اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012145746616118

خرید قطعات کولر گازی اصلی

خرید قطعات کولر گازی اصلی

کد: 140012145746616118

https://bit.ly/3vGCgr7

، (اخبار رسمی): خرید قطعات کولر گازی با ضمانت از تهران سرویس .آشنایی با قطعات کولر گازی و انواع قطعات موجود در بازار فروش قطعات اصلی کولر گازی

خرید قطعات کولر گازی
خرید قطعات کولر گازی با ضمانت

خرید قطعات تمامی برندهای کولر گازی با ضمانت در تهران و سایر شهرستان ها با کمترین قیمت برای اطلاع از قیمت لطفا با نزدیکترین شعبه به محل سکونت خود تماس حاصل نمایید 02166593368

برای شناخت لوازم و قطعات یدکی کولر گازی باید در ابتدا به این موضوع آگاهی داشته باشیم که به دو دسته تقسیم می شود. قطعات مکانیکی کولر گازی قطعات الکتریکی کولر گازی بعد از گذشت چند سال از کارکرد کولر گازی و اسپلیت ، به دلیل استهلاک و فرسودگی قطعات کولر گازی شاهد افت راندمان یا از کار افتادگی بعضی از قطعات مکانیکی کولر گازی مثل کمپرسور ، موتور فن ، شیر برقی ، شیر های رفت و برگشت ، بلوور یونیت داخلی و پروانه یونیت خارجی و دیگر قطعات مکانیکی مثل موتور فن کولر گازی یا الکترو موتور کولر گازی خواهیم بود که نشانه های آن عدم کارکرد صحیح کولر گازی می باشد.برای رفع مشکلات کولر گازی تکنیسین های تهران سرویس با مدارک معتبر آماد رفع مشکل شما عزیزان هستند. تعمیر کولر گازی ,سرویس کولر گازی , نصب کولر گازی , و سایر خدمات کولر گازی در تهران سرویس با ارزانترین نرخ انجام میشود. در این مقاله سعی در آن داشته ایم تا شما را با قطعات کولر گازی آشنا کنیم . خرید قطعات کولر گازی و خرید قطعات پکیج با ضمانت از تهران سرویس.

کمپرسور کولر گازی:

کمپرسور کولر گازی قلب تپنده سیکل تبرید شناخته می شود و وظیفه متراکم کردن گاز را به عهده دارد و از دو جزء مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده .کمپرسور های متداول در کولر گازی به سه شکل طراحی و ساخته می شوند:

کمپرسور پیستونی
کمپرسور روتاری
کمپرسور مارپیچی (اسکرال)

کمپرسور پیستونی:

همانطورکه از اسم این نوع کمپرسور نیز مشخص است، عملیات لازم جهت کمپرس کردن گاز در کولر گازی توسط یک پیستون و سیلندر انجام می‌شود. کمپرسور کولر گازی مدل پیستونی عملیاتی مشابه سیستم احتراق خودرو دارد. البته در اینجا احتراقی ایجا نمی شود. عملیات تراکم و انتقال مبرد یا گاز به این گونه است که مبرد موجود در محفظه کمپرسور توسط یک سیستم مکنده به داخل سیلندر هدایت می‌شود. پیستون به پایین حرکت کرده مبرد را متراکم می‌کند و با فشار زیاد به داخل سیستم کولر گازی می‌فرستد. این نوع کمپرسور کولر گازی یکی از قدیمی ترین سیستم‌های کمپرسوری است که در کولر مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز نیز کاربردهای خاص خود را دارد. کاربرد این نوع کمپرسور بیشتر در مناطق گرمسیر است. در قسمت‌هایی مثل جنوب یا قسمت‌های مرکزی ایران، کمپرسور پیستونی کولر گازی کاربرد زیادی دارد. مصرف پایین و عمر بالای این نوع از کمپرسور کولر گازی از مزایای آن است. عیب خاصی که می‌توان برای این نوع کولر گازی نام برد، صدای آن است. کولر گازی که کمپرسور پیستونی داشته باشد صدای زیادی تولید می‌کند و گاهی ممکن است این صدا اذیت کننده نیز باشد. البته سرویس کردن آن به طور دوره ای، از صدای آن می‌کاهد.

مزایای کمپرسور پیستونی کولر گازی:

قیمت مناسب تر رایج بودن وجود تعداد بالای تعمیرکار متخصص این نوع کمپرسور

معایب کمپرسور پیستونی کولر گازی:

صدای زیاد مصرف بالا راندمان پایین

کمپرسور روتاری:

کمپرسورهای روتاری، دستگاه‌هایی هستند که تمامی عملیات مکش مبرد و فشرده سازی آن را با استفاده از تیغه‌هایی انجام می‌دهند که به صورت دایره وار و در شیارهای خاص خود چرخش پیدا می‌کنند. نحوه کار این نوع از کمپرسور کولر گازی به این صورت است که گاز یا مبرد از سریق یک دریچه به داخل کمپرسور مکش می‌شود.زمانی که مبرد وارد فضای کمپرسور روتاری میشود، توسط تیغه‌هایی که با سرعت در حال چرخش هستند به سمت قسمت خروجی فرستاده شده و کمپرس می‌شوند. در واقع فشار ایجاد شده توسط هدایت پره یا تیغه‌ها، باعث فشرده شدن مبرد و انتقال با فشار بالا به سیستم می‌شود.با توجه به نوع ساختار کمپرسور روتاری کولر گازی، عملکرد آن در مناطق سردسیر و مرطوب بهتر است. در نتیجه بیشتر این نوع کولر گازی را در غرب و شمال ایران می‌یابیم.

مزایا کمپرسور روتاری کولر گازی:

صدای کمتر نسبت به کمپرسور پیستونی مصرف بهینه نسبت به کمپرسور پیستونی راندمان بالاتر نسبت به کمپرسور پیستونی

معایب کمپرسور روتاری کولر گازی

هزینه تعمیرات بیشتر نسبت به کمپرسور پیستونی

کمپرسور مارپیچی (اسکرال):

جدیدترین، به روز ترین و شاید بهترین کمپرسور کولر گازی، نوع مارپیچی است. این نوع از کمپرسور را اسکرال نیز نام گذاری می‌کنند. دو مارپیچ درون این نوع کمپرسور وجود دارد که بر خلاف یکدیگر حرکت می‌کنند. در واقع یکی از کمپرسورها ثابت و دیگری حرکت می‌کند؛ اما نحوه قرارگیری به گونه ای است که یکی برخلاف دیگری حرکت می‌کند. این حرکت به گونه ای تعبیه شده است که هم مبرد را فشرده می‌کند و هم آن را به سمت خروجی هدایت می‌نماید. این مارپیچ حلزونی کمترین سر و صدا را ایجاد می‌کند، مصرف برق پایینی دارد و به صورت کلی راندمان بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. از کمپرسور اسکرال بیشتر برای کولرهای گازی بزرگ و ظرفیت زیاد استفاده می‌شود.

مزایا کمپرسور اسکرال کولر گازی:

راندمان بالاتر عمر بالاتر صدای کمتر مصرف کمتر و بهینه

معایب کمپرسور اسکرال کولر گازی:

قیمت بالا نصب تنها روی کولر گازی با ظرفیت بالا از شما دعوت میکنیم مقاله علت سوختگی کمپرسور کولر گازی را مطاله نمایید.

 

کندانسور کولر گازی چیست؟

کندانسور (Condenser ) قطعه ای است که گاز مبرد گرم شده و تحت فشار قرار گرفته را به یک مایع خنک تبدیل می کند. این مایع از طریق سیستم کولر گازی جریان پیدا می کند و به خنک شدن دمای داخل خانه شما کمک می کند. همچنین گرمای جذب شده را به فضای خارجی انتقال می دهد و گاز مبرد را به یک مایع متراکم تبدیل می کند. بدون یک کندانسور با کیفیت بالا، واحد کولر گازی شما به طور موثری فضای داخلی شما را خنک نگه نمی دارد. بیشترین مشکلی که برای کنداسور کولر گازی و اسپلیت رویت می شود به وجود آمدن نشتی مبرد می باشد. در صورت بروز چنین مشکلی کم هزینه ترین راه نشت یابی و ترمیم نقطه نشت شده می باشد . در صورتی که تعداد نقاط نشت شده بیش از دو نقطه باشد تعویض کندانسور بهترین گزینه می باشد و در این حالت خرید قطعات کولر گازی مسیری سریع برای برطرف شدن مشکل کولر گازی شما محسوب می شود. به دلیل آن که کندانسور از قطعات خارجی کولر بوده و در خارج از ساختمان نصب میشود، به همین دلیل این قطعه در معرض گرد و خاک قرار میگرد و به مرور زمان باعث مشود، کندانسور به وسیله ی این گرد و غبار از جرم پوشیده بشود، و با عث مختل شدنِ روند خنک شدن میشود. که باید در اولین فرصت داخل لوله ها را شست

بلوور:

بلوور در یونیت داخلی جای داشته و وظیفه به چرخش درآوردن جریان هوا را برعهده دارد بیشترین آسیب دیدگی مربوط به شکستگی تیغه های بلوور می باشد که راهی جز تعویض نداشته و عدم تعویض آن باعث بروز مشکلات بعدی مثل ایجاد مشکل در موتور فن اسپلیت شده و ناچار به تعویض قطعه نام برده شده شویم.

بلوور فن:

بلوور فن کولر گازی ( پروانه کولر گازی ) قطعه ای از کولر گازی است که به موتور فن کولر گازی وصل می شود و وظیفه گردش هوا و پرتاب باد به خارج پنل کولر گازی را بر عهده دارد .

به پروانه کولر گازی بلوور فن ، بلور فن و بلوئر فن گفته می شود که تلفظ آن در میان مردم اندکی فرق دارد .

بسته به برند کولر ها و ظرفیت آن طول و قطر بلور فن با هم فرق می کند . بعضی از برند ها دارای بلوئر فن با قطر بزرگتر و برخی دارای بلوئر فن با طول بیشتر هستند .

موتورفن داخلی کولر اسپلیت:

علت خرابی موتور فن کولر های گازی اسپلیت می تواند نوسان برق و همچنین کارکرد بیش از حد آن در زمان های مختلف باشد از دیگر مواردی که باعث سوختن موتور فن داخلی کولر گازی می‌گردد انتخاب بلوور فن نامناسب با توان و ظرفیت موتور فنی باشد.

پروانه کولر گازی:

پروانه کولر های گازی وظیفه انتقال گرما از کندانسور به محیط را برعهده دشته و اجازه نمی دهد تا دمای کندانسور بیش از حد بالا رفته و عملکرد سرمایش مختل شود.

گاز خنک‌کننده:

گاز خنک کننده کولر گازی، که با نام ماده مبرد نیز شناخته می‌شود، در بخش اواپراتور کولر گازی قرار دارد. گاز مبرد این خاصیت را دارد که از حالت مایع به گاز، و بالعکس، تبدیل شود. بنابراین، این گاز ابتدا از حالت مایع به حالت گاز تبدیل میشود و سپس در بخش کندانسور، با پس دادن گرما، دوباره به حالت مایع باز می گردد. گفتنی است که نیروی لازم برای به چرخش درآوردن گاز خنک کننده در سیستم، به وسیله‌ی کمپرسور تامین می‌شود. مقاله تهران سرویس در زمینه شارژ گاز کولر گازی را مطالعه نمایید.

لوله مویی:

لوله مویی وظیفه کاهش فشار گاز خنک کننده و ایجاد شرایط لازم برای تبخیر آن در اواپراتور را برعهده دارد.

قطعات الکتریکی کولر گازی:

برد الکتریکی : وظیفه صدور فرمان و کنترل عملکرد بخشهای مختلف دستگاه را به عهده دارد.
فیوز حرارتی اتوماتیک (Overload) :وسیله حفاظتی است که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بیش از حد و سایر موارد الکتریکی محافظت می کند.
سنسور تنظیم دما :برای کنترل برودت و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز محیط مورد استفاده قرارمی گیردکه معمولاً در روی اواپراتور نصب می گردد و فرمان قطع و وصل کمپرسور از این طریق صادر می شود.
خازن :هدف از بکار گیری خازن عمدتاً افزایش گشتاور در زمان راه اندازی کمپرسور است و معمولاً یک خازن نیز برای راه اندازی موتور فن مورد استفاده قرار می گیرد. تابلو برق :برق مورد نیاز بخشهای الکتریکی را تامین مینماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]