اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209047699417514
در دسترس نیست

بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی کدام است؟

کد: 140209047699417514

، تهران , (اخبار رسمی): برای بسیاری افراد، پیدا کردن برندی که در میان نامهای مختلف و اسم‌ و رسم‌دار، شایسته‌ی عنوان بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی باشد، آسان به نظر می‌رسد. البته که در کلام هر کاری آسان است!

بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی کدام است؟
بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی

انتخاب بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی

اما در عمل، انتخاب بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی اصلا آسان نیست، البته، ما که می‌گوییم عملی هم نیست! اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا می‌گوییم عملی نیست، با ادامه‌ی مقاله همراه باشید.

ویژگیهای فنی

هر اسپیکر، برای عملکرد کامل و پخش صدایی شفاف، به قسمتهای مختلفی نیاز دارد. از مهمترین این قسمتها می‌توان به طور خلاصه به توییتر، میدرنج، بِیس و آمپلیفایر اشاره کرد. توییتر مسئول پخش صداهای زیر، میدرنج صداهایی که از لحاظ زیر و بمی در حد میانه هستند و بِیس، صداهای بم است.

آمپلیفایر به طور مستقل مسئولیت پخش صدا را ندارد؛ اما با تقویت صدا، کیفیت خروجی نهایی را بالا می‌برد.

برای مطالعه‌ی بیشتر، می‌توانید راهنمای خرید اسپیکر خانگی قدرتمند را مطالعه کنید.

ویژگیهای ظاهری

در انتخاب و خرید اسپیکر، موارد فنی در اولویت اصلی و اساسی قرار دارند. با این حال، نمی‌توان این موضوع را که طراحی ظاهری اسپیکر، در جذابیت آن تاثیر دارد نادیده گرفت.

طراحی زیبا، رقص نور با الگوی رنگی چشم‌نواز، دقت به جزئیات در طراحی و دقت در ساخت محصولی بدون ایرادات جزئی، در بالا رفتن جذابیت ظاهری موثر هستند.

قدرت صدا

اسم اسپیکر قدرتمند که می‌آید، قدرت صدای آن که با RMS سنجیده می‌شود، ملاک تعیین‌کننده است. در واقع، برای کسانی که حداقل اطلاعاتی از خرید سیستم صوتی دارند،RMS  تقریبا مهمترین معیار در انتخاب است.

هر اسپیکر در یک اوج صدا ممکن است قدرت بالایی داشته باشد؛ اما توان صدا در یک اوج ملاک مناسبی برای قدرتمند دانستن اسپیکر نیست؛ آنچه اهمیت دارد، توان خروجی‌ای است که اسپیکر در یک بازه‌ی زمانی تحمل می‌کند، بدون آنکه در صدای آن اشکال ایجاد شود.

برای روشنتر شدن موضوع، مثالی بزنیم؛ اگر یک اسپیکر 200 وات RMS  داشته باشد، یعنی می‌تواند تا چند ساعت بدون مشکل و مخدوش شدن صدا، 200 وات را پخش کند.

برای مطالعه‌ی بیشتر درمورد قدرت صدا و ، مقاله‌ی همه‌ی آنچه که باید درباره‌ی RMS اسپیکر خانگی بدانید! را مطالعه نمایید.

جنس بدنه

جنس بدنه‌ی اسپیکر، در نگاه اول، بخشی از ظاهر آن را شکل می‌دهد. پس می‌توانستیم جنس بدنه را هم در همان بخش مرتبط با ویژگیهای ظاهری بیاوریم. اما چرا بخشی جداگانه را به آن اختصاص دادیم؟ چون تاثیر جنس بدنه در کیفیت اسپیکر، بسیار فراتر از یک شکل ظاهری است.

وقتی جنس بدنه، برای ساخت اسکلت کابین آن مناسب نباشد، لرزش حاصل از ارتعاش بخشهای داخلی اسپیکر، روی صدایی که از آن به گوش می‌رسد اثری  منفی می‌گذارد. البته این یکی از اثرات منفی است. جنس بدنه‌ی اسپیکر، باید با دوام باشد، در مقابل رطوبت و ضربه مقاوم بوده و حتی در وزن آن اثری منفی نگذارد.

در مقاله‌ی بهترین جنس برای بدنه‌ی اسپیکر خانگی، به طور مفصل‌تری به این موضوع پرداخته‌ایم.

کارایی

گذشته از تمامی موارد بالا، کارایی اسپیکر و فضایی که در آن قرار گرفته است، در قدرتمند شناخته شدن یا نشدن آن تاثیر دارد.

منظور از کارایی، هدف استفاده از آن است. آیا این اسپیکر برای پخش موسیقی در یک تولد دوستانه در منزل کاربرد دارد؟ یا برای یک هیئت مذهبی بزرگ با تعداد زیادی شرکت کننده مورد استفاده است؟ همینطور درنظر بگیرید در یک کافه یا باشگاه ورزشی.

در کنار این کاربرد، اندازه‌ی فضایی که اسپیکر در آن قرار داده می‌شود نیز در صدایی که به گوش می‌رسد تاثیر دارد.

اسپیکری با 160 یا 250 وات RMS، برای فضای معمول آپارتمان، مثلا 100 تا 200 متر، کاملا متناسب است. اما یک خانه‌ی فضای 400 متری، بزرگتر از قدرت پوشش صدای اسپیکر است.

نتیجه‌گیری

با توجه به نکاتی که گفته شد و اثری که هرکدام بر کارایی یک محصول دارند، نمی‌توان نام برند یا مدل خاصی از اسپیکر را به مقام بهترین اسپیکر قدرتمند خانگی رساند! حتی در فروشگاه‌های بزرگ و برندهای نامدار جهانی، نمی‌توان یک مدل را به عنوان گل سرسبد اسپیکرهای دنیا انتخاب کرد.

بهترین و معقولترین روش،  این است که ابتدا اطلاعات خود را بالا ببریم، شرایط خود و توقعاتمان از اسپیکر را تعیین کنیم، در نهایت با یک جمع‌بندی بین این موارد، مناسبترین مدل را انتخاب کنیم.

برای بازدید از مدلهای مختلف اسپیکر دنای، به سایت دنای مراجعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | دکوراسیون و منزل