMIT : دستور سفارش خرید پایین تر از قیمت فعلی

در این گزینه دستور شرطی ما بعنوان معامله گر انتظار داریم قیمت کمی پایین بیاید و سپس قیمت به سمت بالا حرکت کند به همین خاطر در گزینه PRICE  قیمتی که برای خرید تعیین می کنید باید پایین تر از قیمت فعلی انس باشد. یعنی باید صبر کنیم و خرید خود را روی حمایت انجام دهیم.

شرط دوم SELL LIMIT : دستور سفارش فروش بالاتر از قیمت فعلی

در این گزینه دستور شرطی ما بعنوان معامله گر انتظار داریم قیمت کمی بالاتر از قیمت فعلی حرکت کند، یعنی قیمت فعلی نماد انس برای پوزیشن فروش پایین می باشد و باید صبر کنیم زمانی که قیمت بالاتر حرکت کند تا به عدد مقاومتی برسد. در گزینه PRICE قیمتی که لحاظ می کنیم باید بالاتر از قیمت فعلی باشد.

شرط سوم BUY STOP: دستور سفارش خرید بالاتر از قیمت فعلی

در این گزینه از دستور شرطی باید صبر کنیم تا مقاومت شکسته شود و بعد خرید انجام دهیم.  ما انتظار داریم قیمت بالاتر برود و زمانی که به بالاتر از قیمت فعلی رسید، باز افزایش قیمت داشته باشیم.  قیمتی که در گزینه PRICE  وارد می کنیم باید بالاتر از قیمت فعلی ما برای خرید باشد.

شرط چهارم SELL STOP: دستور سفارش پایین تر از قیمت فعلی

در این گزینه از دستور شرطی باید برای فروش انس طلا صبر کنیم تا حمایت شکسته شود و بعد سفارش فروش را اجرا کنیم  درواقع ما انتظار داریم قیمت پایین تر از قیمت فعلی باشد و زمانی که به قیمت فعلی ما رسید باز هم مجدد کاهش قیمت در فروش داشته باشیم. بعد از انتخاب یکی از چهار دستور شرطی که درمتن فوق ارائه کردیم، شما حجم معامله و قیمت مورد نظر را با توجه به تحلیل هایی که از قبل انجام دادید مشخص کنید و سپس گزینه PLEASE  را کلیک می کنید. معامله شما ثبت می شود و هر زمانی که قیمت انس در بازار به قیمت تعیین شده شما برسد، معامله شما با موفقیت انجام خواهد شد.

نحوه محاسبه سود و زیان یک معامله از فرمول زیر بدست می آید

زمانی که سفارش خرید دارید

100*حجم خرید *(  قیمت خرید – قیمت فروش )

0.1لات انس را در قیمت 1900.08 خریداری کرده ایم و در قیمت 1905.08 سفارش رو می بندید میزان سود وزیان به صورت زیر است

50=100*0.1*(  1905.08-1900.08)

میزان سود برابر است با 50 دلار

زمانی که سفارش فروش دارید

100*حجم فروش *(  قیمت فروش – قیمت خرید )

مثال 0.1 لات انس رو در قیمت 1905.08 سفارش فروش میگیرد  ودر قیمت 1900.08 سفارش رو می بندید میزان سود وزیان شما به صورت زیر است

50=100*حجم فروش*(  1905.08-1900.08)

میزان سود شما از سفارش فروش یا همان Sell  برابر 50 دلار است

شما می توانید علاوه بر انس طلا تمامی نمادها اعم از جفت ارزها، کریپتوکارنسی ها، سهام جهانی را نیز به همین روش در متاتریدر 5 معامله کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.