اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101055781418027

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

کد: 140101055781418027

https://bit.ly/3JH0UvP

، تهران , (اخبار رسمی): اداره کار و امور مهاجرت اغلب کشورهای خارجی از جمله کانادا دارای شروطی برای مهاجرت کاری است. این قوانین نیروی کار متخصص خارجی را ملزم به ارائه دعوت‌نامه کاری معتبر و ویزای کار بلندمدت کنسولگری می‌کند. با ارائه این مدارک مهاجرین می‌توانند به‌عنوان نیروی کار متخصص برای کار در کانادا اقدام نمایند.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدرکی که می‌تواند مستقیماً بر روی شرکت و کارفرما در کانادا تاثیر مثبت گذاشته و منجر به دریافت جاب آفر شود، رزومه و (CV) است.

واجدین شرایط درخواست جاب آفر کانادا

شهرها و استان‌های کانادا مشاغل موردنیازشان را از طریق یک لیست سالانه مشاغل موردنیاز، به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر اعلام می‌کنند. 

سابقه کاری مرتبط

شرط اولی که متقاضیان باید داشته باشند، داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته و تخصص موردنظر است. سابقه کاری که متقاضیان ارائه می‌دهند، می‌تواند هم به صورت پاره‌وقت باشد و هم به صورت تمام‌وقت. هرچقدر سابقه کاری بیشتر باشد، احتمال دریافت دعوت‌نامه از طرف شرکت و کارفرما نیز افزایش پیدا می‌کند.

مهارت زبان

دومین شرط مهمی که متقاضیان مهاجرت از طریق جاب آفر باید ارائه دهند، داشتن سطح زبان و مهارت در یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است. البته برای هر کدام از مشاغل ممکن است نمره مهارت زبان متفاوت باشد. حتی برای برخی از مشاغل نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما به‌طور کلی داشتن مدرک زبان (CLB) با نمره‌های 4، 5 و 6 برای مشاغل گروه (A,B,C,D) الزامی است.

تحصیلات مرتبط

شرط بعدی که واجدین شرایط جاب آفر کانادا باید ارائه دهند، تحصیلات مرتبط با شغل و تخصص درخواستی آن‌ها می‌باشد. حداقل مدرک برای دریافت جاب آفر دیپلم گزارش‌شده است که شانس کمتری برای دریافت دعوت‌نامه نیز دارد. هرچقدر مدرک تحصیلی بیشتر باشد، احتمال دریافت دعوت‌نامه و اقامت ‌کاری نیز افزایش پیدا می‌کند. 

تمکن مالی

واجدین شرایط جاب آفر باید بتوانند تمکن مالی خود را برای زندگی در کشور کانادا ثابت کنند. برای دریافت ویزای کاری نیازی به داشتن تمکن مالی در طول اقامت وجود ندارد. اما افراد برای مدت زمان مشخص تا دریافت اولین حقوق خود، باید توانایی تأمین هزینه‌های زندگی خود و همراهان را داشته باشند.

LMIA کانادا چیست؟

LMIA مخفف Labour Market Impact Assessment است که به معنای بررسی تاثیر بازار کار می باشد. LMIA ال ام آی ای مدرکی است که نشان می دهد تا چه اندازه شغل نیروی کار ماهر خارجی می تواند برای اقتصاد و بازار کار کانادا مفید و مثمر ثمر باشد.

کارفرمای کانادایی ممکن است به LMIA نیاز داشته باشد تا بتواند اثبات کند که نیاز او به یک نیروی کار ماهر خارجی بسیار لازم و ضروری است. در واقع LMIA اثبات می کند که برای موقعیت شغلی پیشنهاد شده هیچ فرد مناسب و شایسته ای در سرتاسر کانادا یافت نشده و اکنون نیاز به یک نیروی کار ماهر خارجی برای تامین این موقعیت شغلی است.

درصورتیکه که نتیجه ی LMIA مثبت باشد، سازمان کار و توسعه ی نیروی انسانی کانادا جاب آفر ارائه شده از طرف کارفرما را تایید می کند. هنگامی که کارفرما سند LMIA ال ام آی ای را دریافت می کند، کارجو می تواند برای اخذ اجازه ی کار (Work Permit) ثبت نام کند و برای این منظور به مدارکی همچون نامه ی پیشنهاد شغلی، قرارداد کاری، یک نسخه ی کپی از سند LMIA و شماره ی LMIA نیازمند است.

ضرورت اقدام برای (LMIA) کانادا

تقریبا برای همه مشاغل در کانادا نیاز است که متقاضیان جاب آفر کانادا برای دریافت (LMIA) اقدام کنند. اما به دو دلیل کارفرما نیازی به اخذ (LMIA) ندارد:

دلیل اول اینکه متقاضی قرار است کار خود را براساس ورک پرمیت، منطبق با کار قبلی ادامه دهد.

دلیل دوم اینکه متقاضی در گروه مشاغلی قرار است فعالیت کند که نیازی به (LMIA) ندارند.

البته متقاضی تحت شرایطی که در ادامه ذکر می‌شود باید (LMIA) جدید اخذ نماید:

درصورتی که ورک پرمیت یا مجوز کار تمام‌شده باشد.

متقاضی با اپن ورک پرمیت یا مجوز کار باز فعالیت می‌کند.

متقاضی در حال فعالیت با کارفرمایی است که نامش در ورک پرمیت وی ثبت‌نشده باشد.

مزایای اخذ جاب آفر کانادا

اخذ جاب آفر از کارفرمای کانادایی مزایای زیادی دارد که از جمله ی آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کسب نمره ی مازاد در سیستم اکسپرس اینتری کانادا (نیروی کار ماهر فدرال)

سندی برای تایید صلاحیت کارجو در سیستم مهاجرت استانی کانادا

تسریع در روند بررسی پرونده ی اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت کاری

تسریع در ورود به خاک کانادا از طریق دریافت اجازه ی کار، حتی در طول زمان بررسی پرونده

آسودگی و آرامش خاطر به دلیل داشتن شغل در بدو ورود به خاک کانادا و در نتیجه تامین هزینه های زندگی در کانادا

جاب آفر در چه صورتی دارای ارزش و امتیاز است؟

تمام وقت و غیر فصلی باشد.

حداقل مدت زمان آن یک سال باشد.

جزء لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد.

روش های اخذ جاب آفر کانادا

تعداد بسیاری از مهاجران احتمالی به کانادا مشتاقانه در جستجوی راهکاری برای اخذ جاب آفر از کارفرماهای کانادایی هستند؛ اما حتی از شیوه ها و راه های انجام این کار آگاهی کامل و کافی را ندارند. درواقع روش های متفاوتی برای اخذ جاب آفر وجود دارد که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]