اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012265775118027

اقامت و مهاجرت به کانادا

کد: 140012265775118027

https://bit.ly/3qjSEdK

، تهران , (اخبار رسمی): کانادا علاوه بر امنیت بالا، کشوری مهاجرپذیر است و به شیوه‌های گوناگونی همچون مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت به کانادا به وسیله نسبت فامیلی یا اساپنسری ، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری ، مهاجرت خودحمایتی کانادا می‌توان اقامت دائم کشور کانادا را اخذ نمود.

اقامت و مهاجرت به کانادا
اقامت و مهاجرت به کانادا

کانادا به عنوان چهارمین کشور پیشرو در عرصه پذیرش دانشجویان بین المللی، پس از ایالات متحده امریکا ، پذیرش دانشجو برای تحصیل در کانادا رو به افزایش خواهد رفت.

روند مهاجرت کاری به کانادا چگونه است؟

کانادا  به دلیل تعداد کثیری از موقعیت‌های شغلی، تبدیل به یک قطب مهاجرتی بزرگ در دنیا شده است. بر طبق ابلاغیه دولت این کشور، کانادا خواهان جذب بیش از 1 میلیون مهاجر در سه سال آینده است. قبل از مهاجرت کاری به کانادا باید با برنامه‌های مهاجرتی شغلی به کانادا آشنا شوید. سپس با توجه به شرایط خود نسبت به انتخاب بهترین برنامه اقدام نمایید. در ادامه برنامه‌های مهاجرت کاری به همراه تعریف خلاصه‌ای از هر کدام برای شما آماده شده است، که می‌توانید به وسیله آن‌ها مناسب‌ترین برنامه را برای خود انتخاب کنید.

اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرت کاری به کانادا مناسب نیروهای متخصص است که برای متقاضیان واجد شرایط مجوز اقامت دائمی در این کشور را صادر می‌کند. سیسیتم اکسپرس اینتری بر اساس یک سیستم امتیازدهی به نام CRS صلاحیت متقاضیان برای مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کند. امتیازدهی در اکسپرس اینتری به فاکتورهای متعددی مانند، سن، تحصیلات، تجربه کاری و میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی بستگی دارد.

برنامه اکسپرس اینتری سریع ترین روش مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائمی محسوب می‌شود. چرا که بیش از 80 درصد برندگان این برنامه، در پروسه ای کمتر از 4 ماه موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند. همچنین متقاضی در صورت برنده شدن در اکسپرس اینتری می‌تواند به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کند. 

ولی این برنامه علاوه بر مزیت سریع‌ترین روش مهاجرتی، محدودیت‌هایی نیز دارد. شما برای استفاده از این روش باید دارای صلاحیت‌های خاصی باشید و استفاده از آن منوط به داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های زبانی و شغلی است. از جمله این صلاحیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن سطح خاصی از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی که با معیار CLB سنجیده می‌شود.

دارا بودن سطح خاصی از مهارت‌های کاری و شغلی که با معیار NOC سنجیده می‌شوند.

داشتن میزان خاصی از سابقه کار

در بعضی موارد نیز به توصیه ‌نامه‌های کاری نیاز خواهید داشت.

رنامه استانی کانادا (Provincial Nominee Program یا (PNP

تمامی 10 استان و 3 قلمرو کانادا (به استثنای استان کبک) برنامه مهاجرتی مختص به خود را دارند که به  برنامه استانی یا PNP مشهور است. برنامه مهاجرتی PNP این اجازه را به هر استان می‌دهد که با توجه به شرایط اقتصادی و مشاغل مورد نیاز خود اقدام به جذب نیروهای متخصص کنند. متقاضیان این برنامه در صورت تائید صلاحیت موفق به اخذ اقامت دائمی کانادا در آن استان خواهند شد.

غالبا برنامه استانی کانادا اقدام به جذب نیروهای خارجی می‌کند که در آن سمت شغلی کمبودش یافت می‌شود. برای مثال اخیرا استان ساسکاچوآن در حال جذب تعداد زیادی برنامه نویس کامپیوتر می‌باشد.

هم اکنون بیش از 80 برنامه استانی در کشور کانادا در جریان است که در طی آن، هر استان اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود می‌کند. در این برنامه، واجد شرایط شدن شما در هر سمت شغلی به معنای مهاجرت به کانادا خواهد بود. مزیت روش PNP این است که نسبت به رویه‌های دیگر مهاجرت کاری به کانادا همچون اکسپرس اینتری نیاز به مهارت و امتیاز پایین‌تری دارد و کسانی که حائز شرایط اکسپرس اینتری نیستند، می‌توانند به عنوان روش جایگزین از آن بهره ببرند.

از معایب این روش نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروسه آن طولانی مدت است و عموما بین 1 تا 2 سال زمان می‌برد.

محدودیت استانی دارد، به این معنی که شما فقط باید به استانی که خواهان کار شماست مهاجرت کنید.

نسبت به رویه‌های دیگر مهاجرت کاری، گران‌تر تمام می‌شود و کارمزدهای بیشتری را شامل می‌شود.

هزینه مهاجرت به کانادا با روش PNP

برای استفاده از این روش نیز باید ثابت کنید که به میزان کافی پول دارید و می‌توانید از عهده حمایت مالی خود و خانواده‌ای که به کانادا می‌آورید، بربیایید. حداقل سرمایه‌ای که به این منظور نیاز دارید بسته به استانی که در آن پذیرش دریافت می‌کنید متفاوت است و بسیار وابسته به هزینه‌های زندگی در آن استان است.

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (AIP) از سال 2017 به منظور جذب نیروی کاری در ناحیه آتلانتیک برگزار شده است و یکی از راه‌های اخذ کاقامت دائم یکی از چهار استان کانادا در اقیانوس آرام به نام‌های جزیره نیوفاوند لند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیو برانزویک و نوا اسکوشیا است.

کارفرمایان معین این استان‌ها مجاز هستند از طریق برنامه AIP  نیروهای خارجی مورد نیاز خود را استخدام کنند. آن شخص قادر خواهد بود از طرف سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا به این کشورمهاجرت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]