اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101105788218027

فرق اقامت کانادا و شهروندی کانادا

کد: 140101105788218027

https://bit.ly/3NqQIKt

، تهران , (اخبار رسمی): وضعیت اقامت دائم، حقوقی را برای فرد ایجاد می نماید که از جمله تردد آزادانه در سراسر کانادا است. یک مقیم دائم می تواند به صورت آزادانه در سراسر کانادا سفر نماید. متقاضی، کار و تحصیل همچنین زندگی آزادی خواهد داشت و می تواند تمامی حمایت های منطبق با منشور شهروندی کانادا را دریافت نماید.

فرق اقامت کانادا و شهروندی کانادا
فرق اقامت کانادا و شهروندی کانادا(سیتیزن کانادا)

یک مقیم دائم باید حداقل چند روز در سال برای حفظ اقامت دائم خود در کانادا حضور داشته باشد در صورتی که یک شهروند می تواند در کشور کانادا ساکن نباشد. حق شهروندی را نمی توان از یک سیتیزن این کشور گرفت.

انواع اقامت در کانادا

در پاسخ به سوال، چگونه اقامت کانادا بگیریم بایستی ابتدا در مورد اقامت کانادا و انواع مختلف آن توضیحاتی ارائه دهیم. اقامت در کانادا انواع مختلفی دارد که می توان آن را در دو دسته جداگانه اقامت موقت و اقامت دائم قرار دهیم. برای اخذ هر کدام از آن ها فرد باید شرایط اقامت کانادا را دارا باشد که در دو مبحث زیر به صورت کامل در این مورد توضیح داده شده است.

اقامت موقت در کانادا

اقامت های موقت در کانادا انواع مختلفی دارد که با توجه به زمان برنامه دارای مدت متفاوتی خواهد بود. انواع اقامت های موقت مختلف به سه گروه زیر تقسیم خواهد شد:

 اقامت توریستی: در این نوع اقامت فرد اجازه دارد به مدت نهایتا 6 ماه در سال در این کشور حضور داشته باشد. این نوع اقامت ها معمولا برای شرکت در سمینارها یا حضور در جمع افراد خانواده صورت می پذیرد.

اقامت کاری: شرایط گرفتن اقامت کانادا از طریق کاری به قراردادی که از کارفرما دریافت می کنید وابسته است و به فرد اجازه داده می شود به مدت قراردادی که با کارفرما دارد، در کشور کانادا حضور داشته باشد.

اقامت تحصیلی:  به دانشجو یا دانش آموز که قصد تحصیل در این کشور را دارد، اجازه می دهد که به مدت تحصیل به اضافه 90 روز در کشور کانادا حضور داشته باشند.

باید در نظر داشت به غیر از اقامت توریستی در دو اقامت دیگر افراد می توانند قبل از به پایان رسیدن زمان اقامت خود، آن را تمدید نمایند یا به نوع دیگری تبدیل کنند.

اقامت دائم در کانادا

اقامت دائم به فرد اجازه می دهد در کشور کانادا به مدت نامحدود زندگی نماید. در این نوع اقامت نیاز به دلیل خاصی نمی باشد. فرد مقیم می تواند از امکانات و حقوق کشور کانادا به غیر از حق رای و حق وارد شدن در برخی مشاغل سیاسی بهره مند گردد. افراد با داشتن اقامت دائم می توانند در مدارس و دانشگاه های دولتی کانادا تحصیل نمایند. افرادی که دارای اقامت موقت هستند در اغلب موارد در صورت رعایت شرایط لازم در نوع اقامتی خود می توانند آن را تبدیل به اقامت دائم نمایند.

شرایط اقامت در کانادا از طریق کار

گرفتن اقامت کانادا از طریق کار از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه هموطنان ما می باشد، که یکی از دلایل آن صرف هزینه کم در این روش مهاجرت می باشد. این روش برای افرادی که دارای تخصص، تجربه کار و دانش زبان انگلیسی هستند مناسب می باشد. در رابطه با کار در کانادا باید بدانید که سیستم مهاجرت کاری به کانادا به صورت امتیاز بندی است.

ولت کانادا مهاجران با مهارت را بر اساس توانایی های خود به عنوان مقیمان دائم کشور کانادا انتخاب می کند تا در کانادا سکونت کنند و بخشی از نیروی کار در کانادا باشند. سیستمی برای انتخاب افراد وجود دارد و مشخص می کند که چطور افراد با مهارت و تجربه کاری درخواست مهاجرت به این کشور را بکنند،

این سیستم اکسپرس انتری یا Express Entry نامیده می شود. توجه به روند تغییرات نرخ بیکاری در کانادا می تواند برای متقاضیان کار در کانادا حائز اهمیت باشد. در نمودار زیر این شاخصه به نمایش گذاشته شده است.

اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر

برای اینکه بدانیم شرایط اخذ اقامت کانادا از روش اکسپرس انتری چگونه است؟ سیستم اکسپرس انتری و اسکیل ورکر کانادا برای مدیریت درخواست هایی است که برای اقامت دائم کشور کانادا می شود و تحت عنوان برنامه های مهاجرتی اقتصاد فدرال مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم اکسپرس انتری دو مرحله دارد؛ در مرحله اول کاندیداهایی که قابلیت ورود دارند به صورت آنلاین، پروفایل اکسپرس انتری را تکمیل می کنند که اطلاعاتی شامل مهارت ها، تجربه کاری، مهارت های زبان، تحصیلات و جزئیاتی دیگر که می تواند در سنجش فرد تاثیر گذار باشد، وارد می شود. در این مرحله حداقل امتیازی که برای ورود به استخر باید کسب کنید 67 است که شما می توانید این امتیازات را از فاکتورهای ذکر شده به دست آورید.

اقامت کانادا از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کار

داشتن کارفرما از کشور کانادا یکی از بهترین راه های مهاجرتی کاری به این کشور است. در این روش یک کارفرمای کانادایی برای شخص با توجه به تخصص او پیشنهاد کاری ارسال می نماید سپس فرد می تواند با در دست داشتن دعوتنامه کاری، ویزای کار کانادا را دریافت نماید و به این کشور مهاجرت نماید و به مدت قرارداد خود در کانادا اقامت داشته باشد. داشتن جاب آفر در روش اکپرس اینتری هم می تواند بسیار موثر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]