اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011125674918133

بررسی نقش اینستاگرام در رشد کسب و کارها

کد: 140011125674918133

https://bit.ly/3rhebon

، (اخبار رسمی): با مطرح شدن اینستاگرام و افزایش مخاطبان آن، مدیران بازاریابی آنلاین به سراغ استفاده از این پلتفرم برای تبلیغات رفتند. در این پست قصد داریم تا به نقش اینستاگرام در رشد کسب و کارها بپردازیم.

بررسی نقش اینستاگرام در رشد کسب و کارها
بررسی نقش اینستاگرام در رشد کسب و کارها

با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، مدیران کسب و کارهای پیشرو به خوبی متوجه شدند که می‌توانند از این بسترها برای رشد تجارت خود استفاده کنند. با مطرح شدن اینستاگرام و افزایش مخاطبان آن، مدیران بازاریابی آنلاین به سراغ استفاده از این پلتفرم برای تبلیغات رفتند. در این پست قصد داریم تا به نقش اینستاگرام در رشد کسب و کارها بپردازیم.

 

چگونه اینستاگرام به یک کسب و کار برای رشد بیشتر کمک می‌کند؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که بر پایه عکس و ویدئو شکل گرفته است. این دو فرمت محتوایی می‌توانند نقش زیادی بر روی جلب توجه مخاطب و متقاعد ساختن او داشته باشند. به همین دلیل می‌توان از اینستاگرام به جهت فعالیت‌های بازاریابی آنلاین استفاده کرد. به طوری که امروزه عبارات اینستاگرام مارکتینگ توسط دیجیتال مارکترها به دفعات شنیده می‌شود.

در بازاریابی اینستاگرام سعی می‌شود تا با استفاده از امکانات این پلتفرم توجه مخاطبان را به پیام‌های که در تبلیغات قرار دارند، جلب نموده و با اقناع نمودن مشتریان، محصولات یا خدماتی را به آنها عرضه کرد.

سوالی که ذهن بسیاری از مدیران را به خود درگیر می‌کند این است که چگونه می‌توان نقش اینستاگرام را در رشد کسب و کارها توسعه داد؟ در ادامه به ذکر نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند به توسعه بازار هر کسب و کاری توسطز اینستاگرام کمک کند.

 

1- تولید محتوا اینستاگرام

هر کسب و کاری که می‌خواهد در اینستاگرام مارکتینگ موفق شود باید به تولید محتوا توجه ویژه‌ای داشته باشد. نقش محتوا اینستاگرام در رشد کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. یک محتوای خوب می‌تواند توسط مخاطبان دیده شود، لایک بگیرد، به اشتراک گذاشته شود، فالوور جذب کند و از همه مهمتر منجر به فروش شود.

در محتواهای تبلیغاتی باید پیام اصلی محتوا به صورت شفاف به مخاطب انتقال پیدا کند و دعوت به اقدام(Call to Action) مشخصی داشته باشد. اگر به دنبال افزایش فروش از طریق اینستاگرام هستیم باید تمرکز بیشتری بر روی محتوا داشته باشیم.

 

2- نظم در تولید محتوا

تولید محتوا اینستاگرامی نقش مهمی در رشد کسب و کارها دارد. امّا اگر این محتواسازی بدون نظم باشد نمی‌تواند موفقیتی را به همراه بیاورد. به همین دلیل اگر قصد داریم تا از اینستاگرام مارکتینگ نتیجه مناسبی را بدست بیاوریم باید به تهیه یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام بپردازیم.

در تقویم محتوایی اینستاگرام سعی می‌شود تا زمان تولید و انتشار پست‌ها و استوری‌ها به دقت مشخص شود. این زمان‌بندی دقیق به تیم تولید محتوا کمک می‌کند تا فرصت لازم را برای ایده‌پردازی و تهیه سناریوهای محتواسازی در اختیار داشته باشند.

 

3- تعیین استراتژی و شناخت مخاطب

برای اینکه بتوان از یک پیج اینستاگرام نتیجه لازم را گرفت باید استراتژی داشت. این استراتژی را می‌توان با شناخت درست از مخاطب بدست آورد. مخاطب نقش مهمی در رشد کسب و کارهای اینستاگرامی دارد. تمام تلاش اینستاگرام مارکترها این است که بتوانند رضایت مخاطبان را بدست آورند.

 

4- برندسازی در اینستاگرام

زمانی نقش اینستاگرام در رشد کسب و کارها پر رنگ می‌شود که بتوان از آن در رشد یک برند تجاری استفاده کرد. برای اینکه برندینگ در اینستاگرام را به وجود آورد باید به جزئیات توجه کرد.

شکل‌گیری هویت برند با کمک هویت بصری شکل می‌گیرد. هویت بصری(Visual Identity) در اینستاگرام شامل لوگو، تصویر پروفایل، لی‌اوت، هایلایت‌ها، استوری، پست‌ها، کاورهای اینستاگرام و .. می‌شود. توجه به هر کدام از موارد فوق در یک پیج اینستاگرام، هویت برند را برای مخاطب شکل می‌دهد.

 

5- رشد فالوورهای اینستاگرام

برای داشتن یک اینستاگرام موفق، تعداد بالای فالورها مهم است. امّا برای رشد تعداد فالوورها به هر شیوه‌ای دست نزنید. هدفمند بودن فالورهای جذب شده و وفاداری آنها به برند اهمیت دارد. فرآیندهای تولید محتوا را باید طوری چیند که فالوورهای شما تعاملات بالایی با پیج اینستاگرام داشته باشند. زمانی که آنها تعامل خوبی با یک پیج اینستاگرام داشته باشند، می‌توانند نقش بیشتری را در رشد کسب و کارها بر عهده بگیرند.

 

6- مدیریت پیج اینستاگرام

اگر می‌خواهیم اینستاگرام خود را رشد دهید باید به مدیریت آن توجه داشته باشید. در مدیریت پیج اینستاگرام باید به سراغ روش‌هایی برای بهبودارتباطات با مخاطبان برویم که منجر به افزایش نرخ تعامل شود. یک ادمین اینستاگرام به خوبی می‌داند که عملکرد او می‌تواند بر روی رشد کسب و کارها تاثیر بگذارد به همین دلیل تمرکز خود را بروی مدیریت پیج می‌گذارد و تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

استفاده از گزارشات آماری به ادمین کمک می‌کند تا بتوانند تصمیمات درستی را بگیرد و استراتژی تولید محتوا را به خوبی بر روی پیج اجرا کند. به طور کلی یک ادمین اینستاگرامی باید:

  1. فرآیند تولید محتوا را براساس تقویم محتوایی پیگیری کند.
  2. نظارت بر اجرای درست استراتژی تولید محتوا داشته باشد
  3. گزارشات آماری اینستاگرام را بررسی کند و نکات مهم را به مدیران کسب و کاری انتقال دهد
  4. با پاسخگویی به دایرکت‌ها و کامنت‌ها، زمینه را برای رشد کسب و کارها در اینستاگرام فراهم آورد.
  5. با در نظر گرفتن رقبا، فرصت‌های جدید را به اطلاع استراتژیست برساند
  6. و..

7- تبلیغات اینستاگرامی

داشتن یک پیج اینستاگرامی می‌تواند نقش مهمی در رشد هر کسب و کاری داشته باشد. امّا در برخی از مواقع برای رشد پیج اینستاگرام به سراغ کمپین‌های تبلیغاتی می‌رویم. از کمپین‌های تبلیغات اینستاگرامی ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کنیم:

  1. توسعه برند: معرفی بیشتر برند به مخاطبان
  2. افزایش لایک، کامنت و فالووردر این نوع از کمپین تبلیغاتی، هدف جذب فالوور است امّا با گذر زمان می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فالوورها موجب رشد پیج اینستاگرام شوند.
  3. دیده شدن در کنار رقبابعضی از کمپین‌های تبلیغاتی برای جذب سهم بیشتری از بازار طراحی می‌شوند. اینکه بتوانیم در کنار رقبا دیده شویم می‌تواند زمینه را برای رشد برند فراهم آورد.
  4. افزایش فروش اینستاگرام: هدف نهایی کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام افزایش میزان فروش یک محصول یا خدمت است. برای اینکه یک کسب و کار در اینستاگرام بتواند فروش بیشتری داشته باشد باید براساس طرح و برنامه عمل کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام یکی از شیوه‌های رایج تبلیغات است. در این شیوه، کسب و کارها به سراغ افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خود می‌روند و با تبلیغ در پیج آنها، مخاطبان را به سمت پیج خود می‌کشاند. نرخ تبدیل در اینفلوئنسر مارکتینگ به نسبت سایر شیوه‌های تبلیغاتی بسیار بالا است.

 

7- خلاقیت و نوآوری در اینستاگرام

اینستاگرام می‌تواند نقش مهمی در رشد کسب و کارها داشته باشد به شرطی که خلاقیت و نوآوری به فراموشی سپرده نشود. یک پیج اینستاگرام زمانی می‌تواند موفق عمل کند که پست‌ها واستوری‌های خلاقانه و متفاوت از دیگران داشته باشد.

چنین پیجی علاوه بر اینکه می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند، محتواهایش وایرال خواهد شد و توسط تعداد زیادی از افراد دیده می‌شود.

 

8- توجه به جزئیات

در اینستاگرام مارکتینگ توجه به برخی از نکات جزیی می‌تواند اثرات بزرگی را برای کسب و کار شما به وجود بیاورد. به عنوان مثال با استفاده از هشتگ‌های مرتبط می‌توان یک پست را به افراد بیشتری نشان داد. توجه به ساعت انتشار استوری و پست می‌تواند بازدید کننده بیشتری برای کسب و کارها به همراه بیاورد.

توجه به این نکات قطعا می‌تواند نقش مهمی در رشد کسب و کارها داشته باشد. برای اینکه در اینستاگرام موفق شوید حتما از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید تا بتوانید با هزینه کمتر و زمان سریع‌تر به نتایج مطلوب خود برسید. استودیو نوآوری دیجیتال چکاد با ارائه انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ به رشد کسب و کارها در فضای آنلاین کمک می‌کند.

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی