اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011265710717076

تولید و فروش فن فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی برج خنک کننده

کد: 140011265710717076

https://bit.ly/3sKkKzd

، تهران , (اخبار رسمی): فن در کولینگ تاور وظیفه ایجاد جریان هوا برای افزایش راندمان تبخیر را بر عهده دارد. هر چقدر که فن و پره ها کیفیت بالاتری داشته باشد، مصرف برق کاهش پیدا می کند و دستگاه لرزش کمتری خواهد داشت.

فن برج خنک کن
فن برج خنک کننده از جنس فایبرگلاس

فن مهمترین قسمت متحرک برج خنک کننده است. ما با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا، شبیه سازی و تجربه منحصر بفرد در حوزه برج خنک کننده و ایرکولر، می توانیم فن فایبرگلاس را تا قطر 7.5 متر تولید کنیم.

کار فن کولینگ تاور

فن در کولینگ تاور وظیفه ایجاد جریان هوا برای افزایش راندمان تبخیر را بر عهده دارد. هر چقدر که فن و پره ها کیفیت بالاتری داشته باشد، مصرف برق کاهش پیدا می کند و دستگاه لرزش کمتری خواهد داشت. البته همانطور که انتخاب یک فن ضعیف با هوادهی کمتر از شرایط طراحی می تواند باعث شود که کولینگ واتر به دمای سرد مورد نظر نرسد، پره های بیش از حد بزرگ و با سرعت بالا هم می توانند باعث پاشش بیش از حد قطرات به بیرون شوند که مصرف آب در برج خنک کننده را زیاد خواهد کرد.

طبقه بندی فن کولینگ تاور بر اساس محل قرار گرفتن

همانطور که می دانید Cooling tower ها از نظر حالت ایجاد جریان هوا به دو نوع مکشی و دمشی تقسیم می شوند. برج های خنک کننده فلزی معمولا از نوع دمشی هستند که فن آنها در قسمت ورودی هوا قرار می گیرد و معمولا از نوع سانتریفیوژ(گریز از مرکز) ساخته می شود.

اما در کولینگهای مکشی، مجموعه فن در بالای برج و داخل فن استک قرار می گیرد که هوا را به سمت بیرون می مکد. برج خنک کننده فایبرگلاس که آن را در صنعت بیشتر می شناسیم هم از نوع مکشی(Induced draft cooling tower) است که مصرف برق کمتری از نوع دمشی(Forced draft cooling tower) دارد. توضیحات ما در این مقاله در مورد فن های مکنده برج خنک کننده است که از نوع محوری(Axial fan) هستند.

جنس فن برج خنک کننده

از آنجا که قطر پره ها با توجه به ابعاد برج خنک کن تغییر می کند، جنس بلیدها هم تا حد زیادی به قطر بستگی دارد. برای قطر بیشتر از 2 متر، انتخاب مناسب شما استفاده از فن فایبرگلاس است. البته در بعضی از موارد فن آلومینیومی و فلزی هم در کولینگ تاورهای قدیمی تر استفاده می شده است.

فن پلاستیکی(فن مولتی وینگ)

این مدل از پره ها که معمولا به صورت تزریق پلاستیک ساخته می شوند برای استفاده در برج های کوچک است و نهایتا تا قطر 1.5 الی 2 متر مورد استفاده قرار می گیرد. در قطر بین 0.5 متر تا 1.5 متر بعضی از تولید کننده ها از فن های فلزی ضربی هم استفاده می کنند که مقداری سنگین تر هستند.

فن آلومینیومی یا فلزی

در بسیاری از ایرکولرها یا کولینگ تاور های بتنی قدیمی، از پره آلمینیوم، گالوانیزه یا فولادی استفاده می شد. علت استفاده از این نوع پره ها معمولا این بود که تکنولوژی کامپوزیت مثل امروز رشد نکرده بود. در بین این مدل های بلید و فن، پره آلومینیومی که با استفاده از روش پولترود و به صورت بلید تیغه ای تولید میشود هنوز هم در بعضی از پروژه های مورد استفاده قرار می گیرد. فن آلومینیومی که در پروژه های داخل ایران استفاده شده معمولا محصول شرکت هایی مثل ایلمد(ilmed fan) یا کوفیمکو(Cofimco fan) است که به خاطر بالا رفتن قیمت دلار، واردات آن بسیار هزینه بر و سخت خواهد بود. بهترین گزینه برای تعویض فن آلومینیوم، استفاده از پره کامپوزیت فایبرگلاس با رزین مقاوم در برابر حرارت و خوردگی است.

فن فایبرگلاس ایرفویل

پیشرفتهای چند دهه اخیر در حوزه متریال های کامپوزیت، باعث شد پای این مواد به صنعت تهویه باز شود. ویژگی های فن کامپوزیت(فایبرگلاس یک نوع از کامپوزیت است) سبک بودن، استحکام بسیار زیاد، مقاومت در برابر تابش مستقیم خورشید و قابلیت ایجاد پیچش در شعاع است. به خاطر این قابلیت های منحصر بفرد، اگر شما بخواهید یک فن با قطر 2 متر(تقریبا 6 فوت) تا 7.5 متر (25 فوت) برای کولینگ تاور یا ایرکولر خریداری کنید، بهترین انتخاب، فن فایبرگلاس است. شاید جالب باشد که بدانید خود فن فایبر گلاس به دو صورت تیغه ای و پیچش دار قابل تولید است که هر کدام ویژگی های خود را دارد.

ما با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا، استفاده از نرم افزارهای طراحی و شبیه سازی و تجربه منحصر بفرد در حوزه برج خنک کننده و ایرکولر، می توانیم فن کولینگ تاور و ایرکولر را تا قطر 7.5 متر تولید کنیم. تمام پره های تولید شده به همراه هاب و کلمپ گالوانیزه یا استیل و به صورت ست کامل بالانس شده تحویل مشتریان عزیز می شود.
برای استعلام قیمت فن و پره فایبرگلاس و مشاوره انتخاب فن برج خنک کن با قطر بیش از 2 متر، با ما تماس بگیرید:
09124780268

02166129745

02166561974

لینک اصلی مقاله فن برج خنک کن 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید