اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012235767817514

قابلیت HbbTV در تلویزیون چیست؟

کد: 140012235767817514

https://bit.ly/3KEsZUK

، تهران , (اخبار رسمی): Hybrid broadcast broadband TV یا به اختصار HbbTV قابلیتی است که بوسیله آن تلویزیون می‌تواند علاوه بر پخش عادی محتوای شبکه‌های تلویزیونی (برودکست)، محتواهای دیگری مانند اخبار، وضعیت آب و هوا، جستجو، بازی و… را هم نمایش دهد.

قابلیت HbbTV در تلویزیون چیست؟
قابلیت HbbTV در تلویزیون چیست؟

قابلیت HbbTV یا تلویزیون هیبریدی چیست؟

تلویزیون‌ هیبرید یا تلویزیون ترکیبی یک استاندارد جدید است که با ترکیب قابلیت‌های پخش برودکست همگانی و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می‌کوشد خدمات جذابتر و بهتری را به کاربر ارائه دهد.

در این استاندارد تلویزیون فقط صدا و تصویر برای بیننده فراهم نمی‌کند. با دریافت و امکان نمایش اطلاعات جانبی، تلویزیون‌ هیبرید یک تجربه جدیتر و بیشتر از تماشای ویدیو عادی است.

تصور کنید در هنگام پخش یک سریال می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد بازیگر مورد علاقه‌تان بدانید. یا تهیه کننده و کارگردان آن مجموعه کیست و بیوگرافی آن را بخوانید. تصور کنید در هنگام پخش یک برنامه آشپزی دلتان بخواهد مواد اولیه یا ظروف مورد استفاده در آن برنامه را تهیه کنید تا شما هم مانند آشپز برنامه بتوانید آن غذا را تهیه کنید.

این سرویس‌ها بخش‌های کمی از قابلیت HbbTV است که به تدریج قرار است در شبکه‌های تلویزیون صدا و سیما گنجانده شود. این سرویس‌ها که به خدمات ارزش افزوده شناخته می‌شوند بر اساس این استاندارد قابل ارائه هستند. تمام این امکانات با فشار دادن یک کنترل بورت آنلاین امکان پذیر خواهد بود.

چه تلویزیونی از قابلیت HbbTV پشتیبانی می‌کند؟

بهتر است اینطور بگوییم که همه تلویزیون‌های هوشمند این امکانات را پوشش خواهند داد. هر تلویزیون هوشمندی که بتواند به اینترنت متصل شود و اطلاعات را دریافت کند می‌تواند این استاندارد را ارائه کند. برای مشاهده تلویزیون‌های هوشمند و ایرانی دنای می‌توانید وارد صفحه فروشگاه دنای شوید.

فعال کردن قابلیت HbbTV در تلویزیون

فعال کردن قابلیت HbbTV در تلویزیون اصلا کار سختی نیست. تلویزیون را به اینترنت متصل کنید. شبکه‌ای که قابلیت HbbTV را پشتیبانی می‌کند باز کنید. علامتی در گوشه تلویزیون نمایش داده خواهد شد. در این حالت با زدن دکمه قرمز تلویزیون به سرویس HbbTV دسترسی خواهید داشت.

قابلیت HbbTV

اگر تلویزیون شما به اینترنت متصل است و شبکه‌ای که باز کرده‌اید این قابلیت را پشتیبانی می‌کند و همچنان نمی‌توانید به HbbTV دسترسی پیدا کنید با نمایندگی تلویزیون تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی کنند.

 اگر از اتصال تلویزیون به اینترنت مطمئن هستید، باید این مورد را از شرکت سازنده تلویزیون‌تان جویا شوید. طبق بررسی‌های ما متاسفانه شرکت‌های سازنده و مونتاژ کننده تلویزیون در داخل کشور، با وجود پشتیبانی کردن این سرویس، آن را غیرفعال کرده‌اند. از آن‌ها بخواهید با دادن آپدیت این آپشن را فعال کنند.

کدام تلویزیون‌های دنای قابلیت HbbTV را پشتیبانی می‌کنند؟

دنای تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند است. تلویزیون‌های هوشمند به دلیل دسترسی به اینترنت قابلیت پشتیبانی از این سرویس را دارند. بنابراین درصورتی که تلویزیون هوشمند دنای را تهیه می‌کنید می‌توانید پس از اتصال به اینترنت این قابلیت را فعال کنید.

توجه داشته باشید که این قابلیت باید از طرف شبکه‌های تلویزیون صدا و سیما فعال شود و درصورتی که این قابلیت در شبکه مورد نظر شما فعال نباشد نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای رفع هرگونه مشکل می‌توانید با کارشناسان مجرب شرکت دنای تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تلویزیون هوشمند دنای

تلویزیون هوشمند یا Smart TV به تلویزیون گفته می‌شود که قابلیت دسترسی و استفاده از اینترنت را در خود دارند و بویسله آن می‌توانید علاوه بر دیافت شبکه‌های دیجیتال به اینترنت هم متصل شوید و وبگردی کنید.

در این تلویزیون‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای کاربردی را نصب کنید و مانند یک گوشی یا لپ تاپ از آن استفاده کنید. دنای یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی تلویزیون‌های هوشمند است که در ابعاد مختلف تلویزیون تولید می‌کند. گارانتی تلویزیون‌های دنای 18 ماه است و 60 ماه تامین قطعات دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]