اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012205761418027

همه چیز در مورد جاب آفر کانادا

کد: 140012205761418027

https://bit.ly/3I3DsaD

، تهران , (اخبار رسمی): جاب آفر کانادا چیست؟ جاب آفر کانادا دو حالت دارد: مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار کانادا و ورک پرمیت (Work Permit) مهاجرت به کانادا از طریق اقامت دائم کانادا اکسپرس انتری در سیستم اکسپرس انتری، گرفتن جاب آفر از کانادا امتیاز دارد و به شما کمک می‌کند که امتیاز خود در سیستم CRS را بالا ببرید.

همه چیز در مورد جاب آفر کانادا
همه چیز در مورد جاب آفر کانادا

جاب آفر Job Offer یعنی پیشنهاد کار. جاب آفر کانادا یک پیشنهاد شغلی است که از طرف کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید.

شرایط جاب آفر کانادا

اولین شرط جاب آفر کانادا، معتبر بودن آن است. بنا بر قانون اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC اگر جاب آفر معتبر نباشد، امکان دریافت ویزای کار وجود ندارد و یا در سیستم اکسپرس انتری امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد. شرایط جاب آفر معتبر به شرح زیر است:

  • جاب آفر باید تمام‌ وقت باشد، یعنی دست کم ۳۰ ساعت در هفته
  • فصلی نباشد
  • حداقل مدت آن یک سال تمام باشد
  • در لیست مشاغل ناک کانادا باید سطح مهارت A یا B یا 0 داشته باشد
  • باید تأییدیه‌ تأثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را داشته باشد، یعنی LMIA مثبت گرفته باشد، یا معاف از LMIA باشد.

جاب آفر معاف از LMIA

به طور کل، سه دسته از جاب آفرها معاف از LMIA در نظر گرفته می‌شوند:

  • جاب آفرهایی که به خاطر توافقات میان دولت فدرال و دولت‌های استانی معافیت می‌گیرند؛
  • جاب آفرهایی که بنا بر قاعده‌ کلی «سود کانادایی‌ها» از جانب دولت معاف از LMIA شده‌اند. برای نمونه، جاب آفرهایی که از طریق برنامه‌ انتقال درون‌شرکتی ICT صادر می‌شود. 
  • جاب آفرهایی که از طریق توافق‌نامه‌های تجاری بین‌المللی مانند نفتا یا کازما، معاف از LMIA هستند.

نحوه گرفتن جاب آفر از کانادا

احتمالا یکی از سوالات اصلی شما این است که چطور می‌توانید از کانادا جاب آفر بگیرید؟ حالت کلی این است که برای گرفتن جاب آفر از کانادا باید ابتدا به دنبال کار در این کشور بگردید. در این بخش، مراحل اخذ جاب آفر کانادا را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم: 

تهیه‌ کاور لتر و رزومه‌ حرفه‌ای با توجه به قواعد نگارشی کانادا

عضویت در سایت‌های کاریابی در کانادا:

در سایت‌های کاریابی و شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای پروفایل درست کنید و شرح کارهای حرفه‌ا‌ی خود را به زبان انگلیسی در آن‌ها وارد کنید. 

لینکدین شبکه‌ی بسیار مهمی است و به ‌نوعی ویترین حرفه‌ای شما تلقی می‌شود. بسیاری از کارفرمایان موقعیت‌های شغلی آزاد خود را در لینکدین می‌گذارند و از آن طریق متخصصان مورد نیاز خود را پیدا می‌کنند. 

سایت‌های مهم دیگر که برای کاریابی باید در آنها عضویت داشته باشید، ایندید Indeed و زیپ‌ ریکروتر Zip Recruiter هستند. 

با توجه به تخصص و تحصیلات خود، مشاغل مورد نیاز در بازار کار کانادا را بررسی کنید.

یادتان باشد که همیشه همه‌ کارها را در سایت‌ها آگهی نمی‌کنند. بیشتر موقعیت‌های شغلی از طریق ارتباط شخصی افراد پر می‌شود. بنابراین، اگر کسی را در کانادا سراغ دارید به او بسپارید تا اگر موقعیت شغلی مناسبی را می‌شناسد، شما را معرفی کند. 

یافتن شغل مناسب و دریافت جاب آفر از یک کارفرمای معتبر کانادایی

در این مرحله، اگر جاب آفر شما معاف از LMIA نباشد، کارفرما باید برای دریافت تأییدیه‌ی LMIA اقدام کند و در صورت گرفتن LMIA مثبت، آن را برای شما ارسال کند.

ویزای جاب آفر کانادا

ویزای جاب آفر کانادا یا همان ورک پرمیت، ویزای کار موقت کانادا است که از طریق دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایی کانادایی به دست می‌آید. به واسطه این ویزا می‌توانید وارد کشور کانادا شوید و برای مدت معینی برای کارفرمایی مشخص کار کنید.

بزرگترین مزیت ویزای جاب آفر کانادا این است که امکان تبدیل آن به اقامت دائم کانادا وجود دارد. در این صورت برای همیشه می‌توانید در این کشور بمانید و کار کنید.

مدرک زبان برای ویزای جاب آفر کانادا

برای گرفتن ویزای کار از طریق جاب آفر کانادا، الزامی به ارائه مدرک زبان ندارید ،شما باید آفیسر را قانع کنید که برای انجام وظایف محول شده به شما در حوزه جاب آفرتان، توانایی لازم را دارید.

مراحل اخذ ویزای جاب آفر کانادا

  • مرحله اول: دریافت پیشنهاد کار یا جاب آفر از یکی از کارفرمایان مجاز کانادایی
  • مرحله دوم: اقدام کارفرما برای گرفتن گزارش ارزیابی تأثیرات بازار کانادا یا LMIA از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا ESDC برای مشاغلی که به این مجوز نیاز دارند
  • مرحله سوم: تمدید جاب آفر توسط کارفرما
  • مرحله چهارم: پر کردن اپلیکیشن آنلاین برای ویزای کار
  • مرحله پنجم: انجام انگشت نگاری (بایومتریک)
  • مرحله ششم: دریافت ویزای کار

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر

شما با داشتن ویزای جاب آفر یا ورک پرمیت کانادا می‌توانید وارد کانادا شوید و برای یک کارفرمای مشخص کار کنید. پس از آن احتمالا دغدغه شما این است که چطور می‌توانید ویزای کار موقت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر وجود دارد:

  • اکسپرس انتری Express Entry
  • برنامه‌های مهاجرت استانی PNP

واقعیت این است که در روش اکسپرس انتری که دارای برنامه‌های نیروی کار ماهر فدرال FSW، تجربه کانادایی CEC و نیروی کار فنی و حرفه‌ای FST است، نیازی به داشتن جاب آفر نیست ولی داشتن جاب آفر امتیاز شما را در سیستم CRS افزایش می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]